شناسهٔ خبر: 24249581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله نجفی:

حضرت زهرا خواستار احیا دین و مقابله با انحرافات بود

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت که حضرت زهرا (س) با هدف احیا دین و مقابله با انحراف اسلام اصیل محمدی (ص) سختی‎های بسیاری را تحمل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از شیعیان استان‎های بصره و ذی قار با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی بر ضرورت وفاداری و تعهد به رسول اعظم (ص) از طریق عشق به اهل بیت (ع) تاکید کرد و بیان داشت: اهل بیت (ع) باب نجات و طریق هدایت به سمت اسلام اصیل است.

وی با اشاره به مصیبت‎های که حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران زندگانی خود با آن مواجه بود، گفت: این بانوی بزرگ سختی و مشکلات بسیاری را با هدف مقابله با کسانی که درپی تحریف اسلام بودند و در راستای محافظت از این دین متحمل شد.

این مرجع تقلید از خداوند متعال امنیت و سلامت در برابر اهداف شوم دشمنان را برای عراق مسالت کرد و در پایان این دیدار به سوالات شرعی حاضران جواب داد.

وی همچنین در دیدار با جمعی از شیعیان کشورهای خارجی بر اهمیت احیای عملی امر اهل بیت (ع) تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: ما باید در گفتار، اعمال و اندیشه خود از آنان الگو بگیریم تا به خیر دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.

حضرت آیت الله نجفی اضافه کرد: محافظت از دین، مقابله با انحرافات، تلاش برای بالا بردن جایگاه اسلام و آشنایی مسلمانان با مسیر صحیح بخشی از علل ایستادگی حضرت فاطمه (س) در مقابل کسانی است که از دین و سنت اصیل محمدی (ص) خارج شده بودند.

وی زیارت عتبات مقدس را نقطه آغاز اصلاح نفس و جامعه دانست و تصریح کرد: مومنان باید با خطاهای نفس و جامعه مقابله کنند و در راستای تغییر بدی‎ها به خوبی‎ها تلاش وافری انجام دهند.

این مرجع تقلید بیان کرد: مومنان باید محاسبه نفس داشته باشند زیرا سبب ارتقا درجات تقوا، تقرب بیشتر انسان به خداوند متعال و دست یابی به سعادت دنیا و آخرت می شود.

وی در دیدار با جمعی از علما و طلاب مدرسه تبلیغ و ارشاد شافعی گفت: نقاط مشترک بسیاری بین مذاهب اسلامی وجود دارد که باید به آن تمسک جست و آن را تقویت کرد.

حضرت آیت الله نجفی تاکید کرد که اختلافات مذهبی نباید سبب اختلاف در یک جامعه واحد شود.

وی در دیدار با حسین الخطیب سفیر عراق در ترکیه خواستار حفظ مصالح عراق، مردم و حق حاکمیت این کشور در روابط بین الملل شد و عنوان کرد که سفارتخانه‎های عراق در همه کشورها باید صدای مردم و خواهان احقاق حقوق آنان باشند./994/ب901/ف

نظر شما