شناسهٔ خبر: 24249441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نظارت نیروهای آمریکایی بر انتخابات عراق

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حنین القدو، نماینده استان نینوا گفت، «تحالف القوی العراقیة» (ائتلاف گروه‌های عراقی به عنوان فراکسیون سیاسی اهل سنت) با طرف آمریکایی در مورد استقرار نیروهای این کشور در تمام مناطق سنی‌نشین و مناطق مورد مناقشه برای نظارت بر انتخابات آتی به توافق رسیدند.

وی افزود: اطلاعات موجود به تصمیم ارتش آمریکا برای استقرار در مناطق دشت نینوا و نظارت بر انتخابات در این منطقه اشاره دارد.

القدو تصریح کرد، ائتلاف اهل سنت منشورهای سیاسی را نقض کرده و از آمریکایی‌ها علیه مردم کشور طلب یاری کرده است؛ امری که ما را به مقابله جدی با این طرح فرامی‌خواند.

القدو که یکی از رهبران ائتلاف الفتح تحت رهبری هادی العامری است نسبت به "تقلب گسترده در انتخابات آتی به نفع گروه‌های مورد حمایت آمریکا" هشدار داد.

پیشتر نیز مزاحم احمد الحویت، سخنگوی رسمی عشایر عربی در استان نینوا با اعلام درخواست رسمی گروه‌های سنی از دولت آمریکا برای اعزام نیروهای آمریکایی برای نظارت بر روند انتخابات آتی تاکید کرد، طرف آمریکایی با درخواست آنها موافقت کرده است.

همزمان با نزدیک شدن به موعد انتخابات پارلمانی عراق در ۱۲ ماه مه نمایندگان نسبت به تلاش‌ها برای تقلب در نتایج انتخابات و تاثیر بر خواسته رای دهندگان در دو استان الانبار و نینوا هشدار  دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما