شناسهٔ خبر: 24247277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج| یکی از علائم ارتجاع نگاه به بیرون است/ به داخل کشور توجه شود، تهاجم و شبیخون فرهنگی اثری ندارد

R41451/P41362/S6,50/CT11

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ارتجاع زمانی رخ می‌دهد که ظرفیت‌های داخلی نادیده گرفته شده و به بیرون توجه شود، گفت: یکی از علائم ارتجاع نگاه به بیرون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی در همایش "اصحاب حق" و فعالین فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز که صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب فرهنگی و رسانه‌ای کشور در محمد شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: آیات قرآنی عوامل ارتجاع و پیشرفت جامعه را برای کشور مطرح می‌کند و قوانینی است که استثنا ندارد و برای تمام جوامع کار ساز است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عوامل سقوط در یک جامعه به درون بیشتر بازمی‌گردد، افزود: ارتجاع برای هر انقلابی ممکن است رخ دهد و به فرموده رهبر انقلاب مهم‌ترین آفت انقلاب اسلامی ارتجاع است.

وی با بیان اینکه قرآن در آیه 146 سوره آل‌عمران به همین موضوع بازگشت، سستی و در نتیجه ارتجاع اشاره دارد، گفت: در جامعه‌ای ارتجاع اتفاق نمی‌افتد که "ربیون" در آن زیاد باشند و این افراد یعنی اینکه ارتباط وسیع با خدا و مردم دارد.

تویسرکانی با تاکید بر اینکه ارتجاع زمانی رخ می‌دهد که به بیرون پرداخت و مردم را رها کرد، بیان داشت: ضعف، سستی و ارتجاع  اثر غفلت از درون است و راه نجات پرداختن به درون است.

وی با بیان اینکه اگر به داخل کشور توجه شود، تهاجم و شبیخون فرهنگی اثری ندارد، تصریح کرد: جبهه مومن و انقلابی کارهای فاخر انجام دهند و فضای تشریفاتی و اشرافی گری باید از جبهه مومن انقلابی کاملا به دور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه جبهه مومن انقلابی باید خودسازی کند تا بتواند جامعه اسلامی را به سمت قرآنی بودن، سوق دهد، خاطر نشان کرد: ملاک؛ دفاع از "حق" است، راهبرد قرآن برای دوری از ارتجاع پرداختن به خود است و توجه به مردم از عوامل دوری از ارتجاع در یک جامعه اسلامی است و یکی از علائم ارتجاع نگاه به بیرون است و نتیجه ارتجاع چیرگی دشمن است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما