شناسهٔ خبر: 24252624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با اصرار خانواده جان‌باختگان، عملیات جست‌وجو موقتا متوقف شد/ استقرار امدادگران در کمپ

جامعه > حوادث - ایلنا نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: امروز با خانواده جانباختگان در یاسوج دیدار داشتم همه اصرار داشتند تا شرایط عادی نشده برای اینکه جان کسی در معرض خطر قرار نگیرد، عملیات را انجام ندهیم.

صاحب‌خبر -

 اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به آخرین وضعیت عملیات جست‌وجوی پیکرهای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج گفت: وضعیت جوی بسیار نامساعد است و تا روز دوشنبه امکان عملیات نیست. کوهنوردان داوطلب از طرف سمیرم و سی‌سخت حضور دارند تا به محض اینکه جو مساعد شد به عملیات ادامه دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: من امروز با خانواده جانباختگان در یاسوج دیدار داشتم همه اصرار داشتند تا شرایط عادی نشده برای اینکه جان کسی در معرض خطر قرار نگیرد، عملیات را انجام ندهیم.

نجار یادآور شد: امکانات فراهم است همه دستگاه‌ها از ارتش و سپاه و هلال احمر آمادگی دارند با مساعد شدن شرایط آب و هوا کار را آغاز کنند. با توجه به گفته آنها که برگشتند و بخشی از قطعات پیکرها را به پایین منتقل کردند، منطقه صعود بسیار سخت است و دره عمیق دارد. کار سخت است و در زمان کوتاه نمی‌توان عملیات را انجام داد امیدواریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در کمترین زمان ممکن بدون تلفات جانی کار جست‌وجو انتقال پیکرها را انجام دهیم.

در عین حال به گزارش باشگاه خبرنگاران، سلیمی رییس سازمان امداد و نجات گفت: حال امدادگران خوب است و در کمپ هلال احمر  اسکان دارند. 

او گفت: امدادگران را از ارتفاع 4200 متری به 3600 متری انتقال دادیم و به محض تغییر در شرایط جوی، نیروهای عملیاتی جابجا و تیم های بعدی جایگزین تیمهای قبلی میشوند. در حال حاضر تیمهای عملیاتی و پشتیبانی هلال احمر در دامنه کوه مستقر هستند.

نمونه DNA از تمامی خانواده‌های جانباختگان هواپیما گرفته شد

همچنین به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه DNA از تمامی خانواده های جانباختگان هواپیمای تهران- یاسوج گرفته شد.

کامروز امینی ضمن رد خبر تحویل 7 پیکر جانباختگان سانحه هواپیمایی به پزشکی قانونی استان افزود: نمونه DNA از تمامی خانواده های جانباختگان گرفته شد.

وی اظهارکرد: تنها قطعاتی از اجساد قربانیان این حادثه در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته و اینکه مربوط به چه کسانی باشد هنوز در هاله ای از ابهام است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این اجساد به آزمایشگاه فارس تحویل داده شد و به زودی احراز هویت صورت می‌گیرد.

47234

نظر شما