شناسهٔ خبر: 24247389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نواز شریف از رهبری حزب حاکم «مسلم لیگ» سلب صلاحیت شد

دیوان عالی پاکستان نواز شریف نخست وزیر سابق این کشور را از ریاست حزب «مسلم لیگ» سلب صلاحیت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، دیوان عالی پاکستان نواز شریف نخست وزیر سابق این کشور را از ریاست حزب مسلم لیگ سلب صلاحیت کرد.

گرچه نواز شریف در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که رأی دادگاه را نپذیرفته است اما برکناری وی توسط دادگاه عالی ضربه سختی به فعالیت سیاسی خاندان شریف بود.

در 28 جولای 2017 نواز شریف به حکم دادگاه از نخست وزیری برکنار شد و در 21 فوریه 2018 دیوان عالی وی را برای به عهده داشتن ریاست حزب مسلم لیگ یا هر حزب سیاسی دیگر رد صلاحیت کرد.

دیوان عالی پاکستان طی حکمی اعلام کرد، محمد نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان نمی‌تواند رهبر حزب خود یعنی مسلم لیگ ـ شاخه نواز باشد. این در حالی است که شریف خود بنیانگذار این حزب بوده است.

به گزارش داون،حکم دیوان عالی پاکستان برای سلب صلاحیت نواز شریف بعد از تحقیق درباره پرونده فساد مالی پانامالیکس مربوط به خاندان شریف صورت گرفت.

با وجود سلب صلاحیت و کناره‌گیری نواز شریف از نخست وزیری، مقامات حزب مسلم لیگ بار دیگر وی را به ریاست حزب انتخاب کرده بودندکه این موضوع اعتراضات گسترده در پاکستان را به دنبال داشت.

با توجه به اینکه نواز شریف دیگر نمی‌تواند رهبر حزب باشد تمام تصمیم‌هایی که وی به ویژه درباره اعلام نامزدهای حزب مسلم لیگ برای انتخابات ماه آینده مجلس سنا بی‌اعتبار است.

انتهای پیام/

نظر شما