شناسهٔ خبر: 24246341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تنها ساعتی پس از بازگشایی

گذرگاه رفح در مرز مصر و فلسطین بسته شد

گروه بین‌الملل - مقام های مصری تنها ساعتی پس از بازگشایی گذرگاه زمینی رفح در مرز فلسطین و مصر، چهارشنبه شب اعلام کردند که این گذرگاه بار دیگر بسته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از ایرنا؛ این درحالی است که سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود، مقام های مصری از چهارشنبه تا شنبه آینده (دوم تا پنجم اسفند) گذرگاه رفح را به روی ساکنان نوار غزه باز می کنند.
به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم» یک مقام مسئول در گذرگاه زمینی رفح که به نامش اشاره ای نشده است، افزود: پیام طرف های قاهره حاکی از آن بود که گذرگاه رفح از دو طرف بسته می شود و این مقام ها هیچ توضیحی ندادند که این گذرگاه فردا (پنجشنبه) بار دیگر باز گشایی می شود یا همچنان بسته خواهد بود.
از سوی دیگر، سفارت تشکیلات خودگردان در مصر در اطلاعیه ای اعلام کرد: ستاد بحرانی به ریاست «دیاب اللوح» سفیر این تشکیلات در قاهره برای پیگیری امنیت شهروندان فلسطینی در مسیرهای بین المللی بین شهرهای اسماعیلیه و العریش تشکیل شده است.
گذرگاه زمینی رفح، نوار غزه را به مصر متصل می کند و از جولای 2013 (تیر/ مرداد 92) بسته است و تنها در مواردی خاص و برای انتقال کمک های بشر دوستانه بازگشایی می شود.
محاصره همه جانبه غزه در سال 2007 میلادی از زمانی آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیروزی در انتخابات، حاکمیت غزه را به دست گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما