شناسهٔ خبر: 24246085 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

پاکسازی ریه از نیکوتین مخصوص قلیانی ها یا سیگاری ها

شاید خیلی افراد از قلیان یا سیگار به عنوان یک تفریح دورهمی یاد کنند. غافل از اینکه در این تفریح، سرطان ریه مخفی است. در این مطلب برای شما از روش های پاکسازی ریه از نیکوتین صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز ، افرادی که سیگار می کشند یا مدتی آن را ترک کرده اند و همچنین افرادی که در معرض دود سیگار دیگران هستند با توجه به دود دسته دوم و دسته سوم سیگار نیاز به پاکسازی و سم زدایی از ریه دارند.

پاکسازی ریه از نیکوتین با معجون زنجبیلی

اولین قدم ترک استعمال دخانیات و دوری شدن از دود ناشی از آن است می توانید با مصرف ترکیبی خانگی و بسیار آسان ریه خود را پاکسازی کنید.

مواد لازم: چند سانتی متر   ریشه زنجبیل تازه

400 گرم                   عسل

2 قاشق سوپ خوری   زردچوبه

400 گرم                   پیاز

یک لیتر                     آب

طرز تهیه: آب را بجوشانید و به آن عسل اضافه کنید.

ریشه های زنجبیل را رنده کرده، پیازها را خرد کرده و به آب جوش اضافه کنید.

زمانی که جوش می خورد زردچوبه را نیز اضافه کنید و بگذارید نصف بیشتر آب آن تبخیر شود.

پس از خنک شدن آن را در شیشه ای تمیز ریخته و در یخچال بگذارید و هر روز دو مرتبه دو قاشق از آن را با شکم خالی میل کنید.

 
آیا قرص های سم زدای نیکوتین موثر است؟

به طور کلی داروهایی وجود دارند تحت عنوان «پاک کننده ریه» که از مشتقات «ان استیل سیستئین» هستند و توسط پزشکان به کار برده می شوند. این داروها عمدتا خلط آور بوده و در افراد سیگاری و … تا حدودی رسوباتی که در ریه جمع شده است را به صورت خلط پاک می کنند٬ اما اینکه عوارض ناشی از سیگار و … را از بین ببرند خیر٬ اصلا این طور نیست. این داروها فقط در حد یک داروی خلط آور هستند. لازم بذکر است که بهترین راه برای پاکسازی ریه٬ نکشیدن سیگار٬ استشناق هوای پاک٬ و ورزش ملایم در هوای پاک و دور ماندن از موارد آلودگی است.

 
3راه طبیعی برای پاکسازی ریه

از ذرت تازه  و ارگانیک استفاده کنید . ذرت  از ابتلا به سرطان ریه جلوگیری می کند . ذرت شامل آنتی اکسیدانهای قوی برای کاهش ابتلا به سرطان می باشد.

یک آنتی اکسیدان قوی برای پاکسازی ریه ها "سلنیوم " می باشد که در گردو و دیگر مغذها  وجود دارد .

برای پاکسازی ریه ها پیاز بخورید . پیاز علاوه بر تمیز نگه داشتن ریه ها از ابتلا به بیماریهای ریوی نیز جلوگیری می کند. همچنین پیاز باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی می گردد.

یکی دیگر از مواد غذایی برای پاکسازی ریه ها ، زنجبیل می باشد  . اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه می تواند باعث افزایش سلامتی گردد. همچنین مصرف چای زنجبیل باعث بهبود در نفس کشیدن می شود.

 
راه های کمکی برای پاکسازی ریه چیست؟

1- از افراد سیگاری دوری کنید. اگر شما در معرض دود افراد سیگاری قرار بگیرید هم به سلامتی شما آسیب میرساند. اگر دوستان شما سیگاری هستند از انها بخواهید که در حضور شما سیگار نکشند.

2- به طور مدام ورزش کنید. ورزش مداوم ریه های شما را تقویت کرده و توانایی آنها را افزایش میدهد. چند بار در هفته حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. قبل از مشورت با پزشک معالج خود از رژیم های غذایی استفاده نکنید. پزشک میتواند به شما کمک ورزش روتین انجام داده و با توجه به وضعیت بدنی فعلی، برای شما رژیم مناسب را تجویز میکند. اگر ورزش و رژیم را رعایت کنید، بهبودی زودتر عاید شما می شود.

3- ورزش های هوازی انجام دهید. این نوع ورزش ها، عملکرد ریه را بهبود میبخشند. از طریق بینی هوا را داخل بدن برده و از طریق دهان خارج کنید. این نوع تنفس بسیار مفید است. بازدم شما باید دوبرابر دم باشد. البته میتوانید از پزشک معالج خود هم کمک بگیرید و راه های تنفس مفید را به شما آموزش دهد.

 4- از غذاهایی که برای سلامت ریه مفید هستند استفاده کنید. غذاهای حاوی آنتی اکسیدان از التهاب جلوگیری کرده و ریه را تقویت می کند. میوه ها و سبزیجات از منابع غنی آنتی اکسیدان هستند.

منبع : الو دکتر

نظر شما