شناسهٔ خبر: 24246471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرچم سوريه و تصاوير بشار اسد در عفرين به اهتزاز درآمد

شبکه تلويزيوني العالم از ورود دسته هاي جديد نيروهاي مردمي سوريه به شهر عفرين و استقبال ساکنان آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، ورود نيروهاي طرفدار دولت سوريه در منطقه عفرين به منظور حمايت از ساکنان اين منطقه ادامه يافت.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1929141" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2038974/1929141?width=340&height=240"></script></div>

خبرنگار العالم در حالي که در ميدان آزادي در مرکز شهر عفرين حضور داشت به طور زنده گزارش داد: ورود نيروهاي مردمي سوريه به عفرين که از روز سه شنبه آغاز شده است، تاکنون نيز ادامه دارد. ساکنان شهر عفرين از اين نيروها استقبال مي کنند و پرچم سوريه را در اين شهر به اهتزاز درمي آورند. اين استقبال گسترده مردمي و به اهتزاز درآمدن پرچم سوريه و تصاوير بشار اسد رئيس جمهور سوريه در ميان مردم عفرين، ادعاهاي دولت ترکيه را در خصوص هدف قرار دادن کاروان نيروهاي مردمي و وادار کردن آنها به عقب نشيني نقش بر آب مي کند.

ارتش ترکيه کاروان نيروهاي مردمي سوريه را در نزديکي گذرگاه الزياره هدف آتش توپخانه قرار داد، اما اين نيروها به راه خود ادامه دادند و به شهر عفرين وارد شدند.

تاکنون نزديک به 500 نفر از نيروهاي مردمي سوريه وارد شهر عفرين شده اند و انتظار مي رود شمار ديگري از اين نيروها در قالب دسته هاي 200 نفره به همراه تسليحات سبک و سنگين وارد اين منطقه شوند.  

پيش از اين هم خبرگزاري فرانسه از ادامه ورود و استقرار نيروهاي طرفدار دولت سوريه در منطقه عفرين در شمال غربي سوريه به منظور حمايت از ساکنان اين منطقه در مقابل حملات ارتش ترکيه خبر داده بود.

عمليات نظامي ارتش ترکيه در شمال سوريه تحت عنوان "شاخه زيتون" برضد "يگانهاي مدافع خلق" ي پ گ صورت گرفته است.

گروه موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه مستقر در لندن که اخبار و اطلاعات خود را از طريق شبکه اي از منابع مخالفان در سوريه دريافت مي کند، و همچنين برخي رسانه هاي رسمي سوريه اعلام کردند شمار ديگري از نيروهاي طرفدار دولت سوريه روز چهارشنبه وارد منطقه عفرين شدند تا از ساکنان محلي در برابر تهاجم نيروهاي ارتش ترکيه حمايت کنند.

بر اساس اين گزارش، گروه موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه و مسئولان کرد سوري اعلام کردند استقرار نيروهاي جديد طرفدار دولت سوريه در منطقه عفرين يک روز پس از آن صورت گرفت که چند کاروان از "نيروهاي مردمي" در چارچوب توافقي که با نيروهاي کرد سوريه حاصل شده است، به منظور دفاع از منطقه عفرين در برابر حملات ارتش ترکيه به اين منطقه وارد شدند.

رامي عبدالرحمن مدير به اصطلاح ديده بان حقوق بشر سوريه روز چهارشنبه به خبرگزاري فرانسه گفت دهها تن از نيروهاي وفادار به دولت سوريه به منطقه عفرين وارد شدند.

مداخله نظامي ترکيه در عفرين سوريه اوضاع اين کشور را پيچيده تر از قبل کرده و نگرانيها را در خصوص آينده اين کشور تشديد کرده است.

ارتش ترکيه بيستم ژانويه امسال با حمايت برخي گروههاي مسلح سوري عمليات شاخه زيتون را ضد يگانهاي مدافع خلق آغاز کرد.

مقامات آنکارا مي گويند هدف از حمله به ي پ گ اين است که اين گروه فرصت پيدا نکند يک کمربند تحت کنترل خود در طول مرزهاي ترکيه ايجاد کند و امنيت ترکيه را که در حال حاضر نيز به علت فعاليتهاي پ ک ک به چالش کشيده شده است، بيش از پيش به خطر اندازند.

مقامات آنکارا هشدار داده اند ارتش ترکيه هر گروهي را که به حمايت از يگانهاي مدافع خلق اقدام کند، هدف حملات خود قرار خواهد داد.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) چهارشنبه گزارش داد اولين گروه از نيروهاي طرفدار دولت سوريه روز سه شنبه لحظاتي پس از ورود به منطقه عفرين هدف حملات توپخانه اي ارتش ترکيه واقع شدند. س

انا همچنين اعلام کرد واحدهاي جديدي از نيروهاي مردمي به منظور حمايت از ساکنان عفرين در برابر تهاجم ارتش ترکيه وارد اين منطقه شدند.

با اين که ارتش ترکيه به کشته شدن شماري از نظاميان خود در عمليات شاخه زيتون اذعان کرده است، مقامات آنکارا پيوسته بر اين موضوع تاکيد دارند که اين عمليات مطابق برنامه از قبل تعيين شده پيش مي رود.

عمليات نظامي ترکيه در منطقه عفرين سه شنبه اين هفته وارد دومين ماه خود شد اين در حالي است که به نظر مي رسد در شرايط فعلي با توجه به تنشهايي که اين اقدام ترکيه در روابط آنکارا و واشنگتن ايجاد کرده است، هيچ چشم اندازي براي برون رفت سريع و قطعي از بحراني که به وجود آمده است به چشم نمي خورد.

عمليات شاخه زيتون تنشهاي موجود در روابط آنکارا با واشنگتن را تشديد کرده است. ارتش ترکيه تهديد کرده است که پيشرويهاي خود را به سمت منطقه منبج که در يکصد کيلومتري شرق عفرين واقع شده است، ادامه خواهد داد. در اين منطقه شماري از نظاميان آمريکايي در کنار يگانهاي مدافع خلق مستقر هستند. 

کارشناس سوري:تشديد اوضاع در شمال سوريه به نفع روسيه نيست

کارشناس سوري تاکيد کرد تشديد اوضاع در شمال سوريه به نفع روسيه نيست.
محمد عمري تحليلگر سياسي سوري در گفتگو با شبکه سي سي تي وي چين درباره بحران سوريه گفت:« ترکيه مي خواهد واکنش دولت سوريه، ايران و روسيه را محک بزند و اين کار را با هدف قرار دادن نيروهاي طرفدار سوريه که وارد عفرين مي شود، انجام مي دهد. به نظر من اردوغان رئيس جمهور ترکيه صرفا به طور موقت شرايط را پيچيده تر مي کند تا بتواند برگ برنده بيشتري براي مذاکرات آينده به دست آورد. »

اين تحليلگر عرب افزود :« روسيه در کنترل اوضاع در عفرين نقش ايفا خواهد کرد و سعي مي کند از تشديد اوضاع جلوگيري کند زيرا تشديد اوضاع در عفرين در سراسر شمال سوريه منتشر مي شود و در نهايت به نابودي کامل تلاشهاي آستانه و سوچي منجر مي شود. بنابراين هرج و مرج در شمال سوريه در جهت منافع روسيه نيست. »

 

نظر شما