شناسهٔ خبر: 24246584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لرستان|‌ایران به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است

R41450/P1377/S6,72/CT11

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: کشور ایران به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است و این حاصل خون شهیدان و پایداری ملت بر حمایت از شهیدان و شهادت‌خواهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سلسله، سردار مرتضی کشکولی ‌چهارشنبه‌شب در مراسم یادواره 296 شهید شهرستان سلسله که در مصلای امام سجاد(ع) برگزار شد، با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و راهبردی بودن این شعار، اظهار داشت: ملت ایران 40 سال است که استقلال را به دست آورده‌اند که می‌توان گفت یکی از کارکردهای مهم کشور و دستاورد بی‌نظیر و بی‌بدیل ملت است.

وی با ابراز اینکه هیچ کشوری در دنیا هم‌تراز کشور ایران نیست، افزود: کشور ایران به‌حمد و لطف الهی بدهکار هیچ ملتی  در دنیا نیست چرا که تنها رسالت‌ها و پیامدهایی را که حاصل فکر و ایدئولوژی خودمان است دنبال می‌کنیم و این یکی از هدف‌هایی بود که شهدا به‌خاطر آن جان خود را فدا کردند و خوشبختانه تا به امروز هیچ خدشه‌ای به آن وارد نشده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با یادآوری آزادی ملت ایران، عنوان کرد: در دنیا کم کشوری پیدا می‌شود که هم استقلال بخواهد هم آزادی، زیرا برای رسیدن به استقلال باید درهای وابستگی را ببندی و ملت ایران هردو را با هم خواست بنابراین یکی از زیبایی‌هایی این انقلاب رسیدن به این دو هدف راهبردی کنار یکدیگر است.

وی با ذکر جمهوریت به‌عنوان یکی از کارکردهای حاصل خون شهدا، بیان کرد: 40 سال پیش ملت ایران مملکت خود را از چنگال رژیم ستمشاهی بیرون کشیدند و خودشان صاحب جمهوریت شدند، همین مردم در انتخابات ریاست جمهوری به صحنه آمدند و 73 درصد به ریاست جمهوری رأی دادند  پس باید گفت که جمهوریت یک موهبت بی‌نظیر است که حاصل خون شهدا است.

کشکولی با بیان اینکه کشور ایران در گذشته یک کشور ضعیف و تحت سلطه آمریکا بود، گفت: خوشبختانه اکنون کشور ایران یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است و این حاصل خون شهیدان و پایداری ملت بر حمایت از شهیدان، خون شهیدان و شهادت‌خواهی است.

وی با یادآوری شکست صهیونیسم و آمریکا از کشور ایران به‌رغم بنیه مالی و نظامی، تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که کشور ایران حرف اول را در منطقه می‌زند، پنهانی به سوریه می‌آیند و با وضعیتی خفت‌بار می‌روند، به کردهای آنجا پول و اسلحه می‌دهند شاید آنها را تحریک کنند و پشت سر آنها در سوریه یک جای پایی داشته باشند و تمامی اینها دستاوردهایی است که بیشتر به اعجاز شباهت دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به قدرت مطلق کشور آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سلطه‌اش بر شاه ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا کشوری بود که اگر می‌خواست حکومتی را ساقط کند فقط می‌گفت "ناو من به‌سمت فلان کشور راه افتاده است" و همین که راه می‌افتاد دست آن حکومت بالا می‌رفت و می‌گفت "غلط کردم"، در همین مملکت خودمان نیز فقط با یک پیغام به رضا شاه گفتند که از مملکت برود و او هم با همۀ ابهت خودش ایران را ترک کرد، آمریکا و انگلیس این‌چنین حکومت‌هایی بودند اما الآن می‌آیند  و پنهانی پشت سر عده‌ای دختر انقلابی پنهان می‌شوند که حجاب آنها را بردارند و به ایران ضربه بزنند.

وی افزود: متأسفانه خلق‌وخوی شهیدان و داشتن روحیه شهادت‌طلبی در مسئولان کمتر شده است، چون مسئولیت دسترسی به قدرت، پست، مقام و درجه می‌آورد و هر کسی در هر لباسی که باشد وسوسه می‌شود و اگر از روی قصد باشد که بنده شیطان است و بنابراین اینجاست که مردم را می‌زنیم و دشمن‌شاد می‌شویم.

انتهای پیام/ش*

نظر شما