شناسهٔ خبر: 24244098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رویارویی پلیس لندن با مبارز ایرلندی

درگیری‌های سیاسی بین انگلستان و مبارزان جنبش آزادیخواهانه ایرلند، در فیلمی سینمایی با نام «سرزمین مرزی» به تصویر کشیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

جیمز دورنان و سام کلافلین دو نقش اصلی این درام پرتنش اجتماعی را بازی میکنند. در داستان فیلم، این دو بازیگر جوان رودرروی هم قرار میگیرند. آنها دو فعال سیاسی از دو جناح مخالف هستند؛ یکی مامور دولت انگلستان و دیگری یک مبارز ایرلندی! برایان کرک که اپیزودهایی از دو مجموعه پرطرفدار تلویزیونی «بازی تاج و تخت» و «لوتر» را کارگردانی کرده، برای کارگردانی سرزمین مرزی انتخاب شده است. داستان فیلم دلهرهآور او در فضای پرتنش و سرد دهه 70 میلادی اتفاق میافتد.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، دورنان نقش مبارزی ایرلندی را بازی خواهد کرد و منتقدان سینمایی میگویند از این انتخاب شگفتزده نشدهاند. او از شهری کوچک به لندن فرستاده میشود تا هدایت گروهی از مبارزان شهر را به عهده بگیرد. شیوههای کاری زیرکانه این کاراکتر، پلیس و ماموران انگلیسی را دچار دردسر و سردرگمی میکند. در عین حال، این کاراکتر یک دلیل شخصی هم برای حضور در لندن دارد. او قصد انتقامگیری از قاتل همسرش را دارد. قاتل یک افسر انگلیسی است که نقش آن را کلافلین بازی میکند. گره ماجرا در اینجاست که این افسر قاتل مامور پیدا کردن مبارز ناشناس ایرلندی هم هست! کلید فیلمبرداری تابستان پیش رو، در لوکیشنهای لندن و دوبلین زده میشود. رونان بنت داستان نویس ایرلندی، فیلمنامه فیلم را نوشته است.

سازندگان این فیلم به موفقیت اسکاری این فیلم در فصل اسکاری سینما امید زیادی دارند. این در حالی است که معلوم نیست اهالی ایرلند چه واکنشی نسبت به این فیلم از خود نشان دهند.

نظر شما