شناسهٔ خبر: 24251287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عربستان در يمن خوار و خفيف شده است

مقام سابق انگليسي گفت: اوضاع کنوني نه تنها به تحقير عربستان در يمن منجر خواهد شد، بلکه اين کشور را در روابطش با ايران خوار و خفيف خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما  ، ميدل ايست آي نوشت: يکي از وزراي سابق انگليس «شکست قطعي» عربستان سعودي در يمن را پيش بيني کرده است.
اندرو ميچل، وزير سابق توسعه بين المللي از حزب محافظه کار با بيان اين که عربستان سعودي با شکست قطعي و تحقيرآميز در يمن مواجه است، تاکيد کرد: ترزا مي، نخست وزير انگليس بايد از سفر آتي وليعهد عربستان به انگليس براي اعمال فشار به رياض به منظور پايان دادن به بمباران يمن استفاده کند.
اين عضو سابق کابينه انگليس در مصاحبه با ميدل ايست آي گفت: اکنون بديهي است که عربستان سعودي در جنگ هوايي در يمن به پيروزي دست نخواهد يافت. وي درباره شرايط بحراني و فاجعه بار مردم يمن هشدار داد و تصريح کرد اگر فشارهاي انگليس و جامعه بين المللي عربستان سعودي را پاي ميز مذاکره بازنگرداند، اين فاجعه انساني در يمن ادامه خواهد يافت.
گفته مي شود تاکنون دست کم 10 هزار غيرنظامي در جنگ يمن کشته شده اند، هرچند آمار واقعي تلفات اين جنگ احتمالا خيلي بيشتر از اين است زيرا سازمان هاي معدودي براي گردآوري اطلاعات درباره آمار کشته شده ها در اين کشور به منابع اطلاعاتي دسترسي دارند.
ميچل گفت: اوضاع کنوني نه تنها به تحقير عربستان سعودي در يمن منجر خواهد شد، بلکه اين کشور را در روابطش با کل منطقه و با ايران خوار و خفيف خواهد کرد.
قرار است محمد بن سلمان، وليعهد عربستان سعودي ماه آينده به لندن سفر و با مقامات انگليس ديدار و گفتگو کند. عملکرد عربستان در جنگ سه ساله يمن يکي از موضوعاتي است که در اين سفر به آن پرداخته خواهد شد.

نظر شما