شناسهٔ خبر: 24243188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز خبر

صاحب‌خبر -

با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره): مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری| مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوای مجریه و مقننه، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اهمیت حفظ حرمت مقدسات و با بیان اینکه خانه و خانواده امری مقدس و محل تربیت و اصلاح ضعف‌هاست، گفت: مهمترین رکن تربیت فرزندان، اخلاق و عمل والدین است.
همچنین در این مراسم، آقای حدادیان به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی در عزای حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها پرداخت.

جهانگیری در پیامی به سردار اشتری: هر اقدام ضد امنیتی و خشونت‌آمیز خلاف خواست مردم است
پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول|  معاون اول رئیس‌جمهوری در پیامی به سردار اشتری فرمانده ناجا، تصریح کرد: هر اقدام ضد امنیتی، افراطی و خشونت‌آمیز از سوی هر گروه، تفکر و جریانی محکوم و خلاف خواست مردم متمدن و بزرگ ایران است. اسحاق جهانگیری در پیامی به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهادت مظلومانه تعدادی از مأموران فداکار نیروی انتظامی و بسیج در حوادث تأسف‌انگیز چند روز اخیر را تسلیت گفت. در متن پیام اسحاق جهانگیری خطاب به سردار اشتری آمده است: شهادت مظلومانه تعدادی از مأموران فداکار نیروی انتظامی و بسیج در حوادث تأسف‌انگیز چند روز اخیر، ملت ایران را که همواره قدردان تلاش‌های صادقانه حافظان نظم و امنیت جامعه هستند، داغدار کرد. بدون تردید خویشتنداری پلیس و نیروهای امنیتی و انتظامی در مدیریت هوشمندانه، صبورانه و سنجیده ناآرامی‌های اخیر که علی‌رغم شهادت و مجروحیت تعدادی از نیروهای خدوم خود، مقتدرانه و بدور از خشونت تلاش کردند با حداقل خسارت و تلفات، نظم و امنیت را برقرار کنند، از نگاه هیچ ناظر منصفی پنهان نخواهند ماند. امروز هر اقدام ضد امنیتی، افراطی و خشونت‌آمیز از سوی هر گروه، تفکر و جریانی محکوم و خلاف خواست مردم متمدن و بزرگ ایران است و ضرورت حفظ هوشیاری آحاد جامعه و دلسوزان ملک و ملت و تلاش برای تقویت وحدت و انسجام ملی و پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه افکنانه، بیش از پیش احساس می‌شود.

عباسعلی کدخدایی خبر داد: بررسی غیررسمی لایحه بودجه ۹۷ در شورای نگهبان
ایسنا|  سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا بررسی غیررسمی و همزمان لایحه بودجه را آغاز کرده است تا در فرصت مناسب پس از تصویب نهایی این لایحه، اعلام نظر کند.
کدخدایی راجع به جلسه‌ دیروزشورای نگهبان گفت: به دلیل قرار گرفتن در زمان تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی و این‌که هنوز به صورت رسمی مصوبه بودجه به شورای نگهبان ارسال نشده است، ما به صورت غیررسمی بررسی بودجه را در دستور داریم که در جلسه امروز تا تبصره ۵ و جزء ۶ بررسی و اشکالات و ایرادات به مجلس منتقل خواهد شد. سخنگوی شورای نگهبان افزود: در هفته‌های آینده این شورا جلسات فوق‌العاده‌ای خواهد داشت تا با بررسی همزمان لایحه بودجه در فرصت مناسبی پس از تصویب نهایی اعلام نظر کند. کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست دولت برای برداشت بودجه از صندوق ذخیره ارزی جهت تأمین نیازمندی‌های خود، گفت: استفاده از این منابع به مجوز خاص نیاز دارد و شورای نگهبان مانند سال‌های قبل اگر دولت مجوز خاص برای برداشت از این صندوق داشته باشد، ایرادی نخواهد گرفت. او درخصوص پرداخت یارانه‌ها با بیان این‌که بحث‌های کارشناسی پرداخت یارانه برعهده دولت است، افزود: شورای نگهبان درباره مغایرت مصوبه با موازین شرع و قانون اساسی اعلام نظر می‌کند.

سعید مرتضوی: در خانه هستم و زندان نرفته‌ام
ایلنا|  سعید مرتضوی خبر انتقالش به زندان اوین را تکذیب کرد و گفت: هنوز از اجرای احکام هم چیزی به من ابلاغ نشده است. سعید مرتضوی عنوان کرد: «این حکم هنوز قطعی نشده است و برای آن درخواست اعاده دادرسی کردیم و از اجرای احکام هم موضوعی به ما ابلاغ نشده است. من درحال حاضر در منزل هستم.
او با بیان این‌که هفته آینده درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری می‌کند، گفت: ان‌شاءالله هفته آینده برای شرکت در پرونده مربوط به شکایت پالیزدار به دادگاه تجدید نظر می‌روم.  مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا برای   اجرای حکم حاضر است به زندان برود، گفت: ما تابع قانون هستیم و قانون هرچه حکم کند، قبول داریم. ما درخواست اعمال ماده ۴۷۷ می‌کنیم و اگر پذیرفته شود رئیس قوه‌ قضائیه باید اظهارنظر کند که حکم بین شرع است یا خیر.

نظر شما