شناسهٔ خبر: 24250469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی 20 روستای گردشگری همدان

معاون امور عمرانی استاندار همدان از معرفی 20 روستای گردشگری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

معرفی 20 روستای گردشگری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا عراقی معاون استاندار همدان در نشست ستاد هماهنگی برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی‌ های روستاییان و‌ عشایر کشور اظهار کرد: همدان می تواند با ابتکار عمل، خلاقیت و ارائه ایده‌ های جدید مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: می توان در کنار معرفی مکان‌ های تاریخی و جاذبه ‌های گردشگری و قدیمی همدان که بارها به معرفی آن پرداخته ایم با خلاقیت و ایده های نو ، مکان ‌های گردشگری جدید مانند شهر جهانی لالجین را به گردشگران معرفی کنیم.

وی گفت: همدان به غیر از جاذبه ‌های گردشگری گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر از ظرفیت‌ هایی چون شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر برخوردار است که باید آن‌ ها را به گردشگران معرفی کرد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه باید کار جدید و نو برای جذب گردشگر انجام شود گفت: باید چالشی عمل کنیم و در این راه محکم و استوار باشیم.

عراقی ادامه داد: دولت وظیفه دارد تا زمینه لازم را برای بخش خصوصی آماده کند و در مقابل٬ بخش خصوصی نیز باید ارزیابی درستی در این باره داشته باشد.

وی به موضوع بوم‌‌ گردی اشاره کرد و افزود: امسال سومین نمایشگاه ملی توانمندی ‌های روستاییان و‌ عشایر کشور در تهران برگزار می‌ شود و برای این نمایشگاه باید بر رونق خانه‌ های بوم ‌گردی در استان کار کرد تا بیشترین عکس ‌ها در نمایشگاه مربوط به بوم‌ گردی باشد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه حداقل کمک مالی برای نمایشگاه 800 میلیون ریال است گفت: از همه دستگاه‌ ها می‌ خواهیم در امر تامین بودجه با ما همکاری کنند.

عراقی ادامه داد:برای لوگوی گردشگری همدان فراخوان خواهیم داد و از همه اساتید کشور می‌ خواهیم طرح خود را برای ما ارسال کنند گفت: در این زمینه از خرد جمعی بهره خواهیم برد.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه 20 روستای هدف گردشگری در همدان معرفی شده است اظهار کرد: امسال برای 6 روستای هدف گرشگری در استان همدان، به ازای هر روستا 10 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

سید مهدی وفایی به برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی‌ های روستاییان عشایر در تهران اشاره کرد و گفت: برای تامین بودجه شرکت در این نمایشگاه باید همه دستگاه‌ های استانی همکاری کنند و هر دستگاه بخشی از هزینه ‌ها را تامین کند.

وی با بیان اینکه از میراث فرهنگی می ‌خواهیم که برای تامین بودجه شرکت در این نمایشگاه همکاری بیشتری داشته باشد ادامه داد: باید در این نمایشگاه نمادهای همدان ارائه و مراسمی مانند مراسم شیره پزی مانیزان به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/ب

20 روستای گردشگری همدان معرفی میشود

برچسب‌ها:

نظر شما