شناسهٔ خبر: 24250816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جلیلی: دشمن به دنبال منحرف کردن انقلاب است

سعید جلیلی، پنجشنبه در چهارمین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد افزود: در طول تاریخ شیاطین و مستبدان هیچگاه در برابر حرکتهای خالص و مقدس دینی

صاحب‌خبر - سعید جلیلی، پنجشنبه در چهارمین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد افزود: در طول تاریخ شیاطین و مستبدان هیچگاه در برابر حرکتهای خالص و مقدس دینی ساکت ننشسته اند و در برابر انبیای الهی هم مقاومت می کردند.
وی ادامه داد: دشمنان در برابر هر حرکت ناب، با ارعاب، تهدید و توسل به زور به دنبال متوقف کردن آن هستند چنانکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم با انواع توطئه و ترور و جنگ تحمیلی قصد متوقف کردن انقلاب و نابودی آن را داشته است.
وی اظهار کرد: دشمنان، بیداری اسلامی را یا تحریف و یا سرکوب کردند اما در برابر انقلاب اسلامی چهل سال است که نتوانسته اند کاری انجام دهند و امروز نظام اسلامی یک درخت تنومند است.
وی افزود: دشمن متوجه شده است با جنگ و سخت افزار نمی تواند انقلاب اسلامی را نابود کند و می خواهد انقلاب را با تحریف از محتوای دینی و اسلامی خود خالی کند و راه آن تبلیغ اسلام لیبرال است.
جلیلی با بیان اینکه گرفتن عنصر مبارزه از اسلام و مردم از اهداف دشمن است، افزود: آنها می خواهند حرکت های اصلی متوجه دشمن اصلی نباشد.
وی گفت: غرب 500 سال بدون رقیب بوده است و اکنون انقلاب اسلامی در برابر آنها عرض اندام می کند و این امر برای دشمن قابل تحمل نیست.
وی افزود: بیش از 200 شبکه ماهواره ای برای ایران برنامه پخش می کنند تا انقلاب و تفکر انقلابی را منحرف کنند؛ آنها می دانند اندیشه انقلاب اسلامی یک خطر جدی برای آنها است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمنان با تبلیغات بسیار می گویند نظام اسلامی ناکارآمد است اما نمی گویند چرا این همه برنامه مهار راهبردی، برنامه تغییر نظام و برنامه ماهواره‌ای پخش می کنند آنهم برای نظامی که به قول آنها ناکارآمد است.
جلیلی افزود: نمی توانیم نسبت به آنچه در مسیر انقلاب رخ می دهد بی تفاوت باشیم، باید سایه به سایه رصد کنیم و مراقب باشیم اگر حرکتی در جهت تقویت نظام است تضعیف نشود و اگر یک حرکت خلاف شاخص های مقام معظم رهبری و مسیر صحیح انقلاب باشد، هشدار دهیم.
وی ادامه داد: نباید بگذاریم حرکت‌های اشتباه و فرآیند و برآیند کارها طوری باشد که مقام معظم رهبری که همیشه به موقع، دقیق و صحیح وظایف خود را انجام و هشدارهای لازم را داده اند به جای ما از مردم عذرخواهی کنند.
وی گفت: حرکت سیاسی انقلابی مبتنی بر آموزه‌های ناب، یک حرکت مستمر و همیشگی است. جریان حوزه انقلابی باید پا به پای ولایت و در بعد جنبه‌های سلبی و ایجابی حرکت کنند و نشان دهند که دین در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد، این یعنی اینکه دین از سیاست جدا نیست.
سعید جلیلی افزود: همه ما در هر مسئولیتی باید وظایف خود را بشناسیم و ببینیم برای انجام وظایف و مسئولیت هایی که بر دوش داریم چه کاری انجام داده ایم.
چهارمین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی با حضور بیش از 700 نفر از طلاب و روحانیون در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
7507/5132
انتهای پیام

نظر شما