شناسهٔ خبر: 24244202 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتحادیه اروپا خواستار آزادی فعال حقوق بشر بحرین شد

وین - ایرنا - اتحادیه اروپا چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای خواستار آزادی 'نبیل رجب' فعال حقوق بشر بحرینی شد و پرونده او را نماد مدافعان حقوق بشر و احترام به آزادی بیان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: دادگاه جزایی عالی بحرین روز چهارشنبه 21 فوریه نبیل رجب را به علت انتشار مطالبی دررسانه های اجتماعی به پنج سال حبس بیشتر محکوم کرد. این علاوه بر حکمی است که در ماه ژانویه صادر شده بود. پرونده های دیگری نیز علیه او در دست رسیدگی است.
این بیانیه می افزاید: پرونده رجب به نماد مدافعان حقوق بشر در بحرین و فراتر از آن تبدیل شده است. این حکم جدید و همچنین پرونده مفتوح علیه رجب ، در حالی که این کشور خود را برای انتخابات پارلمانی جدید آماده می کند ، مغایر با تعهدات دولت بحرین است .
سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد: اتحادیه اروپا بار دیگر درخواست خود را برای آزادی رجب از جمله به دلایل انسانی بخاطر وضعیت سلامتی رو به وخامت او ، مورد تاکید قرار می دهد و با استفاده از این فرست از همه طرف های بحرین می خواهد که با نظر به آغاز مجدد آشتی ملی به شکلی مسالمت آمیز و سازنده ، به ازسرگیری گفت وگوها کمک کنند.
دادگاهی در بحرین روز چهارشنبه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر این کشور را به 5 سال حبس محکوم کرد.
'صفا الخواجه' عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: مقامات بحرینی با صدور احکام مکرر زندان به بهانه های واهی و در محاکمه های عاری از معیارهای عدالت ، مانع فعالیت و رسیدن صدای مظلومیت نبیل رجب فعال حقوق بشری برجسته به جهانیان می شود.
الخواجه صدور حکم 5 ساله برای نبیل رجب را با هدف نگهداشتن طولانی مدت وی در زندان دانست. بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
اروپام**1078**1859

انتهای پیام /*

نظر شما