شناسهٔ خبر: 24243311 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

تیم‌ملی بسکتبال امروز در مقدماتی جام‌جهانی میهمان قزاقستان است

آسمانخراش‌ها در «آستانه»

صاحب‌خبر -

شهروند|  تیم‌ملی بسکتبال ایران امروز کار خود را در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی 2019 آغاز می‌کند و در گام اول میهمان قزاقستان خواهد بود.
سرما، معضل آسمانخراش‌ها در آستانه
یکی از مشکلاتی که تیم‌ملی بسکتبال بعد از سفر به قزاقستان با آن مواجه شده، سرمای شدید شهر آستانه است. دمای هوا در این شهر به زیر 20درجه سانتیگراد هم می‌رسد و این موضوع ملی‌پوشان ایرانی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. البته طبق گفته مسئولان تیم، با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام شده، ملی‌پوشان با هیچ مشکلی تا قبل از برگزاری بازی امروز که از ساعت 17:30 به وقت تهران انجام می‌شود، نخواهند داشت.
رونمایی از چهره جدید تیم ملی
مهران شاهین‌طبع که تقریبا 10روز قبل هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفته، زمان زیادی برای آماده‌سازی و هماهنگ‌کردن بازیکنان نداشته است. با این حال و با توجه به شناخت این مربی از بازیکنان ایرانی و حضورش در لیگ برتر همه امیدوار به کسب نتیجه در قزاقستان هستند. بازگشت ستاره‌هایی همچون صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی به تیم‌ملی نیز اتفاق خوش‌یمنی بود که در آستانه دیدار با قزاقستان رخ داد و این 2 بازیکن که در 2 بازی اول تیم‌ملی را همراهی نکردند، حالا به‌عنوان اعضای باتجربه تیم در زمین حضور خواهند داشت. البته فرید اصلانی و اصغر کاردوست به دلیل صادرنشدن ویزا و روزبه ارغوان به دلیل سرماخوردگی این بازی را از دست داده‌اند. مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم‌ملی بسکتبال قبل از بازی با قزاقستان درباره این مسابقه می‌گوید: «آنها تیم خوب و سازماندهی‌شده‌ای هستند و امیدوارم بازی قابل قبولی را ارایه دهیم. آنها از دو بازی اول خود دو برد دارند و از شرایط میزبانی هم استفاده خواهند کرد. 8 بازیکن این تیم در باشگاه آستانه حضور دارند و بازی قبلی آنها مقابل عراق را هم دیده و آنالیز کرده‌ایم».
محکوم به پیروزی
با توجه به این‌که تیم‌ملی بسکتبال ایران در 2 بازی نخست خود در مقدماتی جام‌جهانی مقابل عراق شکست خورد و یک پیروزی برابر قطر کسب کرد، به نظر می‌رسد آسمانخراش‌های کشورمان امروز راهی به جز شکست قزاقستان ندارند. البته قزاقستان همواره جزو تیم‌های نسبتا سطح بالای آسیا بوده است. شاگردان مهران شاهین‌طبع بعد از رویارویی با قزاقستان یک جلسه تمرینی هم در این کشور انجام می‌دهند و سپس راهی تهران خواهند شد تا برای بازی روز یکشنبه با عراق آماده شوند.

نظر شما