شناسهٔ خبر: 24244055 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

با تولد ابزاري كه سطح‌ها را هوشمند مي‌كند

دیوار هوش دارد!

- پگاه شفتی: با «لَمپیکس» آشنا شوید؛ وسیله‌ای که می‌تواند در، دیوار و هرسطحی را به کلیدافزار هوشمند تبدیل کند. این دستگاه مجموعه‌ای است از یک نورافکن، یک دوربین و یک رایانه‌ی متصل به فضای ابری.

صاحب‌خبر -

لمپيکس در نگاه اول شبيه يک آباژور ساده و معمولي است. اما در واقع دستگاه کارآمدي است براي کاربري که حوصله‌ي صفحه‌کليد و ابزارهاي پيچيده‌ي رايانه‌اي را ندارد و دوست دارد لم بدهد و بالشش را به صفحه‌کليد تبديل کند. يعني اين دستگاه مي‌تواند هر‌سطحي را به سطح هوشمند تبديل کند.

اين استارت‌آپ مي‌تواند محصولات مربوط به واقعيت افزوده را متحول کند بدون اين‌که به نمايشگر احتياج داشته باشد. با داشتن لمپيکس کاربر حتي مي‌تواند يک ورق کاغذ آ4 (A4) را به يک سطح مشارکتي تبديل کند و آن را با کاربران ديگر به اشتراک بگذارد.

با اين‌که لمپيکس کاربردهاي فراواني براي مطالعه و دفتر کار دارد، اما فقط براي کار و درس طراحي نشده است. کاربر مي‌تواند آن را به وسيله‌ي سرگرمي تبديل کند و با آن مشغول بازي بشود؛ بازي‌هايي مانند شطرنج، پرنده‌هاي خشمگين يا هربازي ديگري که در حافظه‌ي دستگاه گنجانده شده است. دستگاه مي‌تواند به‌راحتي هر سطحي را به صفحه‌ي‌ بازي هيجان‌انگيزي تبديل کند.

لمپيكس هم‌چنين مي‌تواند يک ميز چوبي ساده را به اسکنر تبديل کند. کاربر متن يا تصويري را که مي‌خواهد وارد رايانه کند، زير نور و روي ميز مي‌گذارد، نرم‌افزار آن را اندازه مي‌گيرد و در کنار آن گزينه‌هاي مورد نظر نقش مي‌بندد، گزينه‌هاي لمسي مثل، اسکن، پرينت، عکس‌برگردان و...

منظور از عکس برگردان ثبت عکس در حافظه دستگاه و برگردان آن روي سطح است. اشتراک‌گذاري واقعيت افزوده از مزيت‌هاي لمپيکس است. کاربري که در خانه، زير نور لمپيکس نشسته و سطح زير دستش را به سطح هوشمند تبديل کرده است، مي‌تواند با يک اشاره اين سطح را با کاربر ديگري در هرجاي ديگري به اشتراک بگذارد و هم‌زمان با او تعامل کند.

 

دوچرخه شماره ۹۱۳

کاربر مي‌تواند با کاربر ديگري در آن سر دنيا شطرنج بازي کند!

 

دوچرخه شماره ۹۱۳

يک ميز کار خلوت و در ظاهر  بدون تجهيزات پيچيده‌اي مثل اسکنر و... اما در واقع همه‌چيز در زير نور لمپيکس خلاصه شده است.

 

دوچرخه شماره ۹۱۳

ترکيبي از طراحي انساني و طراحي رايانه‌اي!

 

دوچرخه شماره ۹۱۳

ساده مثل يک آباژور معمولي، اما هرجا باشد مي‌تواند سطح زيرينش را به سطح هوشمند تبديل کند.

 

دوچرخه شماره ۹۱۳

اين نور، نور معمولي نيست؛ نوري است كه مي‌تواند هويت چيزها را تشخيص دهد. ‌هويت چيزهايي كه بر آن‌ها مي‌تابد.

نظر شما