شناسهٔ خبر: 24243823 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بازگشت به زندگی با دیه 105 میلیونی

پسری که شش سال پیش زنی مطلقه را کشته و در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته بود، با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده از 28 آبان 90 به دنبال تماس پسری جوان با کلانتری 119 مهرآباد که بسختی قادر به صحبت بود در دستور کار پلیس قرار گرفت. پسر 18 ساله به نام شهرام گفت: زنی مطلقه به نام پریا را در خانهام کشتم.

به دنبال اظهارات پسر جوان، ماموران به خانه مورد نظر رفته و با جنازه زن 25 ساله روبهرو شدند. شهرام در بازجوییها به بازسازی صحنه جرم پرداخت.

وی گفت: پروین را در توهم شیشه کشتم.

این پسر در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست مادر و فرزند خردسال قربانی به قصاص و صد ضربه شلاق محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تائید خورده و قطعی شده بود که شهرام یک ماه قبل از اجرای حکم اعدام توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

وی دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.در این جلسه که به ریاست قاضی زالی و با حضور یک مستشار برگزار شد شهرام که حالا 24 سال دارد به دفاع از خودپرداخت.

وی گفت: یکسال قبل از این ماجرا با دختری به نام سحر آشنا شده و قصد ازدواج داشتم، اما مخالفتهای خانواده ام موجب شد ارتباط ما با هم تمام شود. بعد از این ماجرا به شیشه روی آوردم و در جریان خرید و فروش شیشه با پریا که بتازگی از همسرش جدا شده بود آشنا شدم. او شباهت زیادی به سحر داشت. به همین خاطر به او علاقهمند شدم. ما گاهی اوقات با هم شیشه مصرف میکردیم.

وی ادامه داد: من در توهم شیشه بودم که پریا به خانهمان آمد. من به او پیشنهاد ازدواج دادم، اما گفت به خاطر این که از من بزرگتر است خانوادههایمان با این وصلت موافقت نمیکنند. او خودش از من خواست او را بکشم. من هم در یک لحظه او را خفه کردم. همان موقع شیشه تلویزیون را شکستم. میخواستم با تکههای شکسته شیشه شاهرگم را بزنم و خودم را از این زندگی خلاص کنم، اما پشیمان شدم.

شهرام به قضات دادگاه گفت: یک ماه بیشتر تا اجرای حکم اعدامم باقی نمانده بود که مادرم خانه پدریمان را فروخت و با پرداخت 105 میلیون تومان به اولیای دم توانست رضایت آنها را جلب کند .من در زندان درسم را ادامه داده و در رشتههای مختلف ورزشی و قرآنی مقام کسب کردهام. حالا نگاهم به زندگی تغییر کرده و از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. در پایان جلسه، هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به رضایت اولیای دم شهرام را به شش سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد تا وی بزودی از زندان آزاد شود.

نظر شما