شناسهٔ خبر: 24244164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

عیدانه راه: اول هواپیما، بعد قطار

هواپیما کم بود، قطار هم چپ شد. کلا در آستانه عید که هر ساله کلی قربانی در جاده‌ها به بار می‌گذارد، همه راه‌های هوایی و زمینی به سرنوشت نامعلومی دچار شده و نگاه‌ها به وزیر راه است که خب استعفا پیشکش، دست‌کم عذرخواهی کند. اگر عکسی که چند روز قبل از مدیر یک ایرلاین آسیایی منتشر شد که به‌دلیل تاخیر در یک پرواز از همه عذرخواهی می‌کرد را به مدیران وزارت راه نشان بدهیم، حتما شگفت‌زده می‌شوند؛ اما در همه دنیا وقتی فاجعه‌ای در این سطح رخ می‌دهد، مدیران برای همدردی با مردم هم که شده از سمت خود استعفا یا دست‌کم با چند مدیر خود برخورد می‌کند، اما در ایران گویی مدیران خیلی بیش از آن که باید تشنه خدمت هستند.

صاحب‌خبر -

حرف از سقوط هواپیمای ای.تی.آر شد، بد نیست یادآوری کنیم هنوز، پیکر قربانیان این حادثه بیرون نیامده و وضع نامناسب آبوهوایی، امدادگران را با مشکل روبهرو کرده است. از یاد نبریم چند سال پیش وقتی یک بالگرد امدادی، معلمان مصدوم تصادفی جادهای را در استان خراسان به بیمارستان میبرد، خودش دچار سانحه شد و سقوط کرد. چرا جای دور برویم. در ماجرای حادثه پلاسکو هم آتشنشانانی که برای کمک رفته بودند، خودشان زیر آوار جاماندند. بنابراین بعید است این بار کسی راضی باشد امدادگران جان خود را برای انتقال پیکر قربانیان هواپیما به خطر بیندازند.

بعد از ماجرای خیابان پاسداران که ابتکارعمل یک آشوبگر، روی داعشیها را هم سفید کرد، حالا همه تاکید دارند کار ما نبوده است. اصولا همیشه وقتی کار جنجالهای خیابانی از دست سرکردگان خارج میشود، سریع میگویند ما نبودیم. انگار نه انگار این اتفاقات همگی در بستری رخ میدهد که همین کسانی که میگویند ما نبودیم، آن را مهیا کردهاند. شاید برای همین است که افکارعمومی منتظر است ببیند با این افرادی که فاجعه پاسداران را رقم زدند چه برخوردی میشود.

نظر شما