شناسهٔ خبر: 24252671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار اردبیل:

تقویم عملیاتی ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شود

نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی باید یک تقویم دقیق اجرایی برای برگزاری آئین‌هایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین و طراحی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید از کارهای پراکنده و مقطعی در این حوزه جلوگیری کنیم و شایسته است با یک هدفگذاری مناسب در همه زمینه‌ها از برگزاری کنگره و یادواره شهدا گرفته تا تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در طول سال و با یک برنامه‌ریزی‌ منسجم انجام شود.
 
وی این حرکت را یک اقدام فرهنگی زیربنایی در آشنایی نسل آینده با فرهنگ جهاد و شهادت و جلوگیری از سرخوردگی‌های احتمالی نسل آینده توصیف و خاطرنشان کرد: این بسیار شایسته است که مدیران و مسئولان همه دستگاه‌های دخیل در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند تا یک حرکت منسجم و مطلوب به نتیجه برسد.
 
استاندار اردبیل افزود: به جای پراکنده گوئی و ارائه گزارش‌های مختلف شایسته است در همه زمینه‌ها با  یک تقویم اجرایی و عملیاتی درست به سمتی حرکت کنیم تا تاثیرگذاری‌ها و تبعات مطلوب و شایسته چنین اقدامی نمایان باشد.
 
بهنامجو، ضرورت جمع‌بندی نظرات اعضای ستاد را به همراه احصای فعالیت‌های مثبت و مقبول انجام شده در این بخش یادآور شد و گفت: شایسته است آئین تشییع پیکر شهدای گمنام و یا شناسایی شده در روز جمعه و بعد از نماز عبادی – سیاسی جمعه انجام شود تا عشق و ارادت اهالی استان را به این شهدا شاهد باشیم.
 
وی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان اردبیل خواست تا نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل یادمان‌های شهدا و همچنین برخی فعالیت‌های تاثیرگذار در این بخش به انجام برسد.
 
در این جلسه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در سخنانی از برگزاری یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر، شمالغرب و دو شهید مدافع حرم در روز یکشنبه 6 اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: ما در عملیات خیبر 165 و در عملیات بدر نیز 114 نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم.
 
علی واحد به 22 اسفند به عنوان سالروز بزرگداشت شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا در این روز برنامه‌های متعدد در گرامی داشت شهدا و تجلیل از خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های مختلفی تولید و پخش می‌کنیم به طوری که همه شرایط در این استان دست به دست هم داده تا برنامه‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با استقبال خوب مردم روبرو شود.
 
علی ملااحمدی به نامگذاری اماکن و خیابان‌ها به نام شهدا، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری و ضرورت ساماندهی برگزاری یادواره‌های شهدا را در مناطق مختلف یادآور شد و بیان کرد: پیشنهاد شده تا در سال آینده یادواره شهدای کارمند در هفته دولت برگزار شود.
 
در این جلسه مسئولان مرزبانی و دانشگاه محقق اردبیلی به صورت مختصر گوشه‌ای از فعالیت‌های خود را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کردند. همچنین در این جلسه نسبت به راه‌اندازی دفتر نمایندگی نیروی دریایی موافقت شد تا زمینه فعالیت این دفتر در اردبیل فراهم شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما