شناسهٔ خبر: 24251977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

1/ در میزگرد مدیران‌عامل ادوار پاس در خبرگزاری فارس مطرح شد

پاس همدان را بیچاره کردند/ هیات‌مدیره یعنی شخص استاندار همدان و تمام!

میزگرد و نشست بررسی وضعیت پاس همدان در یک دهه اخیر با حضور مدیران‌عامل ادوار این باشگاه در خبرگزاری فارس استان همدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمد کاظم اولیایی، عبدالحمید رمضانی، حسن عزیزی، بهرام یدی و محمدتقی رحیمی پنج نفر از مدیران‌عامل سابق باشگاه به دعوت خبرگزاری فارس در دهکده تفریحی توریستی گنجنامه همدان گردهم آمدند تا میزگرد و نشست بررسی وضعیت پاس در یک دهه اخیر با محوریت «سقوط این تیم ریشه‌دار به لیگ دسته سوم» با حواشی و صحبت‌های جالب توجه این مدیران‌عامل برگزار شود.

عباس صوفی و کریم ملاحی نیز به این نشست دعوت شده بودند که اولی به‌ گفته خودش، مشغله‌های کاری فراوان مانع از حضورش شد و دومی هم که این روزها به عنوان مدیرعامل باشگاه نفت تهران حسابی سرش گرم است، نتوانست در این نشست چالشی و داغ حاضر شود.

امیر عظیمی مدیرعامل فعلی پاس هم که وعده حضور در جلسه را داده بود و حتی قبل از آغاز نشست هم قول داد که خود را به این جلسه برساند، طبق پیش‌بینی‌ها غایب این جلسه بود!

با توجه به طولانی‌بودن جلسه‌ای که برای نخستین‌بار در تاریخ حضور پاس در همدان صورت گرفت، متن این میزگرد و نشست جذاب در دو بخش در اختیار مخاطبان خبرگزاری فارس قرار خواهد گرفت.

*دقیقه 94 اوت شدیم

عبدالحمید رمضانی که در چند دوره مدیرعامل، سرپرست و قائم‌مقام پاس همدان بوده، ابتدا با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار کرد: این جلسه باعث می‌شود نکات مبهم تاریخ باشگاه پاس برای هواداران همدانی و تهرانی روشن ‌شود و ای کاش در این جلسه سردار کریم ملاحی، سیدمحمد عیوقیان و عباس صوفی هم حاضر بودند چون آنها هم در این تیم نقش داشته‌اند.

وی ادامه داد: من آخرین مهره بازمانده از باشگاه پاس تهران در این جمع هستم که پنج سال در این تیم و در تهران مدیریت داشتم.

مدیرعامل اسبق باشگاه پاس گفت: پس از انتقال به همدان از سوی سیدکاظم اولیایی به عنوان مدیر ورزشی باشگاه برای همکاری دعوت شدم تا اینکه ملاحی آمد.

رمضانی اضافه کرد: پس از رفتن ملاحی و آمدن صوفی به عنوان قائم مقام و سرپرست تیم دوباره به پاس دعوت شدم چون در آن زمان عباس صوفی به فضای فوتبال کشور تسلط و آشنایی کامل نداشت.

وی شرایط آن زمان پاس در لیگ برتر را بد توصیف کرد و افزود: در زمانی که ما آمدیم تیم در لیگ برتر تنها 9 بازی داشت و شرایط بدی در تیم حاکم بود. ما یکی از کاندیدای سقوط به لیگ یک بودیم زیرا مربی وقت تیم از 21 امتیاز موجود تنها موفق به کسب یک امتیاز شده بود.

مدیرعامل سابق باشگاه پاس تصریح کرد: روز آخر لیگ برتر دچار یک حادثه غیر فوتبالی شدیم و دو تیم شاهین بوشهر و نفت تهران با هم بازی داشتند که در دقیقه 94 از لیگ برتر اوت شدیم. روا نیست در این مملکت یک نفر متولی دو تیم باشد اما این دو تیم متعلق به وزارت نفت بودند.

* 90 کاری کرد که امتیاز مس سرچشمه را به همدان ندهند

رمضانی، خرید امتیاز دوباره برای بازگشت به لیگ برتر را یک اشتباه دانست و افزود: بعد از سقوط دوباره به فکر خرید امتیاز تیم شدند و در آن زمان مأمور شدم با سعد محمدی مدیرعامل مس سرچشمه مذاکره کنم و چندین جلسه هم برگزار شد.

وی ادامه داد: قرار شد ابتدا یک‌میلیارد تومان نقد بدهیم و بقیه آن را در چندین قسط پرداخت کنیم که در نهایت با یک ویژه‌برنامه 90، طرح ما کنسل شد و خوشبختانه این اتفاق برای پاس رخ نداد.

رمضانی تأکید کرد: در نهایت ما با صوفی در لیگ دسته اول و با یک هزینه گزافی کار را شروع کردیم چون هم ما، هم مسؤولان استان و هم مردم داغ بودیم و این هم یک اشتباه از جانب ما بود!

* تیم با یک میلیارد و 200 میلیون لیگ برتری نشد!

مدیرعامل سابق باشگاه پاس اضافه کرد: رفتیم کمالوند را آوردیم به عنوان سرمربی، نامی‎ترین بازیکنان موجود را جذب کردیم ولی در نیم‌فصل کمالوند گفت نمی‌تواند تیم را همراهی کند و هزینه گزافی به گردن ما انداخت. در نهایت نتوانستیم با هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان، تیم را لیگ برتری کنیم.

* هیات‌مدیره باشگاه یعنی شخص استاندار و تمام!

بهرام یدی دیگر مدیرعامل سابق باشگاه پاس همدان در ابتدا با ابراز تأسف در خصوص اوضاع حاکم بر تیم پاس اظهار کرد: تاسف می‌خورم از اینکه این اتفاق برای پاس افتاد و متأسفم این آبروریزی در سطح کشور برای همدان و فوتبالش رقم خورد!

وی ادامه داد: من به دنبال کوبیدن شخص خاصی نیستم و می‌دانم شرایط برای همه مدیران عامل به نوعی تکرار شده و این ساختار باشگاه است که ایراد دارد.

یدی، نبود یک هیأت امنا برای نظارت بر عملکرد هیأت مدیره را یکی از عوامل بروز مشکلات کلان در باشگاه دانست و گفت: باید هیأت امنایی برای باشگاه باید تشکیل می‌شد که می‌توانست از پیشکسوتان ورزش، مدیران و اعضای مدنظر باشد و سپس هیأت مدیره را این هیأت امنا یا مجمع انتخاب می‌کرد.

مدیرعامل سابق پاس تصریح کرد: اختیارات هیأت‌ مدیره هم باید از سوی هیأت امنا یا مجمع تعیین می‌شد اما به راستی کدام هیأت‌امنایی برای باشگاه پاس تشکیل شد؟

وی با انتقاد از شیوه انتخاب اعضای هیأت مدیره باشگاه، بیان کرد: هیأت مدیره باشگاه پاس را تنها شخص استاندار تشکیل می‌داد و الباقی نفرات تنها نظاره‌گر و به نوعی دکوری بودند.

* گفتند نمی‌خواهیم به لیگ برتر برویم!

مدیرعامل اسبق پاس تأکید کرد: من یک بار بودجه پیشنهادی را در جلسه هیأت‌ مدیره بردم که شخص استاندار برنامه پیشنهادی من را جلوی مدیرکل وقت ورزش پرتاب کرد و گفت تحویل بگیر! چه کسی از اینها خواسته ما برویم لیگ برتر؟ من هم در پاسخ گفتم آقای افتخاری اگر نمی‎خواهید به لیگ برتر برویم، چرا با مردم بازی می‌کنید؟

یدی افزود: این بی‌انصافی است که فکر کنیم همه اختیارات در دست مدیرعامل بوده است. چرا باید من مدیرعامل پول برای هتل نداشته باشم تا خرج یک شب اردوی تیم را بدهم؟ متأسفانه در هیأت مدیره ما بیشتر از کسانی استفاده شده که مدیران ارشد هستند و مدیران هم نمی‌توانند رئیس هیأت‌مدیره که استاندار باشد را بازخواست کنند!

* ممنوع‌الخروجم، آن‌وقت استاندار با پیامک یک لیدر، مدیرعامل را بازخواست می‌کند

وی عدم اعتماد به مدیرعامل را هم یکی از دلایل دیگر ضعف هیأت‌مدیره دانست و اظهار کرد: چرا استاندار باید با یک پیامک از سوی لیدر، مدیرعامل را بازخواست کند و براساس یک پیامک تصمیم بگیرد؟

مدیرعامل اسبق پاس گفت: نزدیک به یک سال است که درگیر بدهی مالیاتی باشگاه پاس هستم، حتی ممنوع‌الخروج هم هستم و این به خاطر بدهی قبل از سال 88 است در حالی که من از سال 93 وارد این باشگاه شدم!

* استاندار هر بلایی که خواست سر پاس آورد، نماینده هم حمایت کرد

اما سیدمحمدکاظم اولیایی نخستین مدیرعامل پاس همدان و طراح اصلی انتقال این تیم به استان همدان، ابتدا مبحث انتقال پاس به همدان را یک موضوع کلی عنوان کرد و گفت: وقتی قرار شد پاس به همدان منتقل شود، یک سازمان مردم‌نهاد به نام شهدای الوند همدان در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شد و باشگاه پاس به این مؤسسه انتقال پیدا کرد.

وی ادامه داد: صاحب اصلی باشگاه پاس مؤسسه فرهنگی، ورزشی، آموزشی شهدای الوند است که متشکل از هفت نفر عضو هیأت‌امناست. در نهایت هم مجمعی متشکل از استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل ورزش، معاونین استاندار، امام جمعه و... تشکیل شد تا آنها اعضای هیأت مدیره را مشخص کنند.

اولیایی گفت: در آخر نفراتی چون دکتر رغبتی، دکتر یلفانی، دکتر رستنده و... به عنوان اعضای هیأت‌مدیره انتخاب شدند که همین انتخاب کلید اختلاف ما با استاندار و اعضای مجمع را زد.

مدیرعامل سابق پاس با انتقاد از استاندار فعلی همدان گفت: جناب مهندس نیکبخت در این تیم چه کاره هستند که مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره را انتخاب می‌کند؟ یک نفر به عنوان استاندار هر بلایی خواسته بر سر باشگاه آورده و آن یکی یعنی نماینده مجلس هم او را حمایت کرده است و بهتر بگویم چند سال اینجا تیم به صورت غیرقانونی در حال چرخیدن بوده است.

وی یادآور شد: طبق قانون اساسی دولت نمی‎تواند در ورزش حرفه‌ای تیم‌داری کند و دولت موظف است ورزش آماتور و همگانی را توسعه بدهد. در حال حاضر وزیر ورزش که من با وی همکار بودم و رفیق من است، رئیس مجمع دو باشگاه بزرگ حرفه‌ای کشور است که این از نظر فیفا و قانون اساسی خودمان خلاف است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پاس تأکید کرد: در کشور ما اولین مشکل، مشکل فرهنگی است، زیرا به هر فردی که پستی داده می‌شود او می‌شود همه‌کاره و از اختیارات خود بی‌مورد استفاده می‌کند.

* بعد از ملاحی حکم همه مدیران‌عامل غیرقانونی بوده است

وی به غیرقانونی بودن تمام حکم‌های مدیران‌عامل باشگاه بعد از کریم ملاحی اشاره کرد و افزود: طبق آخرین استعلام از ثبت شرکت‌ها، مدیرعامل قانونی پاس، کریم ملاحی و رئیس هیأت‌مدیره هم کرم‌رضا پیریایی است!

اولیایی گفت: در حال حاضر تمام بدهی‌های مالیاتی تیم به عهده ملاحی و پیریایی است، چون امضای این دو نفر قانونی است نه آقای نیکبخت! البته این را هم باید گفت که فوتبال ما از پایه و اساس خراب است و نباید مشکلات را از تعویض افراد بدانیم!

مدیرعامل باشگاه پاس، هدف از انتقال تیم‌ها را راه‌اندازی یک نهضت سالم عنوان کرد و ادامه داد: با انتقال پاس عده‌ای راه منافعشان بسته می‌شد و آمدند گفتند که پاس نابود شد و این تیم را همدانی‌ها بردند.

* باید تندیس مدیران‌عامل پاس را بسازند!

حسن عزیزی دیگر مدیرعامل پاس در ابتدای صحبت‌های خود با انتقاد از کسانی که می‌گفتند او ورزشی نبوده است، اظهار کرد: من سال‌ها داور و مربی فوتبال بودم، سال‌ها در همدان فوتبال بازی کردم، 30 سال مدیر و کارمند ورزش کشور بوده‌ام و چهار سال هم مدیرعاملی باشگاه آلومینیوم هرمزگان را بر عهده داشتم.

مدیرعامل اسبق پاس با بیان اینکه همه مدیران‌عامل باشگاه پاس زحمت کشیدند و باید تندیس آنها را بسازیم، عنوان کرد: تمام انتقادها متوجه مدیران‌عامل است، اما کسی آمد بگوید چرا؟ مگر من می‌توانستم در باشگاه کاری کنم وقتی اجازه نمی‌دادند؟

* معاون استاندار می‌گفت برای من از پاس صحبت نکن!

عزیزی اضافه کرد: هروقت کار داشتیم ما را به ‌الهی‌تبار، معاون سابق سیاسی استاندار پاس می‌دادند و او هم می‌گفت از پاس برای من صحبت نکن! پس این چه هیأت مدیره‌ای است؟ این چه ساختاری است؟

وی در چرخشی عجیب با بیان اینکه نباید یدی عوض می‌شد، افزود: اگر یدی در سمت خودش می‌ماند، تیم در لیگ دسته اول ماندگار بود و این نشان از ساختار غلط باشگاه دارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پاس گفت: من زمانی که در آلومینیوم هرمزگان مدیرعامل بودم، این تیم همه چیز داشت. ساختار داشت، هیأت‌مدیره قوی داشت و کار کردن در آن طبق اصول بود، اما در پاس من چنین چیزهایی ندیدم.

عزیزی عدم برگزاری جلسات کارشناسی را از دلایل افول پاس دانست و تصریح کرد: پاس از سومین سال حضورش در لیگ برتر رو به ناکامی رفت و هیچکس نیامد بگوید که چرا این تیم دچار این مشکل شده است و آرام آرام رسید به لیگ دسته سوم.

وی تأکید کرد: روزی که استاندار من را برای پاس خواست، به او گفتم که آقا اگر پول ندهید شبانه می‎روم و اسناد آن هم موجود است. ما چه گناهی داریم که به ما شعار تحویل می‌دهند، بروند یقه هیأت‌مدیره را بگیرند که چرا آنها فقط شعار می‌دهند؟ مگر فوتبال حرفه‌ای این حرف‌ها را دارد؟

* مظلوم‌ترین مدیرعامل تاریخ 66 ساله پاس هستم!

محمدتقی رحیمی مدیرعامل فصل پیش پاس با اشاره به شرایط موجود در این تیم اظهار کرد: من مظلوم‌ترین مدیرعامل تاریخ 66 ساله پاس هستم، زیرا حداقل بودجه‌ای که در ابتدای هر فصل به تیم تزریق می‌شد 400 تا 500 میلیون بود، اما من در دو فصل و در مجموع 480 میلیون گرفتم.

وی اضافه کرد: با این مبلغ، علاوه بر تیم‌داری، قریب به 2 میلیارد تومان تسویه بدهی گرفتم که طی دو مرحله انجام شد. ابتدا کسانی که در فدراسیون شکایت داشتند را در دستور کار قرار دادم و در مرحله دوم نیز کسانی که طلب داشتند، اما شکایت نکردند را تسویه کردم.

مدیرعامل گذشته پاس ادامه داد: من یک تشکر ویژه از رضا طلایی‌منش، عباس سرخاب و علی لطیفی می‌کنم و یک گلایه دارم از آقایان که چرا نگذاشتند من باقری‌نیا را عوض کنم!

رحیمی تأکید کرد: بازیکنان من در سال گذشته با 24 درصد از قرارداد خود شرافتمندانه جنگیدند و به مرحله بعد صعود کردند.

* از قول من خبر جعلی «هویج» را درست کردند

وی در ادامه با بیان اینکه از زبان من بابت فاکتور 90 میلیون تومانی «هویج» خبر جعلی درست کردند، گفت: روزی که من مدیرعامل شدم از من خواستند که افراد باشگاه را تعدیل کنم و به ناچار برای رتق‌ و فتق امور، شخصاً در تمام کارهای باشگاه از تدارکات گرفته تا رابط فدراسیون دخالت کردم.

* شجاع بودم، افسرده شدم!

رحیمی یادآور شد: من آموخته‌ام که شجاع باشم، اما شجاعت من در این باشگاه له و نابود شد و من امروز بابت آن افسردگی گرفته‌ام.

مدیرعامل سابق پاس عدم حساب‌بری بازیکنان از کادر فنی و سرپرستی تیم را از دلایل سقوط پاس در این فصل دانست و تصریح کرد: در اخراج عباس سرخاب از باشگاه هیچ دخالتی نداشتم و متأسفانه همه چیز به من تحمیل شد.

* سرپرست را به من تحمیل کردند و گفتند نمی‌خواهند تو باشی

وی بیان کرد: سرپرست تیم را به من تحمیل کردند و پیشنهاد دادند که چون او با استاندار رابطه خوبی دارد بشود سرپرست تیم؛ اما من تا امروز برای او حکم نزدم و تنها با یک پیامک به سازمان لیگ به طور موقت برایش کارت صادر کردیم!

رحیمی اظهار کرد: یک روز به رئیس هیأت فوتبال گفتم که من دو سال است در این باشگاه پیر شدم. صوفی هم به من گفت از باشگاه کنار بکش، چون اینها دوست ندارند تو در پاس باشی و من به خاطر اینکه گفتم باقری‌نیا منفعت‌طلب است رفتند به نامردی پشت سر من به قول معروف زیرآبم را زدند.

* گفتند تیم به دسته چهارم هم برود، باقری‌نیا می‌‎ماند

رحیمی گفت: من به هیأت‌مدیره گفتم آقایان جلیل الماسی و مجید باقری‎نیا باید بروند تا من برگردم. باشگاه گفت اگر تیم به دسته چهارم! هم برود باقری‌نیا و الماسی خواهند بود و باید آقایان دایلر و آرتیمانی از باشگاه بروند. این چه دخالتی در امور تیم است؟

وی گفت: در نیم‌فصل، من برای اضافه کردن یک بازیکن به دردسر خوردم اما باقری‌نیا راحت رفت و مجوزش را گرفت. اینها فقط برای من پول ندارند!

* گفتند در استان برای پاس پول نداریم

عبدالحمید رمضانی در ادامه صحبت‌های خود و با فلش‌بک به گذشته، با اشاره به انتخابش به عنوان مدیرعامل، بیان کرد: بعد از رفتن عباس صوفی و زمان استانداری علی‌محمد آزاد من را مدیرعامل تیم کردند و رسماً در جلسه استانداری اعلام شد که پول در استان برای پاس نیست.

رمضانی ادامه داد: با تجربه و تعصبی که برای پاس داشتم بدون پول تیم را بستم و آقایان افتخاری، خجسته و سامری شاهد ماجرا بودند. درست در همان سال به پلی‌آف اول لیگ برتر رسیدیم و چون بدشانس بودیم و کی‌روش می‌خواست که لیگ را 16 تیمی کند به پلی‌آف دوم رفتیم و به تیم ذوب‌آهن خوردیم و در نهایت نتوانستیم به لیگ برتر برسیم.

* برای رفتن به لیگ برتر زحمت نکشید

مدیرعامل اسبق پاس صحبت‌های استاندار در آخرین تمرین این تیم قبل از بازی حساس برابر ذوب‌آهن را باعث عدم صعود به لیگ برتر دانست و عنوان کرد: آزاد در آن جلسه تمرینی گفت که ما پولی برای رفتن شما به لیگ برتر نداریم و بی‌خود زحمت نکشید!

وی گفت: سال بعد همین آقای آزاد شیرفلکه را هم بست و دیگر پولی نداد. طی دو سال که باید 200 درصد پول می‌گرفتیم تنها 38 درصد پول دادند و این یک فاجعه برای پاس بود. البته از حق نگذریم علی‌اکبر فامیل‌کریمی به عنوان سرپرست استانداری زمان خود به تعهدات عمل کرد تا اینکه نیکبخت به استانداری همدان رسید.

* نیکبخت با عینک بدبینی به من نگاه کرد

مدیرعامل اسبق پاس اظهار کرد: برای نخستین بار که با نیکبخت جلسه داشتیم، او با عینک بدبینی مرا نگاه کرد و در زمان جلسه حرفی به من زد که جوابش را دادم. او به من گفت «می‌خواهی کاری کنم تا تو را از درب استانداری هم راه ندهند؟ مردم همدان شما را نمی‌خواهند» من هم گفتم «مختارید...» و رفتم.

رمضانی از تعلل هشت هفته‌ای برای زدن حکم دوباره مدیرعاملی‌اش پس از رفتن حسن عزیزی سخن گفت و بیان کرد: مجدداً پس از مدیرعاملی عزیزی، رسول منعم به من زنگ زد که شما در جلسه هیأت مدیره شرکت کنید و ما را چراغ خاموش در روز تعطیل ساعت سه ظهر به جلسه بردند.

وی اضافه کرد: در آن جلسه به من پیشنهاد دادند ولی شروطی گذاشتم و گفتم اختیار تام بدهید. من می‌خواهم کل باشگاه را عوض کنم و آن طور که عقلم می‌‎خواهد نفرات باشگاه را بچینم.

* استاندار رفته است گل بچیند!

مدیرعامل اسبق پاس با بیان اینکه در آن زمان 12 بازی به آخر فصل لیگ یک مانده بود، تصریح کرد: من صحبت کردم و قرار شد آقایان خبر بدهند تا با نیکبخت جلسه بگذاریم. در طول این مدت هر وقت ما گفتیم چه شد، آقایان گفتند استاندار رفته است گل بچیند و نیست!

* پاس، قدردان مردم و استان همدان باشد

رمضانی با بیان اینکه پاس اگر انتقال پیدا نمی‎‌کرد منحل می‌شد، گفت: در باشگاه پاس تهران 60 تیم ورزشی در رشته‌های مختلف داشتیم که همه آنها منحل شد و کسی حرفی نزد، اما تیم فوتبال پاس به خاطر رفاقت بهروز مرادی با فرمانده وقت نیروی انتظامی به همدان آمد تا منحل نشود.

وی ضمن تقدیر از مردم همدان اظهار کرد: باید از مردم همدان تشکر کرد که جلوی انحلال پاس را گرفتند و 10 سال است که نام پاس را در فوتبال کشور زنده نگه داشته‌اند. هرچند سه سقوط داشته، اما امیدواریم با درایت به صفحه اول فوتبال کشور برگردد.

* اگر استاندار در سیاست دکتری دارد، من در فوتبال فوق دکتری!

مدیرعامل اسبق پاس بیان کرد: ما باید واقعیت‌ها را بگوئیم. من محسن عاشوری را به عنوان سرمربی انتخاب کردم و نیکبخت شماره‌ او را از من گرفت تا خودش مستقیم با او در ارتباط باشد. در یک جلسه که من قائم‌مقام باشگاه را با خودم برده بودم، استاندار به اشتباه او را عاشوری خطاب کرد! وقتی استاندار خواهان ارتباط مستقیم با سرمربی شد، یعنی اینکه صندلی را از زیر من کشید و این کار اشتباه است. اگر او در سیاست دکتری دارد، من در فوتبال فوق دکتری دارم.

رمضانی با انتقاد از سرمربی فعلی تیم پاس یادآور شد: چرا باید آقای باقری‌نیا با توجه به اینکه اهل دهدشت است مدیرعامل قانونی این تیم، تقی رحیمی را دور بزند و برود پیش استاندار و زیرآب او را بزند؟

* یکی از اعضای هیأت‌مدیره پرسید پاس پیراهن قرمز می‌پوشد؟

وی با بیان اینکه متأسفانه فوتبال پله ترقی افراد سیاسی شده است، ادامه داد: من در سال اولی که در دسته یک مدیرعامل شدم، در بازی برابر شهرداری تبریز در کنار یکی از اعضای هیأت مدیره نشسته بودم و بازی را تماشا می‌کردیم. این آقا به من گفت، این لباس قرمزها را از کجا برای تیم خریداری کرده‌اید؟

مدیرعامل اسبق پاس بیان کرد: این واقعاً جالب است که عضو هیأت مدیره تیم من نمی‌داند که لباس پاس که ریشه 65 ساله دارد چه رنگی است!

* مهابادی برای بستن قراردادها اختیار تام داشت

اما بهرام یدی در ادامه صحبت‌های خود در این نشست یادآور شد: با پیگیری من و کاظم اولیایی قریب به یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان از بدهی‌های مالیاتی باشگاه را پاک کردیم و بار سنگینی را از دوش باشگاه برداشتیم. نکته جالب اینکه هیچ یک از مسئولان استان از این موضوع خبر ندارند.

یدی با انتقاد از استاندار همدان افزود: چرا استاندار فعلی همدان در ابتدای فصلی که ما آمدیم اختیار تام به سرمربی من (داوود مهابادی) داد تا قراردادها را منعقد کند؟ موضوعی که من بعداً آن را فهمیدم.

* در دادگستری فقط ملاحی را می‌شناسند

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی برای کاری به دادگستری مراجعه کردم از من سمت خواستند که حکم خود را نشان دادم و گفتند حکم مهم نیست، مهم ثبت در شرکت‌هاست که فقط ملاحی را می‌شناختند و اینها ما را هم بازی دادند.

مدیرعامل سابق باشگاه پاس گفت: من بارها جلساتی با استاندار و معاونانش برای حل این مشکل داشتم، اما آنها می‎گفتند با انجام این کار ما همه ممنوع‌الخروج می‌شویم. آقایان گفتند برای ما دردسر درست نکن و با همین منوال جلو برویم بهتر است، چون مباحث مالیاتی این تیم سنگین است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با وجود این ساختار غلط، قبول مسئولیت کردید، بیان کرد: روزی که به پاس رفتم، من را به انحراف بردند، زیرا مدیرکل وقت ورزش گفت شما الوند را کنار بگذارید و بیایید پاس را بگیرید و ما می‌توانیم زمینه‌ این طرح‌های اقتصادی‌ که برای فوتبال همدان با نام الوند مطرح می‌کنید را در تیم پاس فراهم کنیم.

* مقصر محرومیت پاس از جذب بازیکنان سرباز نیکبخت است/ تمام مدارک آن هم موجود است

اما کاظم اولیایی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: از ابتدا مقرر شد نیروی انتظامی به ما کمک کند که به تعهدات خود نیز عمل کرد. قرار بود تا سه سال به ما سرباز بدهد که دو سال اول این کار صورت گرفت و در سال سوم به خاطر بدقولی استاندار وقت، این کار دیگر انجام نشد. مقصر این کار هم معاون وی که همین استاندار فعلی است، بود. او بهروز مرادی را بازی داد و نگذاشت این تیم به منافع خودش برسد و تمام مدارک آن هم موجود است.

وی تصریح کرد: این سال‌ها همه آمدند و گفتند که چرا همدان تیم را برد؟ اما کسی نیامد بگوید که چرا نیروی انتظامی تیم‌داری نکرد؟ مگر من، بهروز مرادی، علی آقامحمدی و حاجی‎بابایی اینقدر قدرت داشتیم که به نیروی انتظامی دستور بدهیم که تیم را بده ما ببریم همدان؟ آنها هم دست بگذارند بالای سر و بگویند چشم!

اولیایی با انتقاد از حاجی‌بابایی اظهار کرد: نماینده مردم در مجلس بعد از نهایی شدن کار انتقال وارد قصه شد و به عنوان بهره‌بردار خود را وارد معرکه کرد. بعداً گفتند که او مسبب اصلی انتقال بود که این خلاف واقعیت است.

مدیرعامل باشگاه پاس با بیان اینکه در آن زمان می‌خواستند که ما امربر باشیم و الان هم همین‌طور است، گفت: من به عنوان کسی که از تپه مصلی همدان به بام فوتبال آسیا رسیده می‌گویم که باید قدرشناسی کنیم. باید از رمضانی، ملاحی، صوفی، عیوقیان، یدی، عزیزی، رحیمی و همین آقای عظیمی تشکر کنیم، زیرا همه در حد توان خود تلاش کردند! چون ساختار باشگاه غلط بود، هرچه تلاش کردند بیشتر در باتلاق فرو ‎رفتند.

* منتقد شدید استاندار و نماینده و مدافع جوان همدانی هستم

اولیایی با بیان اینکه آقایان فقط یک مشت دروغ تحویل مردم دادند تا رأی جمع کند، خاطرنشان کرد: من از شما می‌خواهم که حرف‌های من را طوری که می‌خواهم بیان کنید، زیرا من منتقد شدید استاندار فعلی، استانداران قبلی، نمایندگان مجلس و مدافع جوانان همدانی هستم.

وی با بیان اینکه ما در این استان یک بزرگ و دلسوز نداریم، گفت: من خدمت آیت‌الله طه‌محمدی رسیدم تا با او درددل کنم، دیدم ایشان دلش از من پُرتر است!

========================

گفت‌وگو: حامد صیفی _ مجتبی ‌دی‌آبادی

========================

انتهای پیام/ج/

نظر شما