شناسهٔ خبر: 24250634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آزادی عجیب یکی از سرکردگان داعش در مرکز افغانستان/ توطئه‌ای در راه است؟

سرکرده گروه تروریستی داعش در ولایت «غور» در مرکز افغانستان که بیش از ده‌ها غیرنظامی افغان را به خاک و خون کشیده بود با ضمانت فرماندار شهرستان «دولتیار» از زندان آزاد شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از «جمهور»، «قاری رحمت‌الله» سرکرده گروه تروریستی داعش در ولایت «غور» در مرکز افغانستان که مسئول کشتار ده‌ها غیرنظامی افغان بود با ضمانت فرماندار شهرستان «دولتیار» آزاد شده است.

این سرکرده گروه تروریستی داعش سال گذشته ۳۳ غیرنظامی افغان را به قتل رسانده بود و در بازداشت نیرو‌های امنیتی افغان به سر می‌برد که در نتیجه ضمانت «موسی کلیم» فرماندار شهرستان دولتیار آزاد شده است.

این در حالی است که رهبران حکومت وحدت ملی پس از کشته شدن ۳۳ غیر نظامی توسط داعش در ولایت غور قول دادند تا عاملان این جنایت را مجازات کنند.

«حمیدالله متحد» عضو شورای ولایتی غور گفته که فرماندار شهرستان دولتیار با سرکرده گروه تروریستی در ولایت غور همکاری نزدیکی دارد و در نتیجه تلاش‌های فرماندار این شهرستان آزاد شده است.

وی افزود: در نتیجه حمایت فرماندار شهرستان دولتیار اعضای گروه تروریستی می‌توانند بدون هیچ ممانعتی در این شهرستان فعالیت کنند.

اما موسی کلیم فرماندار شهرستان دولتیار همکاری خود با سرکرده گروه تروریستی داعش و تلاش برای آزادی وی از زندان را رد کرده است.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور نیز موضوع حمایت فرماندار شهرستان دولتیار از گروه تروریستی داعش را رد کرده است.

با وجود اینکه این گروه تروریستی بار‌ها به کشتار غیرنظامیان در این منطقه پرداخته است، اما نیرو‌های خارجی و حکومت مرکزی تاکنون هیچ تمایلی به سرکوب داعش در این ولایت نشان نداده‌اند.

سال گذشته نیز گروه تروریستی داعش ۳۳ غیرنظامی افغان را در شمال زنان و کودکان در منطقه «غلمین» شهرستان فیروزکوه تیرباران کرد که رهبران حکومت پس از محکومیت این حادثه وعده مجازات عاملان آن را دادند، اما از سال گذشته تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده و این گروه همچنان به شکنجه و کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

نظر شما