شناسهٔ خبر: 24247922 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رویاهای جدید فریدون زندی و نظر متفاوت او درباره جام‌جهانی!

ورزش > لیگ برتر - پایگاه اینترنتی روزنامه گل با فریدون زندی بازیکن پیشین تیم ملی همکلام شده است.

صاحب‌خبر -

فريدون زندي بازيكن سابق استقلال و تيم‌ملي در كشور آلمان و باشگاه سن‌پائولي مشغول فعاليت است. او در صحبت‌هايش عنوان كرد كه دوست دارد روزي در ايران مربيگري كند. با فريدون در مورد شرايط اين روزهاي خودش، استقلال، بازي‌هاي دوستانه تيم ملي در جام جهاني همكلام شديم.
درخصوص شرايط خودتان در اين روزها صحبت كنيد.
اين روزها مشغول گذراندن دوره‌هاي مربيگري هستم. در تيم‌ سن‌پائولي آلمان مشغول مربيگري هستم. مي‌خواهم هرچه زودتر مدارك A خود را بگيريم تا بتوانم به عنوان سرمربي كارم را شروع كنم.
تفاوت مربيگري در ايران و آلمان در چيست؟
آنها به تيم‌هاي پايه خيلي اهميت مي‌دهند و فوتبال را از همان ابتدا به صورت اصولي آموزش مي‌دهند. با توجه به مسايل تاكتيكي، مربيگري در آلمان به مراتب سخت‌تر است. بنده مدتي است كه در تيم دوم رده سني زير 23 سال به عنوان مربيگري فعاليت مي‌كنم. اكثر بازيكنان زير 19 سال هستند و هدف ما اين است كه تيم را طوري بسازيم كه نفرات به فرم ايده‌آل برسند تا در تيم اصلي مشغول بازي شوند.
هدفت در مربيگري چيست؟
هر مربي براي خودش هدفي دارد و من هم از اين قاعده مستثني نيستم. با اين حال تلاش مي‌كنم به اهدافي كه مدنظر دارم برسم.
تو ظاهري آرام داري اما مربيان معمولا خشن و در كارشان جدي هستند. اين نمي‌تواند مشكلي در كار مربيگري براي تو باشد؟
شايد در ظاهر اينگونه باشم اما فكر مي‌كنم مربيان جلوي دوربين معمولا جدي هستند اما در تمرينات و رختكن اينگونه نيستند. حداقل در آلمان و انگليس كه اينطور است. به نظر من مربيان نبايد جدي و خشك باشند.
دوست داري روزي در ايران مربيگري كني؟
هر مربي دوست دارد مربيگري را در كشوري كه فوتبال بازي كرده دنبال كند. من خيلي دوست دارم يك روزي اين اتفاق بيفتد اما بايد مدارج مربيگري را پله پله طي كنم. اعتراف مي‌كنم دوست دارم به عنوان مربي روي نيمكت استقلال بنشينم.
تو يكي از بازيكناني هستي كه در دربي موفق به گلزني شدي. كمتر از 10 روز ديگر هم دربي بزرگ پايتخت برگزار خواهد شد. چه نظري در اين باره داري؟
دربي در ايران هميشه جذاب است و مردم و تماشاگران تا يك ماه بعد از اين بازي در موردش صحبت مي‌كنند. به شخصه اگر فرصت مي‌كردم براي تماشاي اين دربي به تهران مي‌آمدم. شرايط استقلال نسبت به نيم‌فصل اول فرق كرده و بازيكنان با آمدن شفر اعتماد به نفس و شرايط بهتري را پيدا كرده‌اند. اميدوارم بازي خوبي بشود و استقلال بتواند برنده دربي شود.
عملكرد شفر را در اين مدت چطور ديده‌اي؟
شفر مربي خوب و كارنامه‌داري است كه كارش را خوب بلد است. اگر سال آينده هم در استقلال باشد، مي‌تواند اين تيم را از لحاظ آمادگي به شرايط مطلوبي برساند. او تيم را فصل بعد خودش مي‌بندد و با توجه به آشنايي كه با بازيكنان دارد، قطعا شرايط تيم بهتر خواهد شد.
استقلال در جام حذفي هم به فينال رسيده و به نظرت مي‌تواند قهرمان شود؟
با توجه به اينكه استقلال هميشه در جام‌حذفي يك پاي فينال بوده و از اين نظر روحيه خوبي دارد، مي‌تواند امسال هم در اين جام به عنوان قهرماني برسد. اگر اين تيم بتواند امسال يك جام كسب كند، سال آينده با روحيه بهتري در مسابقات ليگ شركت خواهد كرد. البته ليگ امسال هم هنوز تمام نشده و آنها در بازي‌هاي آينده اگر بتوانند امتيازات لازم را كسب كنند، مي‌توانند عنوان نايب قهرماني را به دست بياورند.
مربي سابقت، برانكو در پرسپوليس شرايط خيلي خوبي دارد.
برانكو كارش را خوب بلد است. البته اين را هم در نظر بگيريد كه اين بازيكنان چند سال است در كنار يكديگر بازي مي‌كنند و از نظر هماهنگي در بهترين شرايط هستند و اگر اتفاق خاصي نيفتد، امسال هم قهرماني را كسب خواهند كرد.
بازي‌هاي دوستانه تيم ملي هم اعلام شد. نظرت در مورد اين بازي‌ها نيست؟
با توجه به اينكه تيم ايران در جام جهاني در گروه سختي قرار گرفته است، انجام بازي‌هاي دوستانه زياد به هماهنگي تيم كمك بيشتري خواهد كرد. من برنامه‌ بازي‌ها را كه ديدم، شرايط تيم ملي را خوب توصيف مي‌كنم چون كي‌روش برنامه‌ريزي دقيقي براي تيم ملي انجام داده و تمام تيم‌هايي كه با آنها بازي دوستانه داريم، به شرايط بازي‌هاي ما در جام‌جهاني مي‌خورد. پيش‌بيني مي‌كنم تيم‌ملي بتواند در جام جهاني عملكرد خوب و درخشاني داشته باشد.
با توجه به اينكه در آلمان بازي و مربيگري كرده‌اي، كدام بازي ايران در جام جهاني را سخت‌تر مي‌داني؟


من فكر مي‌كنم بازي ايران - مراكش سخت‌ترين بازي ما در جام جهاني باشد. خيلي‌ها مي‌گويند ما راحت اين تيم را شكست مي‌دهيم ولي من نظري غير از اين دارم. 

4141

نظر شما