شناسهٔ خبر: 24242984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش حزب اتحاد اسلامی برای ائتلاف احزاب اسلامی در کردستان عراق

اربیل – ایرنا- همزمان با گرمتر شدن تنور انتخابات پارلمانی در عراق حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق درتلاش برای تشکیل یک جبهه متحد اسلامی از احزاب کرد اسلامی است.

صاحب‌خبر -

صلاح الدین بهاء الدین دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق روز چهراشننبه در یکی از نشست های داخلی اعضای حزب که در رسانه ها منتشر شد اعلام کرد آنها برای تشکیل ائتلافی متحد از احزاب اسلامی در کردستان عراق برای انتخابات پارلمانی عراق می کوشند .
وی افزود: حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق با همکاری برادرانمان در حرکت اسلامی کردستان عراق، سازمان ها و شخصیت های اسلامی در منطقه توانسته است گام های اولیه مهمی را برای تشکیل ائتلافی از احزاب اسلامی در کردستان عراق بردارد و به امید خدا به زودی برادران جماعت اسلامی کردستان عراق نیز به آن خواهند پیوست تا تمام گروه های اسلامی در این خصوص همکار و همسنگر باشند.
به گفته دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق هدف از تشکیل این ائتلاف اسلامی کوشش هماهنگ احزاب اسلامی برای عدالت و دادپروری، حاکمیتی رشید و مبارزه با فساد در جامعه است.
صلاح الدین بهاء الدین اضافه کرد: انتخابات پارلمانی در عراق و اقلیم کردستان در سال میلادی جدید برای انجام اصلاحات در جامعه دارای اهمیت بسیاری است.
این سخنان دبیرکل اتحاد اسلامی در کردستان عراق در حالی بیان می شود که قبل از این حرکت اسلامی در کردستان عراق اعلام کرده بود در انتخابات پیش رو در عراق در کنار اتحاد اسلامی خواهد بود.
سه حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق، جماعت اسلامی کردستان عراق و حرکت اسلامی کردستان عراق به ترتیب سه حزب عمده اسلامی در کردستان عراق به شمار می روند که حضور عمده ای در صحنه سیاسی اقلیم و عراق دارند.
خاورم**351*4*شبس*1488 **

انتهای پیام /*

نظر شما