شناسهٔ خبر: 24247919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قدرت طلبی خواص بی بصیرت زمان امیرالمومنین علی (ع)، باعث شد تا حضرت زهرا (س) شبانه دفن شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت شیراز گفت: جاه و قدرت طلبی خواص بی بصیرت زمان امیرالمومنین علی (ع) بود که باعث شد حضرت زهرا (س) شبانه دفن شود و این ظلمی بزرگ بر خاندان اهل بیت (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز (3 اسفند) در یادواره شهدای امنیت و مدافع حرم فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: در ایام شهادت اولین مدافع ولایت و شهیده راه امامت هستیم و این مجلس یادبود گرامیداشت شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس در خور شان این عزیزان برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه آیات قرآن اظهار داشت: خداوند خودش را مشتری شهدا قرار داده و شهادت را معامله ای بین عاشق و معشوق قرار داده است و کسانی ایثار کردند و شهید شدند تا در صفوف مقربین جاودانه بماند.

 

حجت الاسلام رضوی اردکانی با یادآوری این مطلب که هر قتالی جهاد نیست و قتال فی سبیل الله، جهاد است و از نظر اسلام آن قتالی جهاد است که در راه خداوند باشد، افزود: آنان در راه خداوند کشته می شوند و به معبود الهی می رسند و بهشت کمترین پاداش آنان است.

 

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر اینکه جان و مال را می دهند و در راه خدا و در مقابل آن، لقا الی الله دست می یابند، افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و در رهبر عظیم الشان با صلابت در مقابل دشمن می ایستد و اگر عزت و اقتدار ما زبانزد بوده و این کشور مستقل ترین کشور است و هیچ ابرقدرتی توان دستور دادن به ما را ندارد، همه اینها به برکت خون شهداست.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا در مسیری گام برداشتند که خداوند برای آنان ترسیم کرده بود، اظهار داشت: دشمن از ابتدا نمی خواست انقلاب پیروز شود و ملت با وحدتی مثال زدنی و با رهبری بزرگ پیروز شد و ریشه های استکبار را کند و بیش از 30 هزار مستشار آمریکایی را از این کشور بیرون کرد و امروز این انقلاب در دل آحاد این ملت جای دارد و دشمن هر ترفندی را برای از بین بردن ایران اسلامی به کار بردند اما دشمن روی قدرت خداوند حساب نکردند.

 

حجت الاسلام رضوی اردکانی با در معادلات سیاسی روی همه معیارها برنامه ریزی می کنند اما نمی توانند روی حضور مردمی حساب کنند در طول این 40 سال روی چهار اصل ایستاده است که ولایت، مکتب، ملت و وحدت که تا زمانی که این چهار اصل به جا باشد به طور حتم آسیبی به این کشور نخواهد رسید، افزود: آنان می خواهند ملت را از مسیر منحرف کنند و اگر تاکنون نتوانسته اند کاری بکنند به خاطر اینست که این چهار اصل در کنار هم هستند.

 

وی اضافه کرد: رهبری معظم انقلاب در پیچ های خطرناک انقلاب را هدایت کردند و اجازه ندادند مشکلی برای کشور به وجود آید و دشمنان به دنبال زیر سئوال بردن اسلام هستند و می خواهند اسلام را بی ثمر معرفی کنند و اگر بسیج و ملت نبود به طور حتم در جنگ ختم به خیر نمی شد، حضور این ملت در صحنه های مختلف باعث شده تا دشمن از این مردم سیلی بخورد و تحریم اقتصادی ابزاری برای مایوس کردن مردم از این نظام است.

 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه آنان می خواهند با قوم و قبیله گرایی و همچنین تفرقه مذهبی وحدت این ملت را بشکنند، یادآور شد: اگر آنان می دانستند که با حمله نظامی کاری از پیش می برند، آنی غفلت نمی کردند و حمله می کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز تنها وظیفه ما استقامت در همه جبهه هاست و بدانید حتما پیروز خواهیم شد، اظهار داشت: جاه و قدرت طلبی خواص بی بصیرت زمان امیرالمومنین علی (ع) بود که باعث شد حضرت زهرا (س) شبانه دفن شود و این ظلمی بزرگ بر خاندان اهل بیت (ع) است.

 

 

نظر شما