شناسهٔ خبر: 24250109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیام‎های رازگشایی «سردار» از اسرار «عماد»

از آن روزی که حاج قاسم درخواست ما را نپذیرفت تا از عماد بگوید تا روزی که گوشه‎ای از کتاب خاطراتش با عماد را ورق زد، ۷ سال و ۷ روز فاصله است

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین- ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ در کوران موج بیداری اسلامی و در حالیکه انقلاب مصر در میدان التحریر قاهره به روزهای اوج خود رسیده بود، دیداری یک‌ساعته با سرلشکر قاسم سلیمانی داشتیم. جلسه‌ای که بهانه آن ارائه گزارش و انجام هماهنگی درخصوص برگزاری مراسم سومین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه بود. در آن جلسه از سردار طلب خاطره‌ای از حاج عماد کردم، اما اصرارهایم بی فایده بود و حتی تعهدمان مبنی بر عدم بازگو نمودن هم، باعث نشد که حاج قاسم صندوقچه اسرارش از شهید عماد را بگشاید و حتی به شوخی گفت که خاطره‌ای از این شهید ندارم! پس از آن هم به مناسبت‌های مختلف مستقیم و غیرمستقیم از ایشان خواستیم که از عماد مقاومت برایمان بگوید، اما هر بار به شکلی شانه خالی کرد و ما را در حسرت بیشتر شنیدن از شهید مغنیه آنهم از لسان یار غاری که حتی در لحظه شهادت هم بر بالینش حضور داشته، نگه داشت.

***

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ رسانه های مختلف در خبری فوری از اتفاقی کم سابقه خبر دادند؛ «سرنگونی جنگنده اف ۱۶ اسرائیل توسط پدافند هوایی ارتش سوریه». اگرچه این خبر برای غربی ها و رسانه‌های زنجیره‌ای‌شان سنگین و دردناک بود اما آنها هم ساعتی بیشتر نتوانستند بر موج تکذیب و تردید در خبر، سواری کنند و سرانجام به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی تایید کردند که یک جنگنده این رژیم بر فرار بلندی‌های جولان مورد اصابت قرار گرفته و سقوط کرده است. تصاویر اولیه منتشر شده از این هواپیما نشان می داد که از این جنگنده اهدایی آمریکا، جز چند تکه کوچک چیز دیگری باقی نمانده است.

***

پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ سرلشکر قاسم سلیمانی در مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت حاج رضوان، عنوان کرد که برای اولین بار پس از یک دهه می‌خواهد درباره «دوست عزیزی» صحبت کند که دوره مهمی از عمر خود را با او به سر برده است. سردار در این سخنرانی ۷۰ دقیقه‌ای ضمن بیان خاطراتی جذاب و شنیدنی از این اسطوره مقاومت، به بیان ابعاد مختلف شخصیت این چهره بی نظیر جهان اسلام پرداخت. خاطرات و نکاتی که همه نشان از میزان توانمندی، اثرگذاری و نقش بی بدیل حاج عماد در مبارزه ضد صهیونیستی داشت.

***

از آن روزی که حاج قاسم درخواست ما را نپذیرفت تا از عماد بگوید تا روزی که گوشه‌ای از کتاب خاطراتش با عماد را ورق زد، ۷ سال و ۷ روز فاصله است. در این قریب به ۲۵۰۰ روز تحولات عجیبی در منطقه غرب آسیا به وقوع پیوسته است که برجسته ترینش جنگ جهانی در سوریه و آخرینش سرنگونی جنگنده اسرائیلی است. برای کسی چون من که سال‌ها برای بیشتر دانستن درباره شخصیت بی نظیر شهید مغنیه تلاش کرده‌ام، این تغییر اقدام سردار سلیمانی اتفاقی ساده و بدون طراحی نیست. اگرچه برای عموم مخاطبان و البته دشمنان هم این اقدام پیام‌هایی دارد. اینکه فرمانده میدانی انقلاب اسلامی در عرصه مبارزات منطقه‌ای به عیان از «حضورش همراه با مغنیه و نصرالله» در اتاق عملیات علیه رژیم صهیونیستی سخن بگوید، پیامی واضحی دارد. این پیام وقتی معنادارتر می‌شود که آنرا در کنار اخبار تحولات سال‌های اخیر منطقه بگذاریم، جایی که رزمندگان محور مقاومت اعم از سوری، عراقی، لبنانی، افغانستانی، پاکستانی، ایرانی و ... در کنار هم در گسترده ترین جنگ قرن ۲۱ در مقابل جماعتی وحشی و پرشمار ایستادگی کرده و توفیق حداکثری کسب کردند. در واقع در جریان فتنه شام محور مقاومت جدی تر از همیشه در کنار یکدیگر صفی واحد را علیه دشمنان مستکبر تشکیل داد و اکنون برجسته ترین فرمانده این محور، از «اتاق عملیات مشترک» این جبهه از سال‌ها قبل و حضور خود در آن خبر می دهد. این صریح ترین پیام به دشمن صهیونیست است که همواره از هم افزایی مسلمانان علیه اشغالگران واهمه داشته، پیامی که سقوط اف ۱۶ آنرا اثرگذارتر کرده است. حالا آنها که باید بدانند، متوجه شده‌اند که رزمندگان جبهه مقاومت از زمین، هوا و دریا عزم خود را برای یکسره کردن کار رژیم اشغالگر از همیشه جزم تر کرده اند.

*منتشر شده در ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس

نظر شما