شناسهٔ خبر: 24242233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنندج|وعده‌ افزایش ‌۴ هزار هکتاری‌ زمین‌های‌ آبی‌ کردستان

R7848/P1377/S6,66/CT12

استاندار کردستان از افزایش ۴ هزار هکتار به زمین‌های آبی استان از محل تخصیص آب‌های مرزی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در دیدار مجری کشوری حوزه آب‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: هم‌اکنون میزان برخورداری استان از محل آب‌های مرزی و سیستم‌های نوین آبیاری کشاورزی 1٦ هزار و ٨00 هکتار است که با قول مساعد مجری کشوری حوزه آب‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی به حدود 21 هزار هکتار در کوتاه مدت خواهد رسید.

وی همچنین رقم قطعی و اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل و تبدیل این چهار هزار هکتار زمین دیم به آبی را ٨0 میلیارد تومان و از محل منابع وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه حداقل خواسته ما با توجه به منابع سرشار آب استان بهره‌مندی و رسیدن به عدد ٦3 هزار هکتار است، تصریح کرد: کردستان تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله معناداری با دیگر استان‌ها دارد و ما همه تلاش خود را برای تحقق این مهم و توسعه بخش کشاورزی به کار خواهیم بست.

وی خاطر نشان کرد: وزیر نیرو در آینده نزدیک به استان سفر می‌کند و همچنین قول داده است که در موضوع میزان تخصیص آب از محل سدهای مرزی، بازنگری اساسی صورت بگیرد.

مرادنیا همچنین از وعده معاون اول رئیس جمهور برای تشکیل جلسه‌ای در خصوص آب استان و تخصیص‌های مورد نیاز بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: کردستان با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد مستحق توجه بیشتر است و در سالیان گذشته کم لطفی‌های بسیاری به استان روا داشته شده است که امیدواریم با پیگیری‌های جدی این روند تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما