شناسهٔ خبر: 24246738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاهده نشدن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی

خبرگزاری صداوسیما

سازمان دامپزشکی کشور، با تدوین برنامه های چهار گانه به دنبال مقابله جدی با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک با اشاره بهمشاهده نشدن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی شیوع سویه جدیدی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورهای منطقه، گفت: با توجه به مشاهده نشانه هایی از انتقال این بیماری به انسان، نهادها و دستگاه های مرتبط، اقداماتی را با هدف پیشگیری از گسترش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور انجام دادند.
سید محمدمهدی احمدی با بیان اینکه تاکنون 19 استان در کشور درگیر مقابله با این بیماری شده اند، افزود: سازمان دامپزشکی کشور، با تدوین برنامه های چهارگانه به دنبال مقابله جدی با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

این برنامه های چهارگانه عبارت است از: کنترل بیماری در نوار شمالی کشور که محل فرود پرندگان مهاجر است، استان های انفجاری مرکز کشور همچون قزوین و تهران، استان های مرزی و استان های دارای تالاب.
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به انجام پنج هزار نمونه گیری از طیور در خراسان شمالی، گفت: موردی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان، مشاهده نشده است.
احمدی، ساماندهی حمل کود، نظارت بر فعالیت عوامل مرغداری ها، آمایش واحدهای مرغداری، ساماندهی مرغداریهای غیر مجاز، استقرار پست های قرنطینه با همکاری نیروی انتظامی و نظارت گشت شبانه دامپزشکی بر حمل و نقل طیور در استان را از اقدمات این اداره کل با هدف مقابله با شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به نظارت مستمر بازرسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاهها، به مردم توصیه کرد از مصرف فروارده هایی شامل گوشت مرغ و تخم مرغ به وصرت نیم پخته پرهیز کنند و موارد مشکوک ابتلا به این بیماری را به تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی گزارش دهند.

نظر شما