شناسهٔ خبر: 24245537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جدال یاران شجاعی و قدوس با حریفان برای فرار از حذف

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، رقابتهای دور برگشت یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا امشب با برگزاری 15 دیدار پیگیری می شود که 2 تن از لژیونرهای کشورمان نیز (شجاعی و قدوس) دیدارهای حساسی در قالب تیم هایشان برگزار می کنند.
 
آرسنال - اوسترشوندس  (ساعت 23:35- ورزشگاه امارات لندن)
توپچی ها در دیدار رفت در سوئد با سه گل یاران سامان قدوس را شکست دادند تا خیالشان بابت صعود حد زیادی راحت باشد و کار سختی را امشب در ورزشگاه امارات ندارند. ابن دو تیم از لحاظ سطح آمادگی نیز کاملا با هم تفاوت دارند. آرسنال در کوران رقابتهای لیگ برتر است و بازیکنانش کاملا آماده هستند و فرم خوبی دارند اما تیم  اوسترشوندس در حال حاضر در دوران آماده سازی پیش از شروع فصل قرار دارد و هنوز لیگ سوئد آغاز نشده و بازیکنان این تیم به جز بازی رفت مقابل آرسنال ، زمان زیادی است که مسابقه رسمی برگزار نکردند.

در دیدار رفت ،شاگردان گراهام پاتر حرف زیادی برای گفتن نداشتند اما عملکرد سامان قدوس، مهاجم ایرانی این تیم نظر بعضی از کارشناسان انگلیسی را به خود جلب کرد و امشب نیز امید اول پاتر برای گلزنی محسوب می شود.

یکی از نکات جالب این مسابقه این است که اوسترشوندس در تاریخ 31 اکتبر 1996 تاسیس شد؛ دقیقا 30 روز پس از این که آرسن ونگر به شکل رسمی هدایت توپچی ها را در تاریخ 1 اکتبر 1996 به دست گرفت.

دینامو کیف - آئک آتن( ساعت 21:30- ورزشگاه NSC المپیسکی کیف)
جدال نمایندگان پایتختهای اوکراین و یونان در دیدار رفت در آتن با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دیداری که مسعود شجاعی بازیکن ایرانی آئک آتن به دلیل سرماخوردگی در آن غایب بود اما به احتمال زیاد شجاعی که در لیگ یونان یکی از مهره های تاثیرگذار تیمش بوده، در دیدار امشب به میدان خواهد رفت.

یاران شجاعی در لیگ یونان وضعیت خوبی دارند و با دو امتیاز اختلاف نسبت به پائوک صدرنشین،در رتبه دوم قرار دارند.دینامو کیف نیز وضعیت مشابهی با آئک دارد و این تیم نیز در رتبه دوم جدول 12 تیمی لیگ اوکراین قرار دارد.

با توجه به نتیجه دیدار رفت، کار شجاعی و یارانش در دیدار امشب  و در سرمای اوکراین سخت تر از حریف است.

میلان - لودوگورتس ( ساعت 23:35- ورزشگاه سن سیرو میلان)
شاگردان گتوزو که چند هفته است هم در سری آ و هم در لیگ اروپا روند رو به رشد و خوبی را آغاز کرده اند،در دیدار رفت با سه گل حریف را در بلغارستان مغلوب کردند و امشب کار دشواری در سن سیرو نخواهند داشت. به احتمال زیاد گتوزو در این مسابقه نیز همانند بازی رفت به بازیکنان اصلیش استراحت خواهد داد تا در سری آ آمادگی کامل داشته باشند. روسونری در سری آ در حال حاضر در رتبه هفتم قرار دارد و با توجه به روندی که آغاز کرده است ، هواداران این تیم امیدوارتد روسونری بتواند در پایان قهرمانی لیگ اروپا را به دست آورد. این امر برای تیم فعلی میلان یک افتخار بسیار بزرگ است که می تواند برای قهرمان هفت دوره لیگ قهرمانان میانبر مناسبی برای صعود به معتبرترین رقابت باشگاهی فوتبال قاره سبز باشد.

البته شاگردان دمیتری دمیتروف هم که در فاصله پنج هفته مانده به پایان رقابت های لیگ حرفه ای بلغارستان با 51 امتیاز صدرنشین هستند و برای رسیدن به قهرمانی رقابت تنگاتنگی با زسکا صوفیه دارند، امیدوارند با خلق یک شگفتی راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا شوند.

اتلتیکو مادرید- کپنهاگن(ساعت 21:30- واندا متروپولیتانو مادرید)
اتلتیکو با توجه به برتری چهار بر یک در خانه کپنهاگن تا حد زیادی صعودش به دور بعدی لیگ اروپا را قطعی کرده است اما بدون شک این امر سبب نمی شود دیه گو سیمئونه و شاگردانش پرافتخارترین تیم سرزمین وایکینگ ها را دست کم بگیرند و پیش از شروع بازی برگشت خیالشان از حضور بین 16 تیم برتر لیگ اروپا راحت باشد. 

برهمین اساس نبرد اتلتیکو و کپنهاگن یکی از بازی های مهم امشب است. سرخ و سفیدهای مادرید که 2 قهرمانی لیگ اروپا را در کارنامه دارند پس از چند فصل بازی در بالاترین مراحل لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری این رقابت ها در رتبه سوم گروهشان قرار گرفتند و به لیگ اروپا آمدند. حال آنها به دنبال هت تریک در قهرمانی دومین رقابت معتبر باشگاهی قاره سبز هستند.

اتلتیکو مادرید در پایان هفته بیست و چهارم لالیگا با 55 امتیاز در فاصله هفت امتیازی بارسا صدرنشین در رتبه دوم قرار گرفته است و همچنان به بالابردن کاپ قهرمانی لیگ اسپانیا امیدوار است اما شاگردان استال سولباکن با 29 امتیازی که از 21 بازی قبلی خود در لیگ دانمارک کسب کرده اند، جایگاه پنجم را در اختیار دارند و از کسب سیزدهمین قهرمانی ناامید هستند.

آتالانتا ایتالیا- بروسیا دورتموند آلمان(ساعت 23:35- ورزشگاه ماپی سیتادل تریکالر امیلیا)
برتری خفیف 3 بر 2 دورتموند در بازی رفت سبب شده تا زنبورها با استرس زبادی پا به شهر رجیو امیلیا ایتالیا بگذارند چراکه آنها خوب می دانند آتالانتا برای شگفتی سازی در لیگ اروپا تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا با عبور از حریف آلمانی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

البته شاگردان پتر اشتوگر با توجه به برتری یک بر صفر اخیر خود مقابل مونشن گلادباخ در خانه حریف و صعود به رتبه دوم جدول بوندس لیگا انگیزه فراوانی برای برتری مقابل حریف ایتالیایی دارند چراکه در صورت شکست برابر آتالانتا عملکرد سینوسی و اوج و فرودهایشان تکمیل می شود‌.

از طرف دیگر شاگردان جیانپیرو گاسپرینی هم که در پایان هفته بیست و پتجم سری آ با کسب 38 امتیاز در رتبه هشتم ایستاده اند، قصد دارند با حذف دورتموند به عنوان یک شگفتی ساز وارد مرحله یک هشتم نهایی شوند.

لایپزیش آلمان- ناپولی ایتالیا(ساعت 21:30- ورزشگاه ردبول آره نا لایپزیش)
شاید کمتر قوتبالدوستی تصور می کرد صدرنشین مقتدر لیگ ایتالیا که در پایان هفته بیست و پنجم این رقابت ها با 66 امتیاز بالاتر از یوونتوس، فاتح جام قهرمانی شش دوره اخیر سری A قرار گرفته است در سن پائولو، ورزشگاه خانگی خود با نتیجه سه بر یک مقابل تیمی که تنها 2 سال است از لیگ دسته دوم آلمان به بوندس لیگا یک صعود کرده است، مغلوب شود اما لایپزیش با خلق یک شبه معجزه در ناپل اکنون در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا قرار گرقته است.

البته ساری در دیدار رفت به برخی از بازیکنان اصلیش استراحت داد و در کنفرانس قبل از مسابقه هم اعلام کرده بود که برای مردم ناپل فتح اسکودتو ارزش بیشتری از فتح لیگ اروپا داد و احتمالا امشب نیز با تمام قوا به میدان نمی روند. اما اگر ناپولی با بازیکنان اصلیش بازی کند ، باتوجه به قدرت فوق العاده خط حمله تیم مائوریتزیو ساری، گاوهای خشمگین حتی در ورزشگاه ردبول آره نا هم کار بسیار دشواری برای دفاع از اندوخته هایشان دارند و همین امر جذابیت های دیدار لایپزیش و ناپولی را به اوج می رساند.

شاگردان  رالف هاسنهوتل در پایان هفته بیست و سوم لیگ آلمان با 38 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفته اند و همچنان شانس بالایی برای کسب سهمیه صعود مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده دارند.

برنامه سایر دیدارهای امشب دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا به  شرح ذیل است.

 لوکوموتیو مسکو روسیه(3) نیس فرانسه(2) ساعت 19:30- ورزشگاه RZD آره نا مسکو

 اتلتیک بیلبائو اسپانیا(3) اسپارتاک مسکو روسیه(1) ساعت 23:35- ورزشگاه سن مامس بیلبائو

 زنیت سن پترزبورگ روسیه(0) سلتیک اسکاتلند(1) ساعت 19:30- ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ

 زسکا مسکو روسیه(0)  ستاره سرخ بلگراد صربستان(0) ساعت 19:30- ورزشگاه VEB آره نا مسکو

 ویارئال اسپانیا(1) المپیک لیون فرانسه(3) ساعت 21:30-ورزشگاه دلاسرامیکا ویارئال

 ردبول سالزبورگ اتریش(2)رئال سوسیه داد اسپانیا(2) ساعت23:35- ورزشگاه ردبول آره نا

 ویکتوریا پلژن جمهوری چک(1) پارتیزان بلگراد صربستان(1) ساعت 21:30- ورزشگاه دوسان آره نا پلژن

 لاتزیو ایتالیا (0) - استوابخارست رومانی (1) ساعت 21:30 - ورزشگاه المپیکوی رم

 براگا(0) - مارسی(3) ساعت 23 و 35 دقیقه- ورزشگاه مونیسیپال براگا

نظر شما