شناسهٔ خبر: 24249551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اولین بند آبخیزداری پروژه بزرگ حوزه آبخیز چاه شور منوجان افتتاح شد

اولین بند سنگی ملاتی پروژه بزرگ حوزه آبخیز چاه شور منوجان، به حجم ۱۲۲۰ مترمکعب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان؛اولین بند سنگی ملاتی پروژه بزرگ حوزه آبخیز چاه شور منوجان، به حجم ۱۲۲۰ مترمکعب با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ،  معاون سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان،  فرماندار شهرستان منوجان و جمعی دیگر از مسئولان منطقه جنوب کرمان، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.


محمدرضاشاهرخی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مساحت حوزه آبخیز چاه شور منوجان بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۲۹ هکتار بوده که توسط شرکت مهندسین مشاور آرمان گستر-با هدف کنترل سیلاب و رسوب حوزه سد میناب -مورد مطالعه قرار گرفته که در نهایت احداث ۳۰ بند آبخیزداری برای آن پیشنهاد شده است.

 

وی با بیان این مطلب که بند شماره یک این حوزه افتتاح و آماده آبگیری است، افزود: از اعتبارات سال ۹۶ ، ۵ بند آبخیزداری حوزه چاه شور منوجان از نوع سنگی ملاتی به حجم ۲۴۰۰ مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال در دستور کار میباشد.

شاهرخی در پایان گفت: دومین بند آبخیزداری این پروژه بزرگ در حال اجراست و امروز به همت مسئولین، کلنگ احداث سومین بند هم به زمین زده شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما