شناسهٔ خبر: 24252081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله مومن:

ظرفیت‌های قم در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی استفاده شود/ فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت مردم توسعه یابد

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: ظرفیت‌های قم در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد مؤمن پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب دین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب با این وسعت و گستردگی در استان قم اظهار کرد: نخستین باری است که در استان قم به این شکل که از کشورهای مختلف اسلامی و همچنین انتشارات مختلف داخل کشور حضور داشته باشند، نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مرکزیت استان قم و سابقه حدود 100 ساله تأسیس حوزه علمیه قم اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قم مرکز انقلاب است و همچنین اگر از نظر سابقه حساب کنیم از زمان ائمه سلام الله علیها مرکزیت برای اسلام اصیل که همان تشیع 12 امامی است داشته و بحمدالله این حوزه مبارک افراد شایسته را تربیت کرده و تحویل اسلام و انقلاب داده است، باید از این ظرفیت‌ها در راستای گسترش فرهنگ انقلاب بهره برد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفته از شهر قم در کل جهان گسترش پیدا کرد و سایه‌اش کل کره زمین را فرا گرفته است و فقط اختصاص به کشورهای اسلامی ندارد.

آیت‌الله مومن در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اسلام و خدا که مردم می‌توانند با اسلام هم کارهای دنیوی وهم اخروی را با هم داشته باشند، ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و افزود: این اقتصاد درونگرا است و نشان می‌دهد که با تکیه بر توان داخلی و بدون نیاز به دیگران می‌توانیم کاری انجام دهیم و این برکت اسلام و همچنین حوزه علمیه است.

وی با اشاره به این موضوع که انجام چنین اقدامات فرهنگی فقط نباید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وابسته باشد گفت: انتظار می‌رود که بیش از این مسؤولان با کمک مردم این کارهای بزرگ را انجام دهند و باید توجه داشت که امام راحل(ره) هم ناظر بر این کارهای خوبی که انجام می‌دهید، هستند.

انتهای پیام/ذ

نظر شما