شناسهٔ خبر: 24249309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

قرآن زندگی جوانان را بیمه می کند

بابلسر - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مسئول هستیم تا نسل جوان را بر سفره قرآن بیاوریم زیرا قرآن زندگی آنها را بیمه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر شکریان پیش از ظهر پنج‌شنبه، در همایش مدیرعاملان مجمع قرآنی خیرین قرآنی استان در بابلسر، شریف‌ترین موجود عالم را انسان دانست و افزود: خداوند برای تربیت این انسان، بهترین انسان‌های روی زمین که انبیا هستند را مبعوث کرده و برای آنها بهترین کتاب را قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، با بیان اینکه انسان‌ها با هم مساوی نبوده و در هر عصری متفاوتند، سرآمد انسان‌ها را انبیا دانست و افزود: در میان انبیا هم پنج پیامبر برتر هستند و در میان این پنج پیامبر نیز پیامبر اسلام، سید المرسلین و افضل انبیا است.

وی با بیان اینکه اوج کمال هر پیامبری نازل شدن جبرییل بر او است اما در سیر معراج پیامبر اسلام، جبرئیل هم کم آورد، افزود: خداوند به پیامبر چیزی که نداشت عطا کرد و آن کوثر بود.

شکریان در رابطه با عظمت حضرت فاطمه (س) با اشاره به اینکه طبق متن قرآن، کل دنیا قلیل اما فاطمه خیر کثیر است، گفت: هر کس فاطمه دارد همه چیز دارد و اگر ندارد ابتر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: طبق سخنان رهبری، فاطمه معمای ناشناخته بشری است و رهبری خواست یک سال خود که همانا مدیریت و ایستادگی در برابر دنیا است را از فاطمیه می‌گیرد.

وی گسترش اسلام را ناشی از مال خدیجه (س) و شمشیر امام علی (ع) دانست و گفت: خداوند بخاطر ایثار خدیجه (س) در راه اسلام به او فاطمه (س) عطا کرده است.

مدیرکل تبیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه اگر انسان با خداوند معامله کند، خداوند هم به کار، مال، قلم، زبان و زندگی او برکت می‌دهد، افزود: عمر محدود است و انسان با انتخاب احسن می‌تواند به این عمر برکت دهد.

شکریان با بیان اینکه احسن‌تر از کلام خداوند وجود ندارد، بر توسعه فعالیت قرآنی تأکید کرد و ورود خیرین در این عرصه را انتخاب احسن برشمرد.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج) از طریق دعای مردم ممکن است، تأکید کرد که برای گسترش کلام خدا هم باید تلاش شود و افزود: سنگ بنای اول سخت است اما خیرین هستند و باید به این مسیر آورده شوند تا نسل جوان ما بیمه شود.

شکریان با اشاره به اینکه ما مسئول هستیم که نسل جوان را بر سر سفره قرآن بیاوریم و قرآن آنها را بیمه می‌کند، ظرفیت استان را ظرفیت وسیعی برشمرد و گفت: استان مازندران در حدود 13 سال اخیر رتبه‌های برتر را در این زمینه کسب کرده است اما هنوز کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه خانه‌های قرآن نیاز به کمک دارند، خاطرنشان کرد: نباید به کمک دولتی وابسته شد و باید پشتوانه مردمی باشد و به این سمت برود که خیرین قرآن نهایت کار را انجام دهند.

نظر شما