شناسهٔ خبر: 24244110 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بارسا با فرصت طلبی مسی از شکست گریخت

طلسم شکن

وقتی سوت آغاز بازی چلسی و بارسلونا در ورزشگاه استمفورد بریج لندن به صدا در آمد، خاطرات جالبی جلوی چشم علاقه‌مندان به صف شد. از گل منجر به صعود اینیستای بارسایی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی برگشت نیمه‌نهایی فصل 2009ـ2008 لیگ قهرمانان در استمفورد بریج تا طعنه‌های مورینیو پس از بازی رفت فصل 2005ـ2004 لیگ قهرمانان اروپا که خداحافظی آندریاس فریسک، داور مشهور سوئدی را در پی داشت و البته گل همراه رقص بدن رونالدینیو در بازی برگشت همان سال.هر نبرد چلسی و بارسلونا یک داستان خاص داشته است.

صاحب‌خبر -

این بار هم تیر دروازه ترشتگن و بدشانسیهای ویلیان برای همه خاطره شد. هافبک برزیلی چلسی در نیمه نخست، دو بار از پشت محوطه جریمه شوتزنی کرد که هر دو بار توپ به تیرهای عمودی دروازه برخورد کرد. با این حال، چلسی روی همین شوتهای ویلیان به گل رسید. این بازیکن در دقیقه 61 به بدشانسیهایش پایان داد و به جای تیر دروازه، تور دروازه بارسا را به لرزه در آورد.

چلسی با این گل در آستانه تحمیل کردن نخستین شکست به بارسلونای شکست ناپذیر بود. آبی و اناریها تنها تیم بدون شکست پنج لیگ معتبر اروپایی بودند و البته هنوز هم هستند. بارسا این بار هم شکست نخورد و با بهره جستن از اشتباه خط دفاعی چلسی در دقیقه 74 گل تساوی را به ثمر رساند. زننده گل لیونل مسی بود، کسی که در هشت رویارویی قبلی، هرگز دروازه چلسی را باز نکرده بود. مسی این طلسم را با یک بغل پای مطمئن شکست تا یک بار دیگر ناجی تیمش شود.

در دیگر بازی، بایرنمونیخ با ارائه یک بازی برتر 5 بر صفر مهمانش، بشیکتاش را برد تا خیالش از بابت بازی برگشت و صعود به مرحله یکچهارم نهایی راحت شود. گلهای بایرن توسط مولر در دقایق 43، 63، لواندوفسکی در دقایق 79 و 88 کومان در دقیقه 52 زده شد، ضمن اینکه اخراج ویدا از بشیکتاش در دقیقه 16، کار تیم ترکیهای را مشکل کرد.

نظر شما