شناسهٔ خبر: 24247613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار:

20روستای گردشگری همدان معرفی شد/ایده های نو برای جذب گردشگر ارائه شود

همدان - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: 20 روستای هدف گردشگری همدان برای معرفی آماده است و برای 6 مورد از آنها اعتبار در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همدان، محمودرضا عراقی در نشست ستاد هماهنگی برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی‌ های روستاییان و‌ عشایر کشور اظهار کرد: همدان می تواند با ابتکار عمل، خلاقیت و ارائه ایده‌ های جدید مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
وی ادامه داد: می توان در کنار معرفی مکان‌ های تاریخی و جاذبه ‌های گردشگری و قدیمی همدان که بارها به معرفی آن پرداخته ایم با خلاقیت و ایده های نو ، مکان ‌های گردشگری جدید مانند شهر جهانی لالجین را به گردشگران معرفی کنیم.
وی گفت: همدان به غیر از جاذبه ‌های گردشگری گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر از ظرفیت‌ هایی چون شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر برخوردار است که باید آن‌ ها را به گردشگران معرفی کرد.
معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه باید کار جدید و نو برای جذب گردشگر انجام شود گفت: باید چالشی عمل کنیم و در این راه محکم و استوار باشیم.
عراقی افزود: مسیر و شیب کار برای جذب گردشگر و سرمایه گذار فراهم شده است اما آنچه کار را خراب می‌ کند توقع 100 درصدی و‌ افراطی است بنابراین نباید توقعات را بی دلیل بالا ببریم.
وی ادامه داد: دولت وظیفه دارد تا زمینه لازم را برای بخش خصوصی آماده کند و در مقابل٬ بخش خصوصی نیز باید ارزیابی درستی در این باره داشته باشد.
معاون امور عمرانی استاندار همدان‌ به موضوع بوم‌‌ گردی اشاره کرد و افزود: امسال سومین نمایشگاه ملی توانمندی ‌های روستاییان و‌ عشایر کشور در تهران برگزار می‌ شود و برای این نمایشگاه باید بر رونق خانه‌ های بوم ‌گردی در استان کار کرد تا بیشترین عکس ‌ها در نمایشگاه مربوط به بوم‌ گردی باشد.
عراقی با بیان اینکه حداقل کمک مالی برای نمایشگاه 800 میلیون ریال است گفت: از همه دستگاه‌ ها می‌ خواهیم در امر تامین بودجه با ما همکاری کنند.
وی همچنین به برخی ایرادات مربوط به لوگوی رویداد گردشگری 'همدان، 2018' اشاره کرد و افزود: بهتر بود که از سوی سازمان میراث فرهنگی یک فراخوان داده می‌ شد و برای این مهم از متخصصان به عنوان داور انتخاب می‌ شد.
معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به یک گرافیست گفته بود که طرح می‌ خواهیم افزود: قرار بر آن بود در نمایشگاه گردشگری از این لوگو رونمایی شود ولی فرصت نداشتیم.
وی با بیان اینکه برای لوگوی گردشگری همدان فراخوان خواهیم داد و از همه اساتید کشور می‌ خواهیم طرح خود را برای ما ارسال کنند گفت: در این زمینه از خرد جمعی بهره خواهیم برد.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه 20 روستای هدف گردشگری در همدان معرفی شده است اظهار کرد: امسال برای 6 روستای هدف گرشگری در استان همدان، به ازای هر روستا 10 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.
سید مهدی وفایی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور برای گردشگری عشایر 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است ابراز امیدواری کرد: این امر موجب رونق اقتصادی و اشتغال روستاها و عشایر استان همدان شود.
وی به برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی‌ های روستاییان عشایر در تهران اشاره کرد و گفت: برای تامین بودجه شرکت در این نمایشگاه باید همه دستگاه‌ های استانی همکاری کنند و هر دستگاه بخشی از هزینه ‌ها را تامین کند.
وفایی با بیان اینکه از میراث فرهنگی می ‌خواهیم که برای تامین بودجه شرکت در این نمایشگاه همکاری بیشتری داشته باشد ادامه داد: باید در این نمایشگاه نمادهای همدان ارائه و مراسمی مانند مراسم شیره پزی مانیزان به نمایش گذاشته شود.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان همدان در خصوص نمایش عکس‌ های مربوط به همدان نیز ابراز کرد: باید از عکس‌ هایی گیرا و مربوط به جذابیت های روستایی و عشایر استفاده شود تا با مشاهده آن عکس، مخاطب جذب گردشگری استان شود.
روستاهای 'گشانی'، 'اشتران'، 'شهرستانه' و 'سنجوران' در شهرستان تویسرکان، 'علیصدر' و 'اکنلو' در کبودرآهنگ، 'سیمین ابرو'، 'ورکانه'، 'خاکو' و 'وفرجین' در شهرستان همدان، 'مانیزان'، 'پری پیروز' و 'جوراب' شهرستان ملایر، 'ملحمدره'، 'حبشی' و 'محمدآباد' شهرستان اسدآباد، 'ازناو' و 'قلعه جوق' شهرستان فامنین، 'رسول آباد سفلی' در شهرستان بهار و 'کاج' در شهرستان رزن از میان یک هزار و 40 روستای دارای سکنه استان همدان به عنوان روستاهای هدف گردشگری استان همدان انتخاب شده اند.
1181/2087

انتهای پیام /*

نظر شما