شناسهٔ خبر: 24247169 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت و گو با دو بانوی ملی پوش فوتسال پس از دیدارهای تدارکاتی با روسیه

فتح دیوار بلند رؤیاها

مهم‌ترین مشکل حال حاضر فوتسالیست‌های بانو بازی در سالن پر از تماشاگر است که مسئولان فدراسیون در نظر دارند با برگزاری دیدارهای دوستانه و حضور هواداران بانو ملی پوشان را با این جو آشنا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روزنامه ایران، تیم ملی فوتسال بانوان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دو دیدار دوستانه مقابل تیم دوم جهان (روسیه) برگزار کرد که حاصل آن یک پیروزی و یک باخت بود. تیم ملی در مسیر آماده‌سازی خود در حالی مقابل تیم قدرتمند روسیه قرار گرفت که باید اردیبهشت ماه سال آینده در مسابقات جام ملت‌های آسیا در تایلند حضور یابد و از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود دفاع کند. ملی پوشان بانو در این دو دیدار برخلاف بازی‌های گذشته از حمایت بدون دردسر تماشاگران برخوردار بودند؛ مهم‌ترین مشکل حال حاضر فوتسالیست‌های بانو بازی در سالن پر از تماشاگر است که مسئولان فدراسیون در نظر دارند با برگزاری دیدارهای دوستانه و حضور هواداران بانو ملی پوشان را با این جو آشنا کنند. به بهانه دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال با روسیه به سراغ فرشته کریمی و نسیمه غلامی رفتi و با این دو بازیکن فوتسال به گفت‌ و‌ گو پرداختیم.

غلامی: فدراسیون می‌خواهد تماشاگران بدون دردسر در سالن حضور یابند
نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال در 2 بازی اخیر مقابل روسیه که موفق شد در هر بازی هم یک گل به‌ثمر برساند، می‌گوید: «در این دو بازی فوق‌العاده بودم. ما خودمان را برای مسابقات جام ملت‌ها آماده می‌کنیم و هدف‌مان دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته است. در بازی اول سرتر از تیم دوم دنیا بودیم و توانستیم خودمان را به روسیه تحمیل کنیم.»
این بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان می‌افزاید: «ما چند ماه پیش با روسیه بازی کردیم و از این تیم براحتی شکست خوردیم اما در این دو بازی فوق‌العاده ظاهر شدیم و این‌ها اثرات حمایت‌های فدراسیون از تیم ملی است. برگزاری چنین بازی‌های تدارکاتی‌ای کیفیت تیم ملی را بالا می‌برد. علاوه بر این قرار است که دو بازی تدارکاتی دیگر با تیم‌های چین و اوکراین برگزار کنیم که این دو بازی هم در مسیر آماده سازی کمک زیادی به ما خواهد کرد.»
او با اشاره به استقبال علاقه مندان به فوتسال بیان می‌کند: «در بازی با ایتالیا مسئولان دیدند که سالن جا نبود و خیلی از علاقه مندان نتوانستند بازی را از نزدیک تماشا کنند. حضور و حمایت‌های تماشاگران انگیزه ما را چندین برابر می‌کند و به نظر می‌رسد که فدراسیون در پی آن است تا در آینده تماشاگران بتوانند بدون دردسر در سالن حضور یابند.»
غلامی ادامه می‌دهد: «سال هاست که در تیم ملی حضور دارم و در این سال‌ها چنین جوی را تجربه کرده‌ام اما نه از سوی تماشاگران خودی، حضور تماشاگران و حمایت آنها از تیم ملی انگیزه ما را چندین برابر می‌کند. باید از مسئولان فدراسیون به‌ دلیل برگزاری چنین مسابقات تدارکاتی تشکر کرد. پیش از این برگزاری بازی‌های تدارکاتی آرزو بود اما اکنون با حمایت‌های فدراسیون بازی‌های خوبی در برنامه داریم.»
این بازیکن فوتسال بانوان بیان می‌کند: «تیم ما در بازی با روسیه با صد درصد توان حاضر نشد و قطعاً با توجه به زمانی که تا بازی‌های جام ملت‌ها در اختیار داریم سطح آمادگی‌مان بالاتر می‌رود. هدف ما حضور موفق در جام ملت‌ها است و می‌خواهیم از عنوان قهرمانی دوره قبل دفاع کنیم.»

کریمی: بازی با تیم دوم جهان اتفاق خوبی است
فرشته کریمی در خصوص این دو دیدار دوستانه تیم ملی می‌گوید: «در وهله اول باید از رسانه‌ها تشکر کنم رسانه‌ها هستند که نقش اصلی در پیشرفت یک رشته را ایفا می‌کنند والحق رسانه‌ها در طول این مدت به فوتسال بانوان توجه ویژه‌ای داشتند.»
این بازیکن فوتسال بانوان ادامه می‌دهد: «بازی با تیم دوم جهان اتفاق بسیار خوبی است که ما در این دو بازی توانستیم به برخی از اهداف دست یابیم. در این دو بازی کادر فنی در نظر داشت تا به بازیکنان جوان میدان دهد
و اینگونه هم شد. تیم ملی در حال پوست‌اندازی است و برای رسیدن به‌ شرایط مطلوب نیازمند بالا بردن تجربه بازیکنان جوان است. قطار تیم ملی در حال حرکت است و استعدادهای خوبی در تیم ملی حضور دارند که می‌توانند در جام ملت‌ها به تیم کمک کنند.»
او با اشاره به کیفیت نه چندان مطلوب سالن چمران برای برگزاری دیدارهای تیم ملی بیان می‌کند: «از نظر من سالن چمران از نظر ابعاد و استانداردهای دیگر کیفیت چندان مطلوبی ندارد و این موضوع را می‌توان تنها ضعف برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی بدانیم. علاوه بر این برای بازی با روسیه به ما اجازه ندادند تا اطلاع‌رسانی کنیم و گرنه تماشاگران بیشتری به سالن می‌آمدند. »
کریمی می‌گوید: «خوشبختانه هم اهالی هنر و هم ورزش در حال کمک هستند تا درها باز شود و بانوان علاقه‌مند بتوانند بازی‌های تیم ملی فوتسال را از نزدیک تماشا کنند. پیوند خوبی میان هنر و ورزش وجود دارد و حضور هنرمندانی همچون باران کوثری و مهتاب کرامتی نشان دهنده این موضوع است.»
این بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان می‌افزاید: «فدراسیون بخوبی از تیم ملی بانوان حمایت کرده. برای نخستین بار فدراسیون بازی ما را به صورت آنلاین از طریق سایت فدراسیون پخش کرد و این موضوع نشان می‌دهد که دید مسئولان بازتر شده است، امیدواریم که روزی بازی‌های ما از طریق صدا و سیما پخش شود. جام ملت‌ها در تایلند برگزار می‌شود و تایلندی‌ها تماشاگران زیادی دارند، ما باید در چنین جوی قرار بگیریم تا بتوانیم بدون استرس بازی کنیم.»

نظر شما