شناسهٔ خبر: 24246736 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایش روزانه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش روزانه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک خبر داد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در حاشیه گشت مشترک محیط زیست و دامپزشکی استان با اشاره به پایش روزانه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک گفت : تا زمانی که پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک حضور دارند پایش‌ها ادامه دارد و هر روز تعدادی از محیط بانان و کارشناسان حیات وحش منطقه تالاب و اطراف آن را رصد می‌کنند تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده موارد را سریعا به اداره های کل محیط زیست و دامپزشکی استان اطلاع رسانی نمایند.
میرزایی هدف از برگزاری این بازدید و گشت مشترک را مراقبت و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این تالاب عنوان کرد.
وی با اشاره به این که در این بازدید مشترک پرنده مشکوک یا تلف شده‌ای مشاهده نشده است افزود : خوشبختانه تاکنون مواردی از مرگ و میر پرندگان مهاجر در اثر آنفلوانزای فوق حاد در تالاب میقان و سایر زیستگاه‌های آبی استان مشاهده نشده است .
 در گشت مشترک محیط زیست و دامپزشکی استان ، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست ، مدیر کل دامپزشکی ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و جمعی از محیط بانان و کارشناسان حیات وحش استان مرکزی حضور داشتند.

نظر شما