شناسهٔ خبر: 24249359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسوايي جديد عربستان سعودي در يمن

يک شبکه تلويزيوني ورزشي عربستان سعودي تصوير دلاوري يک نيروي يمني در نجات هم رزمش را به نظاميان سعودي نسبت داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلويزيون المسيره، يکي از شبکه‌هاي تلويزيوني ورزشي رژيم سعودي در يک رسوايي بزرگ به دروغ تصوير مربوط به شجاعت و دلاوري يکي از نيروهاي يمني را که در چند روز گذشته در سطح گسترده اي پخش شد، به يک افسر سعودي نسبت داد و ادعا کرد اين افسر سعودي براي نجات هم رزم خودش، لباس يمني ها را به تن کرد تا او را نجات دهد!
شبکه تلويزيوني ورزشي سعودي «اکشن» اين تصاوير را ده روز پيش پخش شده است. طالب الحسني خبرنگار المسيره در گزارشي گفت، از فداکاري ها و جانفشاني هاي نيروهاي يمني، حرف‌هاي زيادي مي شنويم. صحبت‌هايي که مردم نقل مي کنند به افسانه ها شباهت دارد و در حد اعجاز است اما تصوير نيروي يمني که در حال نجات هم رزم خود در زير گلوله باران است يک واقعيت است و حقيقت دارد.
پس از گذشت ده روز از پخش اين تصاوير که در رسانه هاي عربي و غير عربي در سطح گسترده اي پخش شد، يک شبکه سعودي، ادعايي تمسخر آميز مطرح کرد.
مجري شبکه اکشن گفت: ناصر بن عبد الله الزويحي السهلي؛ شخصي است که در ويدئويي که الان پخش مي شود او را خواهيد ديد. در اين فيلم، يکي از هم قطاران اين شخص در پشت خطوط دشمن زخمي شده است. السهلي لباس يمني پوشيد و هم رزمش را نجات داد. اين شبکه ورزشي برنامه خود را به اين تصوير و بحث و گفتگو درباره آن اختصاص داد.
خبرنگار المسيره، با اشاره به صحنه هاي فرار دست جمعي نظاميان سعودي از پيش روي نيروهاي يمني يا موفق شدن نيروهاي يمني در نفوذ به مواضع ارتش سعودي با استفاده از نردبان و به هلاکت رساندن و زخمي کردن نيروهاي ارتش سعودي در مواضعشان يا فرار خودروي زرهي نيروهاي سعودي از حملات يمني و تصادف آن با يک خودروي زرهي ديگر سعودي گفت: اينگونه واکنشهاي سعودي نشانگر شکست نظامي عميق سعودي هاست.
خبرنگار المسيره افزود، يک شبکه ورزشي سعودي در حالي چنين دروغي را به خورد بينندگانش مي دهد که شبکه هاي خبري و سياسي سعودي بي وقفه در تلاشند تا يک صحنه نزديک يا شبيه به صحنه فداکاري نيروهاي يمني پيدا کنند و روي آن مانور بدهند اما تلاش‌هايشان راه به جايي نمي برد و تمام تصاويري که اين شبکه ها در اختيار دارند؛ صحنه هاي فرار دست جمعي و صحنه هاي سوختن خودروهاي زرهي و نظامي ارتش سعودي است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1928453" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2039142/1928453?width=340&height=240"></script></div>

 

 

نظر شما