شناسهٔ خبر: 24244160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رهبر جمعیت علمای پاکستان:

آل‌سعود نظریه‌های خاص خود را به مسلمانان جهان تحمیل نکند

حوزه/ پیر معصوم حسین نقوی در واکنش به تخریب آثار منسوب به نبی مکرم اسلام(ص) در منطقه بنی سعد مکه توسط آل سعود گفت: آل سعود نظریه های خاص خودشان را به مسلمان جهان تحمیل نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، پیر معصوم حسین نقوی رهبر جمعیت علمای پاکستان(نیازی) در واکنش به تخریب آثار منسوب به نبی مکرم اسلام(ص) در منطقه بنی سعد مکه توسط آل سعود، گفت: آل سعود نظریه ها خاص خودشان را به مسلمان جهان تحمیل نکند. از این اقدام آل سعود امت مسلمان بسیار نگران هستند، دولت پاکستان باید سفیر عربستان را احضار کند و در مورد این فاجعه اعتراض کند.

وی افزود: آل سعود در گذشته هم با تخریب جنت البقیع و جنت المعلی جرم سنگین و غیرقابل بخششی مرتکب شده و سبب آزار و اذیت مسلمانان جهان شده است. این بسیار نگران کننده است که در برابر اقدامات مجرمانه آل سعود احزاب سیاسی و حاکمان کشورهای اسلامی ساکت هستند.

لازم به ذکر است چهار اثر منسوب به نبی مکرم اسلام در منطقه بنی سعد واقع در 75 کیلومتری جنوب طائف که حضرت چندسال از کودکی خود را در آنجا سپری کردند، به دستور شاهزاده خالد الفیصل فرماندار مکه و به بهانه مبارزه با شرک و بدعت تخریب شده است.

تعدادی از علما و مفتیان عربستان نیز این اقدام را ستوده و آن را گامی موثر در دفاع از توحید و مبارزه با شرک دانسته اند.

نظر شما