شناسهٔ خبر: 24244765 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون سازمان تعاون روستایی مطرح کرد:

خرید حمایتی ۶۷ تن زعفران از کشاورزان

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی از خرید حمایتی ۶۷ تن زعفران تا امروز با قیمت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن شیبانی با بیان این که خرید زعفران در قالب خرید فیزیکی (تحویل به مراکز خرید سازمان) و سپرده کالایی (خرید از طریق بورس کالای کشاورزی) انجام شده است، گفت: طبق گزارش ها، خرید حمایتی زعفران رضایت نسبی تولید کنندگان را در پی داشته است.

وی در همین حال افزود: این سازمان هیچگونه محدودیتی برای خرید توافقی زعفران از کشاورزان ایجاد نکرده و صادرکنندگان می توانند نسبت به خرید این محصول از کشاورزان با قیمت منصفانه ابلاغی اقدام کنند.

شیبانی درباره قیمت کارشناسی خرید زعفران، اظهار داشت: قیمت کارشناسی زعفران بر اساس قیمت روز بازار داخل و خارج تعیین می شود و در پی کاهش قیمت این محصول در بازار، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر حمایت از تولید کنندگان و همچنین در راستای اقتصاد تعاونی ها و حمایت از کانون های تولید، اقدام به خرید زعفران با نرخ هر کیلو ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت بازار کرده و موجب تثبیت قیمت حمایتی این محصول در بازار شده است.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان به منظور ارتقای جایگاه ایران در صادرات زعفران ضمن برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه ها و صادر کنندگان برتر زعفران و رایزنی با وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور شناسایی صادرکنندگان فعال برای بازاریابی و استمرار صادرات این محصول به خارج از کشور از طریق عرضه زعفران در بورس بین المللی اقدام کرده است.

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نسبت به تشریک مساعی با صادر کنندگان در راستای حفظ و حراست از جایگاه زعفران ایران در صادرات اعلام آمادگی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما