شناسهٔ خبر: 24250888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

داستانی بی پایان قطع درخت در بروجرد؛

سودجویانی که ریه های تنفسی را قاچاق می کنند/درختان گرفتار اره قاچاقچیان!

قصه قطع درخت داستان جدیدی نیست، موضوعی است که مدتهاست ادامه دارد و سودجویان درختان این شهر را قطع کرده و سپس به صورت غیر مجاز به شهرهای دیگر فرستاده می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد  امروزه با توجه به وجود ریزگردها، آلودگی و بسیاری دیگر از مشکلات توجه به درختکاری و حفاظت از فضای سبز برای تنفس بسیار حائز اهمیت است، درختانی که ریه های تنفسی محسوب شده و نگهداری از آنها این روزها توجه ویژه ای را می طلبد.

متاسفانه هر از چندگاهی شاهد شنیدن قصه پر غصه قطع درختانی هستیم که به هر شیوه ای از ریشه جدا می شوند، از تبر و اره برقی گرفته تا ریختن بنزین برای خشک کردن درختان استفاده می کنند و در این میان رد پای دلالان و سودجویان بیشتر مشهود است.

با توجه به نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری امروز جلسه ای در فرمانداری بروجرد برای هماهنگی برگزاری این مراسم برگزار شد که قرار شد 133 هزار نهال مثمر و غیر مثمر امسال در شهرستان بروجرد توزیع و کاشته شود.

Related image

اما "مصطفی مصطفی وند " رئیس محیط زیست بروجرد در این جلسه با تاکید بر ضرورت نگهداری از این درختان افزود: برای حفاظت و حرارست از منابع طبیعی و فضای سبز باید بیشتر تلاش کرد و امروزه رها شدن زباله ها و قطع درختان از مهمترین مشکلات است که گریبانگیر محیط زیست شده است.

وی بیان کرد: برخی از افراد سودجو به قاچاق چوب از بروجرد روی آورده و با قطع درختان در جاهای مختلف این شهر تلاش می کنند تا درختان بیشتری را قطع و سود بیشتری را به دست آورند که این سودجویان با تبر، اره برقی و گاهی هم از بنزین برای خشکاندن استفاده می کنند و پس از قطع درختان آنها را به صورت قاچاق جابجا می کنند.

به گفته وی نه تنها قطع درختان در شب صورت می گیرد بلکه در طول روز هم برخی از این درختان قطع می شود و تا کنون چندین اکیپ از این افراد توسط محیط زیست دستگیر شده اما متاسفانه برخی از متخلفین اظهار دارند که برخی مدیران به آنها اجازه قطع داده شده است.

Related image

مصطفی وند اظهار داشت: نیاز است متولیان به داد این موضوع برسند تا بتوانیم جلوی این قاچاق را بگیریم البته در سطح شهر نیز برخی از افراد که درختانی در مقابل نمای ساختمان یا مغازه آنها وجود دارد اقدام به خشکاندن آن می کنند که می تواند خطری جدی باشد در حالی که باید همه فکر و ذهنمان حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باشد.

اما در همین جلسه "علی کورانی فر" فرماندار بروجرد گفت: وقتی محیط زیست مشاهده می کند که مدیری متخلف است باید شاکی می شد و از مدیر متخلف شکایت می کرد تا بررسی های لازم در این راستا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: توجه به فضای سبز و درختان موضوعی است که باید بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار بگیرد و با متخلفان قطع درختان برخورد شود.

به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید قطع بی رویه درختان در بروجرد کی به اتمام می رسد، قطع درختانی که به گفته رئیس محیط زیست ماه هاست ادامه دارد اما نیاز است هر چه سریعتر متولیان و مسئولان مربوطه جلوی این همه قطع درخت را بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما