شناسهٔ خبر: 24247298 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیر فرهنگسرای بزرگ الغدیر خبر داد؛

تربیت 25 حافظ کل قرآن در جامعه القرآن الکریم فرهنگسرای الغدیر/ فرهنگسرای الغدیر فضایی امن برای خانواده‌‌‌هاست

مدیر فرهنگسرای بزرگ الغدیر گفت: نخستین عکس موزه دفاع مقدس استان در این فرهنگسرا ایجاد شده و در آن نزدیک 4 هزار و 620 قطعه عکس از شهدا نصب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، سعید مطلبی مدیر فرهنگسرا  با بیان اینکه فرهنگسرای الغدیر یکی از بزرگترین و مجهزترین فرهنگسراهای شمالغرب کشور محسوب می شود، افزود: این فرهنگسرا در زمینی به مساحت 9 هکتار احداث شده و دارای 4 سالن آمفی تئاتر، 45 واحد کلاسی، 3 سالن نمایشگاهی، خانه فرهنگ مادر و کودک، کتابخانه و قرائت خانه، 4 واحد تخصصی آموزشی شامل مهد قرآن، جامعه القرآن، جهاددانشگاهی و مجموعه آموزشی یوسی مس بوده و آماده ارائه خدمات به گروه های سنی مختلف است.

ایجاد نخستین عکس موزه دفاع مقدس استان

وی اضافه کرد: نخستین عکس موزه دفاع مقدس استان در این فرهنگسرا ایجاد شده و در آن نزدیک 4 هزار و 620 قطعه عکس از شهدا نصب شده است.

مطلبی آموزش شهروندی را از محورهای اصلی فعالیتهای فرهنگسراها اعلام کرد و افزود: آموزش شهروندی یکی از مهمترین وظایف معاونت فرهنگی شهرداری بوده و اغلب برنامه های این فرهنگسرا نیز در این راستاست.

برگزاری 143 عنوان کلاس آموزشی در فرهنگسرای الغدیر

وی در خصوص اهم فعالیت های فرهنگسرای الغدیر بیان کرد: در راستای توانمندسازی بانوان نزدیک 143 عنوان کلاس آموزشی اعم از خیاطی، آشپزی، صنایع دستی، نقاشی و هنرهای تجسمی، تزریقات و پانسمان و ... در این فرهنگسرا برگزار می شود و طی سال جاری 267 هزار نفر در کلاس های توانمندسازی بانوان ثبت نام و آموزش های شهروندی دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: دوره های توانمندی بانوان 10 جلسه ای است و در کنار آن دو جلسه نیز بصورت رایگان آموزش های شهروندی ارائه می دهیم و در این ارتباط به نتایج مطلوبی رسیده ایم.

آموزش به مددجویان کمیته امداد و بهریستی رایگان است

بگفته مطلبی آموزش های ارائه شده در فرهنگسرای الغدیر برای خانواده پرسنل شهرداری تبریز، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است.

مدیر فرهنگسرای الغدیر همچنین با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح سلامت جسمی - روانی شهروندان گفت: در این راستا واحد آموزش شهروندی این فرهنگسرا در طول سال اقدام به برگزاری کلاس های روانشناسی و مشاوره فردی، مشاوره های حقوقی، کارگاه های آموزشی مهارت فرزند پروری، تحکیم بنیان خانواده، تغذیه سالم، مهارت های زندگی در محیط کار، سنجش بینایی و غربالگری اضطراب کودکان می نماید.

آموزش به روش ابزار در خانه فرهنگ مادر و کودک

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت خانه فرهنگ مادر و کودک در فرهنگسرای الغدیر ادامه داد: این مجموعه بزرگترین و مجهزترین خانه مادر و کودک استان بوده که اغلب کودکان 3 تا 7 سال در آن پذیرش می شوند و امسال بیش از 22 هزار نفر پذیرش داشته است و به منظور بارور نمودن استعدادهای ذهنی و تثبیت یادگیری های کودکان، آموزش به روش ابزار و توسط مربیان مجرب و متخصص صورت می گیرد.

تربیت 25 حافظ کل قرآن در جامعه القرآن الکریم فرهنگسرای بزرگ الغدیر

مطلبی در ادامه به روند رو به رشد فعالیت‌های قرآنی در فرهنگسرای الغدیر اشاره و اضافه کرد: فعالیت های قرآنی این فرهنگسرا توسط دو موسسه مهد قرآن و جامعه القرآن انجام می گیرد و امسال 25 حافظ کل قرآن کریم در موسسه جامعه القرآن الکریم فرهنگسرای الغدیر تربیت یافته است.

وی همچنین با اشاره به ثبت 2350 اُمین قرآن آموز کم سواد و بی سواد با مشارکت فرهنگسرای بزرگ الغدیر و موسسه جامعه القرآن الکریم گفت: علاوه بر آن امسال 379 هزار نفر در موسسه جامعه القرآن الکریم و 219 هزار نفر نیز در موسسه مهد قرآن این فرهنگسرا در رشته های مختلف قرآنی آموزش دیده اند.

برخورداری 57 هزار نفر از آموزش های جهاد دانشگاهی در فرهنگسرای بزرگ الغدیر

مدیر فرهنگسرای الغدیر ادامه داد: جهاد دانشگاهی، یکی دیگر از مجموعه های فعال در این فرهنگسراست و امسال بیش از 57 هزار نفر از آموزش های این مجموعه برخوردار شده اند.

وی در ادامه در خصوص برنامه های تجمعی فرهنگسرای الغدیر گفت: این برنامه ها شامل جشنواره ها، نمایشگاه ها، مسابقات، همایش ها و گردهمایی بوده که در مناسبت های مختلف در این فرهنگسرا برگزار می شود که از آن جمله می توان به جشنواره بادبادک پرانی و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد.

وجود بیش از 7 هزار جلد کتاب در کتابخانه فرهنگسرای الغدیر

مطلبی در بخش دیگری از سخنانش به وجود بیش از 7 هزار جلد کتاب در کتابخانه فرهنگسرای الغدیر اشاره کرد و افزود: این کتابخانه 4 هزار و 500 نفر عضو فعال دارد و اخیرا فرهنگی در این کتابخانه رواج یافته و آن اینکه اعضا بعد از اتمام تحصیلات، کتب درسی خود را به این کتابخانه اهدا می کنند.

کسب رتبه برتر استانی در زمینه ساماندهی اوقات فراغت

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر فرهنگسرای الغدیر در زمینه ساماندهی اوقات فراغت در سطح استان، به تشریح برنامه های این فرهنگسرا در این زمینه پرداخت و گفت: امسال بیش از 7 هزار نفر در برنامه های واحد آموزش شهروندی جشنواره تابستانی این فرهنگسرا شرکت داشتند و بیش از 60 برنامه در طول این جشنواره اجرا شد که آموزش بازی های بومی و محلی توسط گروه های مختلف هنری از جمله این برنامه ها بود.

برگزاری 19 کارگاه روانشناسی با استفاده از اساتید مجرب استانی و کشور

مدیر فرهنگسرای الغدیر همچنین به پاره ای از کارگاه های برگزار شده در این فرهنگسرا اشاره و بیان کرد: در این مجموعه نزدیک 19 عنوان کارگاه روانشناسی که غالبا مربوط به مباحث خانواده بوده، برگزار می شود و سعی شده در این کارگاه ها از اساتید مجرب و برجسته استانی و کشوری استفاده شود که تحکیم خانواده، فرزند پروری و مهارت های زندگی از جمله کارگاه های برگزار شده در این فرهنگسراست.

برگزاری نخستین نمایشگاه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی در فرهنگسرای الغدیر

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی در فرهنگسرای الغدیر افزود: برگزاری این نمایشگاه را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص ارائه راهکارها و الگوهای زندگی اسلامی ایرانی بوده است.

مطلبی با بیان اینکه برگزاری موفق نمایشگاه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی، افتخار و برگ زرینی برای فرهنگسرای الغدیر است، ادامه داد: طراحی و ساخت این نمایشگاه نزدیک یکسال طول کشید و در نهایت این نمایشگاه با کمترین هزینه برپا شد و سایر استانها نیز از آن الگوبرداری کردند و هم اکنون نیز این نمایشگاه در چندین استان کشور در حال برگزاری است.

ضرورت توسعه آموزش های شهروندی در بین کودکان و دانش آموزان

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج فرهنگ شهروندی را اصلی ترین هدف فرهنگسرای الغدیر اعلام کرد و افزود: با توجه به تاکیدات شهردار محترم مبنی بر توسعه آموزش های شهروندی در سطح جامعه و بویژه در بین کودکان و دانش آموزان، همکاری تنگاتنگی را با آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز آغاز کرده ایم و در این راستا می کوشیم تمامی مدارس این منطقه را تحت پوشش این آموزش ها قرار دهیم.

فرهنگسرای الغدیر فضایی امن برای خانواده هاست

مدیر فرهنگسرای الغدیر در خاتمه خاطر نشان ساخت: این فرهنگسرا فضای امنی برای خانواده هاست و یکی مراکز محوری فرهنگی شهر محسوب می شود و بنده نیز افتخار می کنم که بعنوان یک خادم فرهنگی در این شهر خدمت می کنم.

انتهای پیام/

نظر شما