شناسهٔ خبر: 24247228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردوغان: ترکیه تانک بدون سرنشین تولید می‌کند

R1036247/P36447/S8,89,90/CT10

رئیس جمهور ترکیه از طرح و برنامه این کشور برای تولید تانک بدون سرنشین خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که آنکارا قصد دارد تانک های بدون سرنشین تولید کند.

وی در ادامه از تولیدکنندگان هواپیماهای نظامی بدون سرنشین که در عملیات ترکیه در منطقه عفرین سوریه استفاده شده است، تشکر کرد و گفت: تقریبا همه خودروهای نظامی که در عفرین مورد استفاده قرار گرفته، ساخت داخل بوده است.

اردوغان درباره هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه نیز گفت: ترکیه هواپیماهای بدون سرنشین مورد نیاز خود را تولید می کند. ما یک گام دیگر نیز برخواهیم داشت. اکنون قص داریم تا تانک های بدون سرنشین تولید کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: بخش های خصوصی و عمومی ترکیه در حال همکاری در زمینه پروژه های دفاعی هستند. بودجه ترکیه برای پروژه های دفاعی در سال 2002 میلادی 5.5 میلیارد دلار بود و این رقم در سال 2017 به بیش از 41 میلیارد دلار رسیده است.

ارتش ترکیه از روز یکم بهمن ماه عملیاتی را به‌نام «شاخه زیتون» با هدف بیرون راندن شبه‌نظامیان وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در ناحیه عفرین آغاز کرده است. ترکیه گروه «یگان‌های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می‌داند و بارها از حمایت‌های آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.

اردوغان در ادامه در خصوص وضعیت اقتصادی ترکیه نیز گفت: صادرات این کشور در سال 2002 میلادی به 36 میلیارد دلار می رسید و این رقم در سال 2017 به بیش از 157 میلیارد دلار رسیده است. ما قصد داریم تا ترکیه را تا سال 2023 میلادی به یکی از ده اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کنیم، یعنی در صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه.

اردوغان افزود: درآمد سرانه ترکیه از 3500 دلار به بیش از 11 هزار دلار افزایش یافته و این یک دستاورد تاریخی به شمار می رود. درآمد ملی ترکیه نیز از 236 میلیارد دلار در سال 2002 به بیش از 863 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما