شناسهٔ خبر: 24243962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رونمایی از خودروی فرمول یک جدید ویلیامز

ویلیامز، دومین تیم فرمول یک است که از خودروی فصل 2018 خود در رویدادی که در لندن برگزار شد، رونمایی کرده است. به گزارش پدال، خودروی FW41 اولین خودرویی بوده که از زیردست پدی لو و دیرک دی بیر خارج شده است. لو، مدیر فنی تیم بوده و دی بیر نیز مدیر آیرودینامیک تیم ویلیامز محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

طراحی این خودرو که از پیشرانه مرسدس استفاده میکند نسبت به مدل قبلی تفاوتهای قابلتوجهی داشته، زیرا ویلیامز از برنامههای خود برای تغییر فلسفه آیرودینامیک پیروی کرده است. پدی لو گفته است: این خودرو ویژگیهای زیادی دارد که بیشتر آنها دیده نمیشوند، اما تیم ما مفهوم آیرودینامیک بسیار متفاوتی را دنبال کرده که به ما اجازه میدهد پیشرفت قابل توجهی را در پرفورمنس آیرودینامیکی داشته باشیم. لو ادامه میدهد: تمام خودروهای فرمول یک تکامل یافته نسخههای قبلی بوده اما خودروی FW41 نسبت به جهتگیریهای گذشته انحرافاتی دارد. در کل، فلسفهای که به کار بردهایم اکنون روش جدیدی به منظور همکاری بین آیرودینامیک و طراحی داشته تا بهترین نتیجه حاصل شود.

این مدیر ارشد تیم ویلیامز در ادامه خاطرنشان میکند: آیرودینامیک، ساختار و وزن، سه فاکتور عمدهای هستند که در طراحی یک خودروی فرمول یک نقش اصلی داشته و هر سه مورد به همراه برخی تغییرات رادیکال باعث شدهاند خودروی FW41 کنونی متولد شود. ما امیدواریم این خودرو نسبت به فصل قبل پیشرفت قابلتوجهی داشته باشد.

نظر شما