شناسهٔ خبر: 24245385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایش مضحک آمریکایی - صهیونیستی؛ این بار با بازی نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی مونیخ نمایش مضحکی را راه انداخت که منجر به مسخره شدن اسرائیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی مونیخ مانند نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نمایشی را به راه انداخت تا ثابت کند پهپادی که برای سرنگونی آن یک فروند بالگرد و جنگنده F-۱۶ اسرائیلی ساقط شدند متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است، نمایشی که در آن فقط تکه‌ای آهن‌پاره نشان داده شد، اما نتیجه آن چیزی جز رسوایی بیشتر اسرائیل و تمسخر نتانیاهو توسط حاضرین نبود.

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

ماجرا از کجا شروع شد

چند روز به عقب بازمی‌گردیم به تاریخ ۲۱ بهمن؛ در این روز زمانی که سکوت فضای رسانه‌ای جهان را گرفته بودف اسپوتنیک به نقل از دفتر رسانه‌ای ارتش اسرائیل اعلام کرد که این رژیم طی یک عملیات موفق شده پهپادی را هدف قرار دهد. ارتش این رژیم در اقدامی عجیب اعلام کرد: پهپاد ساقط شده ایرانی بوده که پس از ورود به حریم هوایی اسرائیل توسط یک فروند بالگرد اسرائیلی مورد هدف قرار گرفته است، اما پس آن هم خبری مبنی بر این که بالگرد مذکور بر فراز مزارع شبعا لبنان مورد اصابت قرار گرفته در رسانه‌ها پخش شد.

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

پس از این موضوع تنش بین اسرائیل، لبنان و سوریه بالا گرفت و مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند انتقام بالگرد ساقط شده را بگیرند و از این رو یک فروند جنگنده F-۱۶ برای هدف قرار دادن مناطقی به پرواز درآمد و به سمت اهداف رفت و آن‌ها را بمباران کرد، اما این پرنده اسرائیلی هم مانند بالگرد این رژیم نتوانست جان سالم در ببرد و توسط پدافند هوایی ارتش سوریه بر فراز منطقه الجلیل ساقط شد، البته خلبان‌های دو پرنده توانستند با چتر نجات جان خود را نجات دهند که یکی از آنها در بیمارستان به هلاکت رسید.

وحشتی که وجود اسرائیلی‌ها را فرا گرفت

اویخای ادرعی سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی با پیامی که در توییتر خود منتشر کرد این موضوع که صدای آژیر در بلندی‌های اشغالی جولان بعد از حمله سامانه دفاعی سوریه به جنگنده‌های اسرائیلی به صدا در آمده است را تایید و این موضوع وحشتی بزرگ در بین مقامات تل‌آویو انداخت که احتمال درگیری لبنان و سوریه با این رژیم وجود دارد، پس باید فکری کرد.

آن‌ها تصمیم گرفتند سامانه پدافندی گنبد آهنین را در مرز‌های خود با لبنان و سوریه مستقر کنند؛ سامانه‌ای که بار‌ها ثابت کرده توان زیادی در مقابله با تهدیدات را ندارد، اما جنون اسرائیلی‌ها از این ترس به حدی رسیده بود که گفتند قصد دارند در نشست امنیتی مونیخ شواهدی از ایرانی بودن پهپاد نشان دهند!!!

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

در آن روزها همه منتظر شورع نشست مونیخ و روز سخرانی نتانیاهو بودند تا آن مدرک را ببینند که در روز ۲۹ بهمن به آرزوی خود رسیدند؛ در این روز همه منتظر سخرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی بودند.

بال پهپاد یا تکه‌ای آهن‌پاره

نشست امنیتی مونیخ فرصتی را فراهم کرد تا نتانیاهو دوباره علیه ایران صحبت کند؛ او که قبل از حرکت به سمت مونیخ خبر از وجود مدرکی علیه ایران داده بود در روز سوم این نشست یک تکه آهن‌پاره را به نمایش درآورد و گفت که این تکه‌ای از پهپاد ایران است و خطاب به محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گفت آقای ظریف، این را می‌شناسید؟ باید بشناسید. این متعلق به شماست. می‌توانید با خود یک پیام برای ستمگران در تهران ببرید: اراده اسرائیل را امتحان نکنید.

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

نتانیاهو که در هراس کامل بود با استرس در بخش دیگر یاوه‌گویی‌های خود گفت: اسرائیل اجازه نخواهد داد که رژیم ایران طناب ترور را دور گردن اسرائیل بپیچد. ما با قاطعیت برای دفاع از خود اقدام خواهیم کرد و اگر لازم باشد نه تنها علیه وابسته‌های ایران در منطقه، بلکه علیه خود ایران هم اقدام خواهیم کرد.

البته این اولین بار نبود که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران چنین نمایش‍های مضحکی را به راه می‌انداخت، چند پیش هم نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هم با نمایش لاشه موشکی ادعا کرد این موشک متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده که یمنی‌ها داده شده است. [بیشتر بخوانید]

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

اما چند سوال که نخست‌وزیر متوهم اسرائیل باید به آن پاسخ دهد این است که این رژیم چه مدرک دیگری جز این آهن‌پاره در اختیار دارد، چرا که این به قول آن‌ها قطعه‌ای از پهپاد ایرانی نه نشانی دارد و نه تصویری از لاشه پهپاد به همراه نتانیاهو بود؛ از طرفی حتی اگر پهپاد ایرانی بوده باشد، پرواز در خاک سوریه بوده است و پرنده‌های رژیم صهیونیستی نقض حریم هوایی را انجام دادند.

ایران یا اسرائیل؛ کدامیک متجاوز هستند

این ادای دروغین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پهپاد ایرانی حریم هوایی اسرائیل را نقض کرده انسان را به سال ۱۳۹۳ می‌برد، در آن روز‌ها سپاه پاسداران توانست یک فروند پهپاد هرمس این رژیم جعلی را در نطنز هدف قرار دهد، اما این بار تفاوتی بزرگ نسبت به ادعای این روز‌های نتانیاهو وجود داشت.

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

در آن زمان که ابتدا اسرائیلی‌ها زیر بار این نقض حریم هوایی و مالکیت پهپاد نمی‌رفتند با انتشار تصاویر پهپاد توسط نیروی هوافضای سپاه مجبور به پذیرش شدند؛ نمایش لاشه این پهپاد ثابت کرد که رژیم صهیونیستی به حریم ایران تجاوز کرده و قصد جاسوسی داشته است که با شکست روبرو شد.

کری هم نمایش نتانیاهو را مسخره کرد.

اما نکته جالب پس از یاوه‌گویی نتانیاهو سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود که نمایش مضحک نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسخره خواند که ارزش پاسخگویی ندارد و گفت قصد دارد درباره مسائل مهم‌تری، چون امنیت در خلیج فارس بپردازد.

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

اما در روز سوم نشست امنیتی مونیخ علاوه بر نتانیاهو و ظریف؛ جان کری وزیرخارجه سابق آمریکا هم سخرانی کرد و با این وجود که همه توقع داشتند تا از نتانیاهو حمایت کند، اما در تعجب همگان نمایش نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت و گفت که این شخص بی‌ربط می‌گوید.

نمایش مضحک نتانیاهو همراه با چاشنی تراس از قدرت محور مقاومت

کری تلاش نتانیاهو برای اثبات این موضوع که ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند را اساسا نادرست دانست؛ البته او برای بر هم نخوردن رابطه‌اش با اسرائیل گفت: من دوست اسرائیل هستم و به طور کامل به مسئولیت نخست وزیر اسرائیل احترام می‌گذارم، اما او به شما گفت که ایران تا ۱۰ سال آینده در مسیر رسیدن به زرادخانه هسته‌ای خواهد بود، این حرف درست نیست، این حرف در ارتباط با برجام اساسا درست نیست.

این موضوع ثابت کرد که اسرائیل دیگر حتی بین دوستان قدیمی یا به عبارت بهتر اربابان خود دیگر آن اعتبار گذشته را ندارد و هر روز انزوای این رژیم بیشتر می‌شود و با این رویه آن جمله معروف مقام معظم رهبری که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید محقق خواهد شد؛ 25 سالی که شواهد نشان می‌دهد که شاید زودتر از راه برسد. اسرائیلی‌ها که در دهه گذشته سنگین‌ترین شکستهای تاریخ خود را از لبنان و فلسطین و سوریه خوردند، در مسیر زوال قرار گرفته‌اند، زوالی که شاید بقایی دوباره در آن نباشد.

گزارش از امین ملکیان

انتهای پیام/

نظر شما