شناسهٔ خبر: 24251214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده ابزاري تروريستها از غير نظاميان در غوطه شرقي

افراد مسلح تروريست در غوطه شرقي سوريه از غير نظاميان در اين منطقه به عنوان سپرهاي انساني استفاده مي کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه با اشاره به سکوت غربي ها در مقابل اقدام تروريستها اعلام کرد تروريسمِ تکفيري‌ها در غوطه شرقي در ريف دمشق حد و مرز ندارد و آنان با همه گروهها و با عناوين مختلفي که دارند تلاش مي کنند زهر کينه خود را با شليک خمپاره ها به دمشق پايتخت بريزند و خانه ها و مدارس و همه نشانه‌هاي زندگي را هدف حمله قرار مي دهند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1928924" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2039285/1928924?width=350&height=250"></script></div>

تروريستها در غوطه شرقي در ميان سکوت غربي ها در برابر جنايات تروريستها، از غير نظاميان به عنوان سپرهاي انساني استفاده و حتي براي دروغهاي تروريستها عليه دولت سوريه نيز تبليغات مي کنند. 

اين در حالي است که  غير نظاميان در غوطه شرقي از وخيم شدن اوضاع معيشتي و بهداشتي در رنج و سختي اند زيرا تروريستها مانع رسيدن کمکهاي بشردوستانه و پزشکي هستند علاوه بر اينکه مانع تلاشهاي آشتي در غوطه شرقي هستند و در بسياري از مواقع به خودروهاي هلال احمر سوريه حمله مي کنند.

جنايات تروريستها در حملات خمپاره اي به دمشق و اطراف آن علاوه بر جنايات ديگر آنها يعني به گروگان گرفتن صدها خانواده در غوطه شرقي است.

تروريستها فوريه گذشته پس از آنکه دولت سوريه با همکاري با دست اندرکاران آشتي محلي گذرگاهي امن در اردوگاه وافدين باز کرد، نگذاشتند هيچ شخصي غوطه شرقي را ترک کند.

اين گذرگاه به آمبولانس مجهز شده بود و قرار بود خانواده ها به مراکز اسکان موقت انتقال يابند و وعده هاي غذايي تدارک ديده شده بود. اين کار براي تسهيل انتقال غير نظاميان و افراد مسلحي که داوطلب تسليم شدن بودند صورت گرفته بود.

همزمان گزارشها حاکي است افراد کلاه سفيد (عناصر وابسته به تروريستها) در غوطه شرقي ماسک ضد شيميايي توزيع کرده اند تا فيلم دروغين بسازند و ارتش عربي سوريه را به استفاده از سلاح شيميايي متهم کنند.

منابع محلي گفتند گروههاي تروريستي مسلح با حمايت سازمانهاي اطلاعاتي غربي در تلاشند به دروغ ارتش سوريه را به استفاده از تسليحات شيميايي عليه غيرنظاميان متهم مي کنند. آنها مي خواهند اين کار را پيش از سيزدهم ژوئن آينده يعني پيش از نشست منع تسليحات شيميايي انجام دهند.

نظر شما