شناسهٔ خبر: 24243635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - 1127- به نظر من با توجه به مشکلاتی که در سیستم ادارت و وزارتخانه‌ها داریم اگر چند وزیر هم عوض کنیم به دلیل وجود سیستم بروکراسی غلط، این مشکلات سرجای خود است. وقتی 5/1 ساعت تنها زمان راندمان کار برای افراد در نهادها یا ادارات در نظر گرفتند مشخص است که سیستم بروکراسی اشکال دارد. (17/11)
1130- در مطالبی در آفتاب یزد از قول آقای نوبخت آوردید که پیرامون بررسی یارانه‌ها گفته‌اند نمی‌توانیم دست در جیب هشتاد میلیون ایرانی کنیم. خواستم بگویم برخی میلیاردی جنس به گمرک وارد می‌کنند نیازی به دست در جیب آنها کردن نیست. درآمد آنها مشخص است. (17/11)
1305- ما مردم هم ولایتمدار هستیم، هم مملکت مان را دوست داریم. اما اولین ضربه را گاهی از برخی افرادی می‌خوریم که نقاب ارزش
بر چهره می‌زنند و پست‌های کلیدی در دست آنهاست مدیرانی که فاسد و نالایق باشند آن کشور پیشرفت نمی‌کند. (17/11)
1308- چرا باید 4 نفر از فلان قسمت در وزارت نفت دزد از آب در آیند؟
چرا حراست و نظارت بر اینها نظارت نداشته است؟ (17/11)
1309- ما اگر اعتراض داشته باشیم به رانت بازی و فساد است وگرنه مملکت و نظام خود را دوست داریم. آقای احمد جنتی در نمازجمه می‌گویند: چرا آقای زنگنه افرادی را در وزارت نفت برکنار می‌کند؟ من سوال دارم چرا باید برخی افراد وزارت نفت میلیاردها پول بردارند؟ (17/11)
1321- من شهروند عضو هیچ گروه و دسته‌ای نیستم فقط دلسوز کشور هستم. اگر هر کشوری سیستم نظارتی قوی و درست داشته باشد از همه نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رشد می‌کند. در کشورهای پیشرفته توجه کنید چه پیشرفت‌هایی دارند. چطور برخی افرادی که فساد مالی دارند توانستند از نظارت‌ها
دور بمانند؟ (17/11)
1334- چرا مردم ما و زلزله زدگان باید در سرما زندگی کنند. چرا به آن توجه نشود بسیاری از آنها حتی فاقد کانکس هستند. (17/11)
1420- در حالی که وضعیت آلودگی هوای تهران به مرز هشدار رسیده خواستم به مسئولین شهری بگویم چرا تا به حال فکری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و برخی اتوبوس‌های دودزا نکردند. بیشتر این اتوبوس‌ها بسیار دودزا هستند. حداقل نصف آلودگی تهران از این اتوبوس‌هاست. (17/11)
1540- چه در موضوع اشکالاتی که پس از ساختمان پلاسکو و حادثه آتش گرفتن آن پیش آمد یا مسائل پس از زلزله کرمانشاه و مشکلات پیش آمده پس از آن، آنچه بارز است موضوع مدیریت بحران‌هاست که به نظر در اکثر مواقع نمره قبولی مدیران نگرفتند. حتی در مورد برف اخیر تهران و مشکلاتی که برای شهر به وجود آمد مدیریت شهری و شهرداری خوب عمل نکردند. مشکل مدیریتی در کشور ما دارد تبدیل به یک معضل می‌شود. ظاهرا برخی مدیران
نه چندان کاربلد هم جا خوش کردند تکان نمی‌خورند! (17/11)
1611- سلام آفتاب. با تمام احترامی که برای دولت روحانی قائل هستم اما خواستم در مورد برخی اظهارنظرهای دولت گلایه کنم. چرا آقای رئیس‌جمهور هم مثل برخی تریبون دارها حرف‌هایی می‌زند که قابل قبول نیست. اینکه گفتند افزایش نرخ دلار دلیل و توجیه اقتصادی ندارد
یعنی چه؟ (17/11)

2106- آقای مظفری لطف کنید اول تیتر روزنامه‌تان بنویسید مردم چگونه به صورت انقلابی به راهپیمایی‌ها می‌آیند پس مقامات و مسئولان به این ملت خدمت کنند. باید به مردم رسیدگی کنند اما گاهی فقط شعار می‌دهند. (22/11)
1934- من به مصاحبه‌ای که رئیس‌جمهور با خبرنگاران داشتند گوش می‌کردم. سوال خبرنگار آفتاب و جواب رئیس‌جمهور هر دو بسیار عالی و منطقی بود. (22/11)
1722- تیم ملی هر از چند وقتی قرعه‌کشی دارد از المپیک برزیل تا الان هر چند ماهی قرعه‌کشی می‌کند. اما قرعه‌کشی پاییز سه ماه به عقب افتاده و قرعه‌کشی انجام نشده است. آیا سزاوار است میلیون‌ها پول ریخته شود و مردم منتظر بمانند، پول به حساب تیم ملی بریزند اما یک قرعه‌کشی 400 میلیونی انجام ندهند؟ (22/11)
1449- من نمی‌دانم چرا متوجه نیستید با برخی افراد باید مصاحبه کنید تا برخی مسائل روشن شود. آقای حافظی در شورای چهارم شهر عضو شورا بود. بسیار آدم پاکدامن و روراست است. با ایشان مصاحبه کنید ببینید شورای چهارم چه شرایطی داشت و چگونه اداره می‌شد؟ ایشان را که الان هیچ سمتی ندارند و هیچ آشنایی هم من با ایشان ندارم، پیدا کنید و با وی مصاحبه کنید. بسیار انسان درستی هستند. (22/11)
0942- برخی مسئولان گذشته تازه یادشان افتاده اختلاس زاییده اقتصاد دولتی است. آن موقع که فسادهای اقتصادی کلان رخ می‌داد آقایان هیچ وقت حرف نزدند کجا بودند که جلوی رانت‌ها و فسادهای مالی را بگیرند؟ نباید کار را سرسری می‌گرفتند که بچه‌های ما بیکار باشند و عمرشان تلف ‌شود. خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند. (23/11)
1001- بخش فرهنگی روزنامه پاسخ دهد. از 25 سال پیش ما مغازه داریم. قبلا به جای نایلون پاکت می‌خریدیم. گاهی متوجه می‌شدیم برخی از پاکت‌ها از کاغذهایی است که روی آن آیات و روایات نوشته شده بود. ما آنها را جمع می‌کردیم کنار می‌گذاشتیم که این آیات و روایات زیر دست و پا نیفتد. اما گاهی برخی از آیات را در روزنامه‌ها می‌نویسند آیا این اشکال ندارد؟ (23/11)
آفتاب یزد: رسانه‌ها باید در این خصوص بیشتر دقت نمایند.
1103- اینجانب یوسف رستمی ساکن پاکدشت با 32 سال سابقه کار که شب‌کاری هم بوده اکنون بازنشست شده‌ام. برای من یک میلیون و سی و پنج هزار تومان حقوق در نظر گرفتند. من به کجا باید شکایت ببرم؟ بعد از این همه کار و تلاش این حقوق من باید باشد؟ (23/11)
1106- شهید عباسی دوران با پای گچ‌گرفته به جنگ رفت آن هم با هواپیمای فانتوم، من آن موقع مهندس پرواز بودم که وی به ماموریت رفت. خواستم یادی از این شهید بزرگوار کنم که با پای شکسته به عملیات پروازی رفت. یادش گرامی باد. (23/11)
1526- رژیم جعلی صهیونیستی از هر شیطنتی برای ضربه زدن به نظام ما استفاده می‌کند. باید مراقب شیطنت آنها در سوریه هم بود. (23/11)
1543- از مسئولان نظام می‌خواهم فکری به حال ما مردم در ادارات بکنند چرا که برخی مسائل مثل فساد اداری و عدم پاسخگویی به ارباب رجوع چنان بیداد می‌کند که وقتی ما پیرمردها می‌خواهیم به اداره برویم از ناراحتی تب می‌کنیم. فساد اداری از هر فسادی بدتر است. ضرر آن برای کشور خیلی زیاد است. فکری به حال این فساد در ادارات بکنند. (23/11)
1556- لطفا شهرداری تهران این سنگفرش‌هایی که زمان مدیریت آقای قالیباف در برخی خیابان‌ها و میادین مثل میدان بهارستان، چهارراه مخبرالدوله و... ایجاد کرده و باعث لطمه به خودروها می‌شود را برچیند. آخر در کجای دنیا خیابان ماشین‌رو را سنگفرش می‌کنند؟ (23/11)
در دنیای سیاست هیچ سیاستمداری در اجرای مدیریت بی نقص نیست اما باز تفاوتهایی وجود دارد، سیاسیونی که با دیدگاه وطن پرستی مدیریت می‌کنند بر اشتباه خودشان سر پوش نمی‌گذارند اگر اشتباه کوچک باشد عذرخواهی می‌کنند، اشتباه سنگین باشد هم واقعیت را برای ملت می‌گویند و هم استعفا می‌دهند اما متاسفانه گاهی در ایران اختلاس چند هزار میلیاردی، گم شدن دکل نفتی، نفتکش‌ها با بار نفت، آتش سوزی پلاسکو، نفتکش سانچی و صدها اتفاق می‌افتد آب از آب تکان نمی‌خورد. مثلا نفتکش سانچی چینی‌ها چطور توانستند جعبه سیاه کشتی ایران را باز بکنند و ببرند به قول آقایان مهر وموم کنند اما از 32 سرنشین کشتی ایران حتی یک نفر نجات پیدا نکند.
...0918
ما مردم از آفتاب سوالى داریم آیا در کشور سازمان میراث فرهنگى داریم؟ بادگیرهاى یزد به نام امارات، جشن سده به نام تاجیکستان در تقویمشان ثبت می‌شود چرا نباید جشن سده و روز کوروش در تقویم کشور ثبت شود؟
...0916
از اصفهان پیام می‌فرستم. به عنوان یک هموطن ایرانی دلسوز مردم و انقلاب‌، به مسئولان محترم و دولتمردان عزیز، بخصوص رئیس جمهور محترم و سخنگوی خوش کلام و خوش بیان و خوش خیال ایشان که همه مشکلات مردم و کشور را به سادگی و راحتی برگزار کرده و حل و فصل شده می‌انگارند، دوستانه و برادرانه عرض می‌کنم و نصیحت می‌کنم که با ساده لوح فرض کردن مردم و همه چیز را خوب و عادی و طبیعی جلوه دادن و مشکلات مردم را به هیچ انگاشتن و با شعارهای فریبنده و وعده‌های پوچ و تو خالی، ناخواسته به فهم و شعور و درک مردم اهانت کردن، به خاطر حفظ نظام و کشور و خود مردم هم که شده است دست بردارند و واقع‌بینانه‌تر عمل نمایند، والسلام.
...0913
جای تاسف است که چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی از دولت پرسیدم مگر من یا همکارانی مانند من که بازنشسته دهه هشتاد هستیم چه گناهی انجام داده‌ایم که باید هنوز هم حقوق آن زمان را بگیرم در حالی که تمامی اجناس و غیر چندین برابر شده است چند دهه گذشته اما کسی پاسخگو نیست حق ما را ندادند و دو دفعه رفتم برای پرکردن فرم سهام عدالت که کارمند وقت به من تذکر داد چون شما فعلا کارگر و شاغل هستی سهام عدالت تعلق نمی‌گیرد چرا دولت محترم لطفا رسیدگی کند.
...0913
آقاى بهرام پارسایی و نمایندگان ما مردم در مجلس لطفا به صدا و خواسته ما مردم جامه عمل بپوشانید و جلو تعرفه‌هاى رانتى غیر مردمى و محدودیت 40هزار دلارى تحریمى و ممنوعیت 2500سى‌سى خودروهاى بنزینى را بگیرند ما مردم منتظریم؟
...0916

با عرض سلام بی پایان، درج برند از سوی وزارتخانه‌های بهداشت و صنعت، سازمان غذا و دارو، استاندارد روی کالاهای وارداتی و تولید خارجی، از نشانه‌های معتبر در غیر قاچاق کالا بودن آنهاست.
...0938
با عرض سلام و درود بی پایان و خداقوت. مسئولان محترم وزارت بهداشت با نظارت بر رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها از پخت و پز غذاهای با روغن‌های پر چرب و نمک زیاد آنها جلوگیری و مانع فروش مواد خوراکی مضر و سرطانزا مانند سوسیس و کالباس و... بشوند. از آنجایی که مصرف شیرینی جات هر از گاه است ولی مصرف این نوع غذاها که همیشگی است، مسلما سلامت و زندگی مشتریان را تهدید می‌کند.
...0938
با توجه به جنایات مکرر رژیم آل سعود در کشور اسلامی یمن و حمایت مطلق و بی چون و چرا از شیطان بزرگ آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی، واجب است امت اسلامی در راستای عمل به فرایض و تبری "مرگ بر آل سعود" را به شعارهای تکبیر اضافه‌کنند.
...0938
حذف یارانه‌های افراد غیر نیازمند جزء برنامه‌های آینده است. ضمن نهایت تشکر و قدردانی از این اقدام عادلانه، جا دارد به این نکته مهم اشاره کرد از آنجایی که داشتن اسناد معتبر دال بر عدم نیازمندی افراد و خانوارها الزامی است، لذا لازم است به موضوع درآمد و دارایی مردم جهت جلوگیری از اجحاف حق وارد شد.
...0938
قرآن کریم: هر کس خدا ترس شود خدا راه بیرون شدن (از گناهان و بلا و حوادث سخت عالم را) بر او می‌گشاید و از آنجایی که گمان نبرد به او روزی عطا کند و هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد که خدا امرش (بر همه عالم) نافذ و روان است و بر هر چیز قدر و ‌اندازه‌ای مقرر داشته است.
...0938
انسانهای قوی دیگران را زمین نمی‌زنند بلکه آنها را از زمین بلند می‌کنند. رفته‌ها رفتند اگر خوب بودند اگر بد به خود بنگرید، تاریخ بعد از تو چه قضاوتی می‌کند عده‌ای هنوز نرفته‌اند از مانده‌ها و رفته‌ها از زبان ملتشان قضاوت می‌شنوند، می‌بینند درس نمی‌‌آموزند؟
...0918

نظر شما