شناسهٔ خبر: 24243988 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

اشتباهات زیادی برابر السد داشتیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره باخت به السد گفت: اشتباهات زیادی در این دیدار داشتیم و همین باعث شد که السد به پیروزی برسد.
به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار برابر السد قطر در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: شکست برابر السد سنگین و تلخ بود. در هر دو نیمه در خط دفاعی اشتباهاتی داشتیم. نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم تا تیم را جمع کنیم اما متاسفانه دروازه ما به راحتی باز می‌شد.
وی افزود: السد تیم قدرتمندی است و نباید در چنین دیدارهای بزرگی اشتباه کرد. شکست سنگین و تلخی بود. باید این بازی را فراموش کرد و تیم را برای دیدارهای بعدی آماده کرد. رقابت برای صدرنشینی ادامه دارد.


موفقیت تیام در اولین آزمون

مامه تیام در اولین حضور ثابت در ترکیب استقلال با وجود ضعف‌هایی که داشت پایه‌گذار تک گل ۳ امتیازی آبی‌ها شد.
به گزارش وبسایت نود، مامه بابا تیام برابر الهلال اولین حضور ثابت خود در ترکیب استقلال را تجربه کرد که نقش موثرش روی تک گل حساس و ۳ امتیازی آبی‌ها می‌تواند در شرایط روزها و هفته‌های آینده او تاثیرگذار باشد. تیام به جز تاثیرگذاری مستقیم روی گل استقلال در حدود ۸۰ دقیقه‌ای که بازی کرد جنگنده ظاهر شد و این جنگندگی توانست بخشی از ضعف بدنی و ضعف در تصمیم‌گیری برای زدن ضربات نهایی را بپوشاند. او که در نیمه اول موقعیت ویژه گلزنی را از دست داده بود در ابتدای نیمه دوم ورق را برگرداند و در همان لحظات ابتدایی شروع نیمه به حریف شوک وارد کرد.
تیام در مجموع ۴ بار به سمت دروازه الهلال شوت زد که نصف آن‌ها در چارچوب بود. مهاجم استقلال که هنوز آمادگی نسبی را به دست نیاورده و با‌هارمونی بازی استقلال هماهنگ نشده موفق شد دو بار با پاس‌های کلیدی بازیکنان استقلال را در شرایط گلزنی  قرار دهد. نکته‌ای که نشان می‌دهد رفته رفته تیام در شکل و سیستم بازی استقلال برای خود جا باز می‌کند. مامه تیام در حدود ۸۰ دقیقه حضورش در زمین ۲۰ پاس هم به ثبت رساند که دقت ۷۰ درصد در فرستادن توپ‌ها نشان از نیاز بیش از پیش او برای هماهنگی با خط میانی آبی‌ها دارد. البته در صحنه‌ای که گل استقلال زده شد تیام همکاری خوبی با ابراهیمی‌و اسماعیلی داشت و پاسکاری دو‌هافبک آبی‌ها با تک مهاجم‌شان پایه‌گذار تک گل ۳ امتیازی استقلال شد. پاسی که تیام از ابراهیمی‌دریافت کرد و برای  اسماعلیلی فرستاد در نهایت درون باکس الهلال به خودش رسید تا گل آبی‌ها روی شوت مهاجم شماره ۷ و اشتباه مدافع الهلال به ثمر برسد.
شاید ضعف بزرگ تیام در شرایط فعلی را می‌توان ضعف بدنی او دانست. مهاجم آبی‌ها چه در دوئل‌های هوایی و چه در نبرد زمینی برابر مدافعان عربستانی بازنده بود. او در مجموع ۱۳ بار دوئل‌ها را به حریف باخت و فقط در ۵ نبرد برنده بود. با این وجود تداوم اعتماد شفر به این مهاجم و تمرینات فشرده تیام می‌تواند استقلالی‌ها را به آینده او در تیم آبی‌پوش تهران امیدوار کند.

نمایش عالی پورعلی‌گنجی

شاید ژاوی موتور محرک و بونجاح بهترین گلزن السد و لیگ قهرمانان آسیا باشد، اما موثرترین بازیکن این تیم در دفاع، بازیکن ایرانی آن‌ها بود.
به گزارش وبسایت نود، پرسپولیس در قطر، بازی را بد شروع نکرد اما پایان بدی داشت. پایان تلخی که به اندازه بونجاح در حمله، مرتضی پورعلی‌گنجی در فاز دفاعی عامل آن بوده است. پرسپولیس قبل از خوردن گل اول، خوب روی دروازه حریف موقعیت ساخت اما موقعیت‌های آن‌ها با درخشش پورعلی گنجی هیچوقت به دروازه نرسید. بعد از گل اول السد هم پرسپولیس فشارش را بیشتر کرد اما بر خلاف مدافعین پر اشتباه سرخپوشان، پورعلی‌گنجی اجازه نداد تا دقیقه ۹۴ هیچ توپی دروازه این تیم را چندان تهدید کند.
۲۹ واکنش دفاعی که ۲۷ تای آن‌ها موفق بود، آمار فوق‌العاده پورعلی‌گنجی مقابل پرسپولیس است. ستاره ایرانی السد در این بازی ۴ تکل موفق زد، یک شوت حریف را بلاک کرد، دو بار مانع پاس‌های پرسپولیس شد، ۱۳ دفع توپ داشت و ۷ بار، توپ را از پرسپولیس پس گرفت. دو تکل ناموفق، تنها شکست‌های پورعلی‌گنجی در این مسابقه بودند. در حالی که پدرو میگل زوج پرتغالی او با وجود عملکرد عالی، ۲۲ بار موفق به دفع حملات پرسپولیس شد و هیچکدام از بازیکنان السد، به اندازه بازیکن ایرانی تیم در جلوگیری از حملات سرخپوشان موفق نبودند.

سرمربی الهلال اخراج شد

سرمربی رومانیایی نامزد اصلی هدایت الهلال عربستان پس از شکست این تیم برابر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شد.
به گزارش وب سایت نود، در یکی از دیدارهای حساس هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو تیم الهلال و استقلال به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر نماینده ایران به پایان رسید.
این شکست برای سرمربی آرژانتینی تیم سعودی گران تمام شد و در نهایت منجر به اخراج او گردید.
سران سخت‌گیر الهلال عربستان تصمیم گرفتند که با وجود رقم سنگین قرارداد دیاز، او را از کار بر کنار کنند. این در حالی است که او فصل قبل توانست تیم را قهرمان لیگ عربستان کند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کند.
الهلال در فصل جاری هم در صدر جدول رده‌بندی لیگ عربستان جای دارد اما در لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی نداشته و از دو بازی خود تنها یک امتیاز کسب کرده است.باشگاه الهلال به صورت موقت از خوان بروان، سرمربی تیم‌ ‌ملی امید عربستان به عنوان جایگزین دیاز یاد کرده است. از کوزمین به عنوان گزینه اصلی جایگزین دیاز سخن به میان می‌آید.

طارمی‌بازیکن محبوب قطری‌ها

مهدی طارمی‌توانست در بازی برابر تراکتورسازی بدرخشد تا رسانه‌های قطری به تمجید او بپردازند.
به گزارش خبرآنلاین؛ بر خلاف روزهای اول حضور طارمی‌در الغرافه که رسانه‌های قطری اصلا از عملکرد مهاجم سابق پرسپولیس رضایت نداشتند حالا طارمی‌تبدیل به بازیکن محبوب قطری‌ها شده است. روزنامه الرای قطر درباره طارمی ‌نوشته: «طارمی ‌مهاجمی ‌بود که الغرافه به او نیاز داشت. طارمی‌ به درخشش خود در الغرافه ادامه‌ داد و توانست در دیدار برابر تراکتورسازی دو گل به ثمر برساند و روی گل بعدی هم تاثیر مستقیم داشته باشد. با وجود این که تراکتورسازی طارمی‌را به خوبی می‌شناخت اما نتوانستند او را متوقف کنند. او هم پنالتی‌ از دست داد و هم چند فرصت خوب دیگر را خراب کرد اما در نهایت کار خود را هم به خوبی انجام داد و بارها دروازه‌ حریف را تهدید کرد».
 

برچسب‌ها:

نظر شما