شناسهٔ خبر: 24242180 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دو روي سکه سرخابي‌ها

روزنامه جوان

هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا براي آبي و قرمزهاي پايتخت دو روي سکه بود.

صاحب‌خبر -
هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا براي آبي و قرمزهاي پايتخت دو روي سکه بود. استقلالي‌ها با سه امتياز و يک پيروزي بزرگ مقابل الهلال از مسقط به تهران برمي‌گردند، اما پرسپوليسي‌ها بدون امتياز و يک شکست سنگين برابر السد، قطر را به مقصد ايران ترک کردند. 
   
صدرنشين و البته بدون شکست

آبي‌ها هر چقدر در ليگ از قهرماني نااميد شده باشند، اما در آسيا به دنبال جبران هستند و البته تا پايان هفته دوم ليگ قهرمانان توانسته‌اند اميدوارکننده ظاهر شوند و تنها تيم بدون شکست کشورمان در آسيا باشند. شاگردان شفر پس از تساوي مقابل الريان قطر در هفته اول، سه‌شنبه شب در دومين بازي خود در عمان با يک گل الهلال، فيناليست فصل قبل ليگ قهرمانان را شکست دادند تا با چهار امتياز صدرنشين گروه  D باشند، گروهي که به گروه مرگ مشهور است. الريان قطر و العين با دو امتياز و الهلال تنها با يک امتياز ديگر تيم‌هاي جدول اين گروه هستند. 
با وجود پيروزي بزرگ آبي‌پوشان، سرمربي آلماني استقلال معتقد است که بازيکنانش بايد قدر موقعيت‌هايي را که در جريان بازي به دست مي‌آورند، بيشتر بدانند: «وقتي بازي را مي‌بريم همه چيز خوب است، اما بايد تمرکز خود را بالا ببريم و در کارهاي گروهي و موقعيت‌هاي گلزني بهتر عمل کنيم.»
استقلال در حالي در عمان از نماينده سعودي ميزباني کرد که پيش از اين استقلالي‌ها کشور قطر را به عنوان ميزبان‌شان با الهلال به کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرده بودند، اما لابي سعودي‌ها و البته اهمال فدراسيون فوتبال باعث شد تا  AFC آبي‌ها را مجبور به بازي در عمان کند. اين مسئله سبب شده تا وينفرد شفر نتواند ناراحتي‌اش را از اينکه استقلال نمي‌تواند در تهران ميزبان عربستاني‌ها باشد، پنهان کند: «خوشحال نيستم که بازي خانگي ما در ايران برگزار نمي‌شود و در خارج از ايران برگزار مي‌شود. اين بازي اگر در تهران بود، ما 80 هزار تماشاگر داشتيم. براي اين بازي که استقلال و الهلال هستند، بايد هواداران بيشتري در ورزشگاه باشند.»
مديرعامل استقلال هم با توجه به اين مسئله در پيامي کنايه‌آميز، پيروزي استقلال در «ورزشگاه مورد علاقه الهلال» را تبريک گفت. در بخشي از پيام سيدرضا افتخاري آمده است: «در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، استقلال دست به کار بزرگي زد و در ورزشگاه مورد علاقه تيم الهلال حريفش را مقتدرانه شکست داد. بابت کسب اين پيروزي شيرين مقابل الهلال، بسيار خوشحالم. الهلال تيم قدرتمندي است، اما استقلال باز هم ثابت کرد حتي فيناليست دور قبل ليگ قهرمانان آسيا هم نمي‌تواند بر عزم، اراده و کار سخت تيم ما چيره شود.»
   
متفاوت در آسيا

هواداران سرخپوشان پس از پيروزي مقابل نسف قارشي در هفته اول ليگ قهرمانان، اميدوار بودند که تيم‌شان همان روند فوق‌العاده‌اي را که در ليگ برتر دارد، در آسيا هم ادامه دهد. هفته دوم و بازي با السد اما تمام پيش‌بيني‌ها را به هم زد. در شبي که شاگردان برانکو نشاني از آن تيم قدرتمند ليگ نداشتند، مقابل حريف قطري‌شان سه بار تسليم شدند و تنها يکي از گل‌هاي خورده را جبران کردند تا در دومين بازي، اولين شکست‌شان را در ليگ قهرمانان تجربه کنند. اين اولين شکست قرمزها پس از 20 بازي بود. آنها که در ليگ داخلي کشورمان با اختلافي 16 امتيازي نسبت به تيم دوم، تنها شش امتياز ديگر براي قهرماني زودهنگام مي‌خواهند، در آسيا انگار در همان هفته‌هاي اول به ديوار سخت خورده‌اند. در حالي قرمزها مقابل السد بازنده از زمين بازي خارج شدند که آخرين شکست‌شان در جريان بازي‌ها به شهريور امسال و بازي مقابل پيکان برمي‌گردد. 
در پايان بازي‌هاي هفته دوم در گروه C، السد با شش امتياز صدرنشين شد و پرسپوليس سه امتيازي باقي ماند و با توجه به تفاضل بهتر نسبت به نسف قارشي در رده دوم قرار گرفت. الوصل هم بدون امتياز در رده آخر اين گروه قرار دارد. طبيعي است که اين شکست دل و دماغي براي برانکو باقي نگذارد، به همين خاطر سرمربي کروات پرسپوليس با اشاره به عدم تمرکز کافي شاگردانش در اين مسابقه گفت: «در مسابقاتي اينچنيني شما نبايد مرتکب اشتباه شويد و اولين اشتباه مي‌تواند بهاي سنگيني در پيش داشته باشد که همين اتفاق هم افتاد. در نهايت اما ما بازي‌هاي ديگري هم در پيش خواهيم داشت و به دنبال نتيجه خواهيم بود. من از تيمم انتظار دارم که خوب بازي کند و خيلي بهتر از چيزي که مقابل السد نشان داد به ميدان برود و اميدوارم اين مسئله اتفاق بيفتد.»
با اين حال برانکو معتقد است که اين شکست چيزي از ارزش‌هاي شاگردانش کم نکرده است: «باز هم از بازيکنانم تشکر مي‌کنم. آنها در طول سال مسابقات زيادي را پشت سر گذاشته‌اند و نتايج خوبي هم گرفته‌اند و اين باخت چيزي از ارزش‌هاي آنها کم نمي‌كند.» اين شکست اما انتقاد عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس را به همراه داشت. جعفر کاشاني در اين‌باره مي‌گويد: «ببينيد يک مسابقه بين‌المللي با يک مسابقه داخلي فرق دارد و به نظر من هر بازي تاکتيک خاص خودش را مي‌خواهد. اميدوارم در آينده توجه بيشتري نسبت به اتخاذ تاکتيک‌هاي تيم در بازي‌هاي مختلف انجام شود.»

نظر شما