شناسهٔ خبر: 24245384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نخستین مسجد در داونتری انگلیس افتتاح شد

حوزه/ شهر داونتری در انگلستان نخستین مسجد خود را با حضور رهبران مذهبی مسلمان و شخصیت های دینی کاتولیک و متدویست، شهردار و رئیس پلیس افتتاح کرده و از این پس خانواده های مسلمان در این منطقه مکانی برای اجتماعات مذهبی خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از einnews، نخستین مسجد شهر داونتری در نورث همپتون واقع در انگلستان، با حضور رهبران مذهبی مسلمان و شخصیت های سیاسی و دینی کاتولیک و متدویست طی مراسمی افتتاح شده و برای نمازگزاران آماده استفاده شد.

این مسجد جدید قرار است برای استفاده 35 خانواده مسلمان باشد که در یک محله مسیحی نشین زندگی می کنند.  

احترام محمد با همکاری ساکنان مسلمان در منطقه اقدام به ساخت و ایجاد این مسجد کردند. گفتنی است ساختمان این مسجد پیش از این توسط شهرداری مصادره شده بود اما مسلمانان محلی کمپین جمع آوری کمک های مالی ایجاد کرده و موفق به افتتاح این مسجد شد.

رامض الحق، سخنگوی مسلمانان دراین باره گفت: ساکنان مسلمان این منطقه مدت ها بود که نیاز به یک مسجد برای عبادت داشتند. به مدت 8 سال یک طبقه را اجاره کرده بودند که نقش نمازخانه و همچنین مکانی برای اجتماعات اسلامی را ایفاء می کرد که شهرداری این منطقه را برای توسعه شهری گرفته بود.

وی در ادامه افزود: ما برای این پروژه نیاز به 200 هزار یورو داشتیم که بالاخره موفق شدیم مقدار زیادی از آن را از میان مردم جمع آوری کنیم. ما از طریق قرض الحسنه و دیگر مساجد توانستیم بالاخره این پول را جمع آوری کنیم.

رهبران مذهبی ادیان دیگر و شخصیت های سیاسی و حقوقی نیز برای نشان دادن همبستگی و حسن نیت شان در این مراسم حضور داشتند که از جمله آن ها، کشیش کلیسای متدویست، رهبر کلیسای کاتولیک رومی، رئیس پلیس و شهردار شهر بودند.

بدرالسلام امام جماعت این مسجد نیز طی سخنانی بر اهمیت مساجد تاکید کرده و به همزیستی میان ادیانی و ضرورت احترام به حقوق همسایگان در آموزه های اسلام اشاره کرد.

نظر شما