شناسهٔ خبر: 24248478 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پایش بیماری آنفلوآنزا توسط 16 اکیپ دامپزشکی در زنجان

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک ماه اخیر استان زنجان به لحاظ بیماری آنفلوآنزا که مشترک بین انسان و پرندگان به شمار می

صاحب‌خبر - محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک ماه اخیر استان زنجان به لحاظ بیماری آنفلوآنزا که مشترک بین انسان و پرندگان به شمار می رود، پاک و موردی از این بیماری در زمان حاضر در مراکز پرورش طیور صنعتی و بومی مشاهده نشده است.
وی تاکید کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 16 اکیپ دامپزشکی از بخش دولتی در خصوص پایش بیماری آنفلوآنزا در مراکز تولید صنعتی، روستایی، زیستگاه های پرندگان وحشی و تالاب ها با 32 نیرو متشکل از دامپزشکان و کارشناسان اقدام به نمونه گیری می کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد: طی 2 ماه گذشته 6 کانون بیماری آنفلوآنزا در شهرستان های ابهر، سلطانیه و خرمدره وجود داشت که در حال حاضر کانون فعالی از این بیماری در استان وجود ندارد.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: این اکیپ های ویژه پایش بیماری انفلوآنزا، در کشتارگاه های صنعتی طیور نسبت به همه مراحل کشتار، بسته بندی و توزیع آن در بازار و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی نظارت دارند.
وی یادآورشد: همه مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی در استان زنجان برای مصرف این فرآورده ها اطمینان خاطر داشته باشند چرا که با نظارت دامپزشکان وارد بازار می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن 1512 بدون کد به ادارات دامپزشکی استان زنجان گزارش دهند.
حاج کاظمی افزود: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزاش تخلفات از مراکز بیان شده غیر ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا، طی ماه های گذشته 171 هزار قطعه مرغ مادر گوشتی و یک میلیون و 658هزار عدد تخم مرغ نطفه دار و 52 هزار و 260 قطعه جوجه یک روزه به علت ابتلا به بیماری مشترک آنفلوانزا در 4 واحد تولیدی صنعتی استان زنجان معدوم شد.
علاوه بر این در 2 روستای این استان نیز حدود یکهزار قطعه مرغ بدلیل ابتلا به این بیماری معدوم شده بود.
7325/6085
انتهای پیام

نظر شما